logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Unitra AT9100 - co sprawdzić, gdy wzmacniacz pali bezpiecznik?

KristoF82 04 Wrz 2006 15:12 2919 21
REKLAMA
  • #1 2985957
    KristoF82
    Poziom 21  
    Ocena: 32
    Witam
    Otrzymałem w spadku taki wzmacniacz i chciałbym go naprawić i przy okazji się czegoś nauczyć. Wzmacniacz pali główny bezpiecznik i nawet sie nic nie zaświeci, nic nie jest do niego podpięte ani głośniki ani żaden sygnał wejściowy. Od czego mam zacząć przy sprawdzaniu? Jestem początkujący więc proszę o łopatologiczne podpowiedzi jeśli to możliwe.

Przeczytałem to :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic469459.html
    i to :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic468067.html

ale nic tam według mnie konkretnego nie piszą i wydaje mi sie że mój przypadek jest trochę inny niż tamte ponieważ mój wzmacniacz sie wcale nie włączy. A czy zwarcie może powodować źle działający włącznik ? Ten co mam sie czasem zacina.
    Proszę o pomoc.
  • REKLAMA
  • #2 2985999
    adrian1201
    Poziom 29  
    Ocena: 414
    witam
    sprawdz miernikiem czy trafo niema czasem zwarcia jesli ma to do wymiany ewentualnie do przewiniecia no i sprawdz ten wylacznik ale maloprawdopodobne ze to on jest przyczyna
    przed trafem sa kondensatory filtrujace moze kturys na przebicie sprawdz czy niema jakis okopcen na trafie i tych kondensatorach
  • #3 2986002
    ma750
    Poziom 14  
    Ocena: 19
    Witam
    Teoretycznie wyłącznik może powodować zwarcie ale jak do tej pory takiego przypadku nie miałem (musiałby być uszkodzony mechanicznie albo przegrzany i zwęglony). Naprawę zacząłbym od sprawdzenia zasilacza tj transformator i układy prostownicze. Nie mam schematu pod ręką ale proponuję sprawdzić wszystkie bezpieczniki czy są dobre (te wewnątrz obudowy) i czy mają odpowiednie wartości (czy nie są "drutowane") .
    Pozdrawiam
    Mariusz