Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Licznik Astra 2 do Vectry A !!! - potrzebne rady

neon121 06 Wrz 2006 00:12 5918 5
  • #1 06 Wrz 2006 00:12
    neon121
    Poziom 18  

    Witam!
    W ostatnią niedziele z braku zajęcia wpadłem na pomysł włożenia zegarów od Astry 2 do mojej Vectry A, bo mam troche liczników na półce.
    Sprawa wygląda tak, licznik już siedzi bardzo ładnie, zeszło z tym cały dzień. Problem jest teraz z dopasowaniem sygnałów.

    Prędkościomierz udało mi się dosyć dokładnie ustawić modyfikując wsad eepromu, prędkość porównywałem z komputera pokładowego, bo kiedy podczas jazdy skasuje prędkość średnią, to pierwsza odczytana wartość jest prędkością aktualną. Dodam że licznik zaniżał prędkość. Problem mam teraz z dopasowaniem licznika kilometrów, bo liczy w milach oraz tu też potrzebna jest modyfikacja którychś komórek, ale nie wiem jeszcze dokońca których.
    Może ktoś wie które komórki za to odpowiadając???

    Wszystkie kontrolki działają i nie było z nimi większego problemu, poza małymi zmianami połączeń i przecięci ścieżek na płycie elektroniki licznika.

    Problem mam z obrotomierzem, który przy pracującym silniku skacze tzn. cały czas wskazówka drży w góre i w dół, nie może się ustabilizować, przez co nie mogę dopasować wskazania poprzez modyfikacje wsadu, bo odczyt jest nie dokładny. Nie wiem czym można usunąć te wachania wskazówki. Nie wiem czy czasem poziom napięć jest za wysoki i przez to takie cuda.
    Może ktoś wie jak wyelyminować te wachania (drżenie wskazówki, czasem o ok 300-500obr.) ???

    Jeśli chodzi o wskaźnik paliwa, to nie zależy mi na jego wskazaniach, bo mam gaz i ustawiłem go tak + -.

    Kolejnym i największym problemem jest wskaźnik temperatury silnika, bo nie mogę go niczym wysterować. Podpięcie pod czujnik nic nie daje, napięciami z zasilacza też nic. Znalazłem w Autodacie, że sygnał o temp jest podawany z ECU i pisze tam coś o częstotliwości 99Hz, ale po podłączeniu generatora dalej nic się wskazówka nie rusza.
    Może ktoś wie jaki powinien iść tam sygnał???

    Dodam że licznik który włożyłem jest od Astry 2 2003r. Anglik, posiadam drugi taki licznik z 99roku ale już Europejski liczący w kilometrach i na nim próbuje modyfikacje wsadu na stole, a używam do tego Techa 2 pod windowsa oraz Vaga dzięki czemu mogę wgrywać Eeprom do licznika bez problemu, a modyfikuje go w programie od Xproga. Zmieniałem każdą komórke po koleji i wgrywałem poczym sprawdzałem efekty i tak każdą, zajęło to 2 dni, teraz mam ogólnie rozrysowane co jest za co odpowiedzialne.

    W załączniku przesyłam zdjęcia z drugiego dnia prac, teraz wygląda to trochę lepiej i szybka licznika jest wypolerowana oraz dołączam oryginalne wsady z obu liczników

    Proszę o pomysły i rady
    Pozdrawiam
    Łukasz

  • #2 22 Cze 2009 08:47
    Mihó
    Poziom 27  

    Sygnał temperatury jest sygnałem o modulowanym wypełnieniu (PWM). Aby był poprawnie rozpoznawany przez zegary (byś nie miał błędu) musi być w zakresie 2...98%. Próbowałeś przy wypełnieniu 50% ?

  • #3 22 Cze 2009 13:41
    neon121
    Poziom 18  

    Już dawno skończyłem zabawe z tym licznikiem. Z temperaturą sobie poradziłem szybciej, w miejsce kontrolek nad wskaźnikiem temperatury, zamontowałem mały wyświetlacz matrycowy LED do tego Atmega 8 i 3 czujniki DS1820, i mam pomiar temp silnika, zewnętrznej i wewnętrznej:)

  • #4 22 Cze 2009 13:50
    Mihó
    Poziom 27  

    A gdzie masz jakieś zdjęcia ? Tu, czy na VU ? Jak zamontowałeś czujnik temperatury silnika, że wytrzymuje ciśnienie ?

  • #5 22 Cze 2009 13:59
    neon121
    Poziom 18  

    Nie mam zdjęć, wyświetlacz to HDLX1414. Czujnik jest przykręcony do bloku, obok oryginalnego czujnika, jest jakieś 8st mniej na nim przy nagrzanym silniku, bo porównywałem odczyty z ECU, ale to programowo jest korygowane przez procesor, zdjąłem pare punktów temperatury i różnice między nimi.