Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka BRANDT 901 ECO bardzo duże obroty

06 Wrz 2006 00:22 2565 14
  • Poziom 10  
    Pralka działa niby normalnie wszystkie cykle zaczynają się i kończą tak jak trzeba po za jednym. Po każdym wypompowaniu wody załączają się
    maksymalne obroty trwa to morze 10 sekund pralka trzęsie się do granic wytrzymałości, mam wrażenie że zaraz się rozpadnie. Krótkie odwirowanie po wypompowaniu wody jest jakby logiczne, ale dlaczego takie obroty. Pokrętło prędkości wirowania nastawione jest oczywiście na min. czyli 300 obr.Potem gdy przychodzi właściwe wirowanie pralka wiruje tak jak zostało nastawione 300obr. Czy ktoś wie o co tu chodzi? Czy można coś z tym zrobić? Proszę o pomoc.
  • Poziom 27  
    Sprawdź czy sygnał z tachoprądnicy dochodzi do sterownika obrotami silnika głównego. Brak tego sygnału może powodować że silnik osiąga takie obroty.
    Tachoprądnica zazwyczaj jest zamontowana w samym silniku.

    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    witam
    może byc też uszkodzony triak (zwarcie) na module
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Jakby był uszkodzony triak to silnik pralki cały czas wirowałby pranie a nie obracał powoli w czasie prania. Układ pracy tego silnika - silnik szeregowy z przełączaniem polaryzacji uzwojenia wzbudzenia w zależności czy ma się kręcić w prawo czy w lewo a triak reguluje obroty wartością prądu, jak by było zwarcie to silnik będzie pracował z max prędkością. Sprawdź na samej płytce sterownika silnika oporniki , z powodu pracy w atmosferze wilgoci zachowują się one tak że po pewnym czasie tracą parametry i to może być przyczyną że podczas wirowania silnik pracuje na pełnych obrotach.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Ok. Sprawdzę tacho prądnicę i te oporniki. Choć myślę że prądniczka działa poprawnie, bo jak wspomniałem gdy programator wskoczy na wirowanie prędkość bębna nie przekracza wartości ustawionej na pokrętle, czyli jak ustawię 300 to bęben jedzie 300, jak 400 to 400 itp.
    Gdy pokręcę podczas wirowania z300 na 400 czy 500 to przyspiesza i ustawia się na wartości zadanej, gdy pokręce w tył to zwolni. A może by
    doczepić jakiś prosty układ który by nie puścił nigdy większego prądu na elektromagnesy niż taki który jest potrzebny dla obr. powiedzmy 400.
    I tak nie używam szybszego wirowania.
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem tachoprądnica daje wyrażny sygnał, napięcie indukowane wzrasta wraz z obrotami, cewka 90Ω. Rezystory na płytce sterującej
    też dobre 8kΩ i 10kΩ, żadnego zalania czy przypalenia.
  • Poziom 32  
    Ja na Twoim miejsu sprawdził bym wszystkie połączenia konektorowe mogły pokryć sie tlenkiem i stąd powstają chwilowe niekontakty np. w obwodzie tacho co powoduje takie objawy.
  • Specjalista AGD
    Wyciągnij z niej serwisówkę (pod panelem po odkręceniu blachy) i przeprowadź cały program testowy. Ani triak ani tacho tylko coś się zwaliło z układaniem prania. Zdejmij pasek i włącz pranie. Ciekawe czy pokaże błąd.
  • Poziom 32  
    jpserwis napisał:
    Ani triak ani tacho tylko coś się zwaliło z układaniem prania.


    Układanie prania to właśnie tacho, lub jego połączenie z elektroniką.
  • Poziom 10  
    Znalazłem jeden rezystor na płytce sterującej jakby trochę zmienił kolor ,może mi się wydaje.Potrzebuję schemat płytki SAV 55 X 6514 lub wartość rezystora R9
  • Poziom 32  
    Schematu płytki to nie dostaniesz ale należałoby odlutować jedną końcówke tego oprnika i sprawdzić czy ma jakąś oporność lub przerwe.
  • Poziom 27  
    Sprawdź jego wartość za pomocą kodu kreskowego (kolorowe paski na nim są warością jego oporu ) albo przez porównanie z innym który wygląda identycznie.

    pozdrawiam
  • Specjalista AGD
    staszekf napisał:
    jpserwis napisał:
    Ani triak ani tacho tylko coś się zwaliło z układaniem prania.


    Układanie prania to właśnie tacho, lub jego połączenie z elektroniką.


    To czemu dobrze kręci na praniu?
  • Poziom 10  
    Pomierzyłem ten opornik według pasków 470kΩ, pomiar 510kΩ, niby nic wielkiego ale wymieniłem. Wziołem też do ręki lupę i popatrzyłem na ścieżki i luty, jeden lut przy oporniku dużej mocy z jednej strony trochę odstawał jakby od ścieżki z drugiej niby dobrze, poprawiłem i dodatkowo prysnołem chemią na połączenia silnik-przewody, przewody-płytka.
    Poskładałem wszystko do kupy i jest efekt, obroty zwolniły.
    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i zainteresowanie,temat zakończony.