Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kolumny Wosza :)

woszu 10 Wrz 2006 13:43 25551 71
  • Witam!

Chciałem przedstawić Wam efekt mojej pracy. Dodam że jestem całkowitym amatorem w tej dziedzinie. Po prostu wymyśliłem sobie, że będę miał nowe kolumny i tyle. Przedział cenowy zniechęcił mnie do kupowania gotowców, więc jedynie pozostało mi kombinować coś na własną rękę.
    Kolumny miały służyć (i służą) jako przednie do kina domowego, oraz do odsłuchu muzyki (bardzo, ale to bardzo zróżnicowanej). Wymarzyłem sobie wąskie i wysokie słupki.

1.Przetworniki
    Przejrzałem chyba wszystkie konstrukcje na różnych forach, aby wybrać odpowiednią konfigurację głośników. W grę wchodziły przede wszystkim TVM, ze względu na stosunek cena/możliwości. Trochę jednak zniechęciłem się do wysokich TVM. Parę osób zaproponowało mi VISATONA SC10N. Cenowo droższy, ale nie sprawia żadnych problemów. Ostateczny wybór padł na 2x ARN 188/05/4 ohm (połączone szeregowo) oraz SC10N.

2. Zwrotnica
    Z racji tego, że jak już wspomniałem, jestem w tej dziedzinie laikiem, zwrotki zaprojektował i wykonał kolega --Killer--. Obliczył też przy okazji pojemność obudowy i strojenieJ. --Killer-- serdeczne dzięki

3. Obudowa
    Została ona zrobiona z płyt wiórowych 18mm. Normalna skrzynka + 2 wzmocnienia w środku umieszczone pod kątem, aby nie powstawała fala stojąca. Płyt klejone Vicolem oraz skręcane na wkręty konfirmat co ok. 20cm. Dodatkowo na przedzie druga płyta, aby możliwe było wykonanie zaokrągleń bez osłabienia połączenia płyt. Wymiary skrzynek przedstawiam poniżej. Objętość netto ok. 42 litry. Podfrezowania wykonywałem zwykłą wkrętarką wyposażoną we frez palcowy (co widać niżej na zdjęciach).
    Kolumny Wosza :)