Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Z innej beczki-wystrzaly z wydechu w 126p

06 Lip 2003 13:01 2558 13
  • spec od auto-elektro
    Czym sa spowodowane,cewka,zly zaplon czy gaznik?Kombinowalem z zaplonem ale bez roznicy,jak nie zaplon to co?
  • Poziom 26  
    Nie kręciłeś przy gaźniku wcześniej? Sąsiad miał kiedyś taki objaw że podczas zapalania mało szyby w domu nie wylatywały. Wiem że ustawiał gaźnik.
    Zdaje mi się że to zbyt uboga mieszanka - silnik jej nie pali całkowicie i gromadzi w tłumiku.
    Tyle moim skromnym zdaniem.:sm24:
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jeżeli wyeliminowałeś zapłon - zostaje ci gażnik - jak pisał kolega - zbyt uboga mieszanka trudniej się zapala i proces spalania przebiega wolniej. Może to być przez zbyt niski poziom paliwa w gaźniku, przypchaną główną dyszę ( w dnie gaźnika - niedostępna z zewnątrz ) lub dostawanie się lewego powietrza ( nieszczelność za przepustnicą ). Czy bieg jałowy jest prawidłowy ? ( czy chodzi stabilnie ?)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A przypadkiem nie odwrotnie?
    Przy zbyt ubogiej mieszance w gażnik strzela a nie w rurę...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    zależy od tego jak bardzo uboga - przy bardzo wolnym spalaniu dochodzi do zapalania mieszanki wpływającej do cylindra i wtedy ładnie daje w gaźnik :). Jeżeli zapłon OK - to po prostu czasem nie dochodzi do spalenia w cylindrze - a miesznka za bogata pali się raczej chętnie...

    Zobacz jeszcze kolor świec -
    białe - mieszanka za uboga
    czarne-za bogata.

    Powinny być lekko brunatne..
  • Poziom 26  
    Odnośnie strzelania w tłumik - czy zauważyliście w jaki sposób kierowcy ścigaczy czy też zamochodów z turbo (bez anti LAG) "strzelają z rury" - poprzez zabawę gazem. Mieszanka gromadzi się w tłumiku - bo jest jej za mało przy wysokich obrotach silnika i zamknietej przepustnicy.
    Jeśli chodzi o strzelanie w gaźnik - przyglądałem się z bliska jak pracuje na zimnym silniku stałociśnieniowy gaźnik Forda, nagle jebudu ogniem po gębie. 8)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Strzelanie z wydechu w Maluchach nadaje im respektu :D
  • Poziom 13  
    Sprawdź przewody wysokiego napięcia, a najlepiej wymień je na nowe. Sprawdzanie miernikiem przejścia daje często mylne wyniki. W czasie pomiaru należy manipulować przewodami (wyginać, ciągnąć itp.), być może wtedy uda się zmierzyć przerwę. Okresowy brak iskry na świecy powoduje wypadanie zapłonu i w konsekwencji spalanie benzyny w tłumiku. Problem ten szczególnie dotyczy przewodów z tzw. rozproszoną rezystencją ze względu na ich delikatną budowę (cienki i delikatny drucik oporowy). Najczęstsze objawy to
    kłopot z uruchomieniem silnika i strzelanie w tłumik, gdy w końcu to się udaje. Oczywiście mogą być inne przyczyny o których już wspomieli koledzy tj. układ zasilania, ale również przerywacz, albo cewka wysokiego napięcia.
  • Poziom 19  
    Hm . Ja bym jeszcze sprawdził ustawienie zaworów . To jest bardzo ważne jesli zawór sie całkowicie nie zamknie jest taki efkt . W kaszlaku jeszcze często wini albo kondensator gaszący albo młoteczek i kowadełko (nadpalone) . Moze to być też objaw wyciągnietego łańcucha rozrządu . Wsłuchaj sie czy nie wali w obudowe z Aluminum ) . aaaa jeszcze jedna sprawa sprawdz czy wałek a aparacie zapłonowym nie ma luzu na boki (jak sa różne prędkości obrotowe to zmienia przerwe i źle steruje iskrą .
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    to strzelanie w rure w samochodach sportowych to efekt zamierzony co kilka susow pracy nastepuje zaplon mieszanki przy otwarttym zaworze wydechowym ma to za zadanie podtrzymanie pracy turbo sprezarki.mieszanka spalajaca sie w rurze wydechowej porusza sprezarka gdy silnik pracuje np. na wolnych obrotach
  • Poziom 26  
    ANTEQ napisał:
    to strzelanie w rure w samochodach sportowych to efekt zamierzony co kilka susow pracy nastepuje zaplon mieszanki przy otwarttym zaworze wydechowym ma to za zadanie podtrzymanie pracy turbo sprezarki.mieszanka spalajaca sie w rurze wydechowej porusza sprezarka gdy silnik pracuje np. na wolnych obrotach


    Prawda, wogóle praca takiego silnika jest dziwaczna - np. Mitsubishi Lancer na jałowym biegu - pomimo normalnych obrotów z tyłu pojawia się głos jakby chodził tylko na jeden cylinder.
    Ale w K-Shellu tego nie ma.
  • Użytkownik usunął konto