Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Favorit -ładowanie aku

17 Jul 2002 07:44 8129 23
  • Level 12  
    Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem skody i mam mały problem z ładowaniem akumulatora. Problem się objawia w ten sposób: uruchamian silnik - po starcie dalej świeci się kontrolka od ładowania, dodaje gazu do ok 1600 obr przy zimnym silniku a przy ciepłym do ok 1300 i kontrolka wtedy gaśnie, zdejmuje gaz i kontrolka już nie świeci się :roll: Niby nie przeszkadza ale wnerwia mnie to :evil: . Co to może być ??[/u]
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Kontrolka ładowania 4W została podmieniona na 1,2W. Zbocznikuj żaróweczkę oporem 56R/2W i sprawdź czy zjawisko ustąpiło.
  • Level 12  
    O żarówce nie pomyślałem i nie mam akurat przy sobie manuala ale z tego co pamiętam w instrukcji jest mowa o żarowce 1.2W.
    Sprawdzę może ktoś tam wstawił inną i napiszę.
    Narazie dzięki.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Jesli fabrycznie jest 1,2W to musi być i opór, sprawdź go. Jeśli alternator był wymieniany na większą moc, wartość tego oporu należy zmniejszyć.
  • User removed account  
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    czy to jest 6 czy 9 diodowy alternator ?
  • Level 11  
    Dobrze byłoby sprawdzić napięcie ładowania 13,8 V-14,1V to o.k. Jeśli nie to może regulator?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    mój sposób jest następujący
    1. sprawdź napięcie ładowania -tak jak radził leman
    -spradź jakie jest napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
    2. ja w swoich autach postępowałem następująco:
    -odpalałem samochód odkręcałem klemę+ jeśli samochód zgasł -ładowanie do bani -jeśli chodził to ok
    -przy takiej operacji wyłącz wszystko co może brać prąd (nawiewy ,wycieraczki,radio....)
    -pewnie ktoś się zdenerwuje mówiąc żę to zły sposób ,że komputery...itp
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    To bardzo dobry sposób, szczególnie kiedy sam prowadzisz warsztat warto taką metodę polecać innym -w trosce o liczbę klientów :wink:
    Przy odłączonym akumulatorze napięcie w instalacji może osiągnąć (szczytowo) do 40V -takie napięcie nie każda elektronika przeżyje.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    wiedziałem że ktoś mnie zjedzie :lol:
    -no cóż stosowałem to wielokrotnie i nic nie padło -ale może to szczęście....pozdrawiam
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    To nie było szczęście, bo wiedziałeś co robisz, sprawdzałeś to na wolnych obrotach, tragedia może się stać kiedy silnik zacznie gasnąć i ktoś przygazuje :!:
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    podzielam uwagę fachmana i przestrzegam ! ja tak uwaliłem radio, antenę, wszystkie żarówki od podświetlenia, wzmacniacz, modól przerywacza i automat światełka górnego !!!

    w układach ładowania samowzbudnych ( w niektórych alternatorach dziewięciodiodowych ) za samoistne wzbudzenie się alternatora odpowiada magnetyzm szczątkowy materiału z którego wykonany jest wirnik. być może w tym przypadku tak jest, a winę ponosi za to utrata właściwości przez wirnik.

    To hipoteza ale sprubuj położyć na alternatorze silny magnes i sprawdź efekt. OSTRZEGAM nie testowałem i nie wiem czy to coś da.

    Pzdrawiam
  • Level 16  
    Alternator i samowzbudzenie, po co jak wirnik jest elektromagnesem,alternator by zaczoł ładować musi ruszyć z pod akumulatora(nie da się zapalić samochodu bez akumulatora na zapych).Co do lampki to masz uszkodzoną diode na prostowniku-jak będzięsz nierzył napięcie to powlanczaj swiatła,bo inaczej po pomiarze nic niestwierdzisz.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    to dobrze, jeżeli nie da się odpalić samochodu bez akumulatora ( patrz uwagi fachmana ), ale układy samowzbudne są stosowane. Ich działanie polega na przekazywaniu całego prądu z prostownika do zasilania wirnika w fazie rozruchu ( bez dodatkowego prądu z aku przez kontrolkę cz rezystor ). Dlatego alternator trzeba "wkręcić" na wyższe obroty aby pokonać 1,5 V spadku napięcia na diodach prostownika. Jeżeli pchniesz auto tak, że utrzymasz obroty sinika 700 - 1000 rpm to powinno odpalić.
    Mój Opel z alternatorem BOSCHA i regulatorem WAZ'a odpala ( niestety :cry: ).

    Pozdrawiam
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Alternatory samowzbudne montowane są w drogich autach terenowych i pojazdach specjalnych. Umożliwiają eksploatację pojazdu bez akumulatora. Dodatkowo mogą być 5-cio a nie jak standardowo 3-fazowe. Wielu kierowców nawet nie wie o tym,że taki alternator posiada.
  • Level 20  
    Ciekawe uwagi ,lecz zawsze mi sie zdawalo,ze samowzbudne w samochodach były pradnice one startowaly bez pomocy akumulatora dlatego zawsze był problem kiepskiego ladowania podczas niskich obrotow silnika - dlatego wymyslili alternatory aby osiagnac wieksza wydajnosc zaczynajac od niskich obrotow silnika.
    Pozdrawiam
    Mirek
  • Level 12  
    Alternator samowzbudny jest np montowany w bardzo kiedyś popularnym motorze ETZ 250/251. Jest 9-cio diodowy i można było odpalić bez akumulatora, jeździć i pomimo zamontowanej elektroniki (zapłon i parę innych drobiazgów) działałało aż miło. :lol:
  • Level 11  
    mam problem tak kontrolka ładowanie nie gaśnie po naciśnięciu na pedał gazu świeci jeszcze mocniej wymieniłem już alternator zakładam inny regulator jak napięcie ładowania około 14V co to może by z góry dziękuje za pomoc
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolego drguma, może podasz co to za autko, wymieniałeś cały alternator z regulatorem, może nowy założyłeś jeszcze do starego alternatora i go szlak trafił, może masz nowy-używany alternator, może nie ma połączenia alternator z akumulatorem, może silnik nie ma właściwej masy...więcej szczegółów prosimy:)
  • Level 11  
    skoda favorit regulator założony był od skody która była na chodzie i tam w niej wszystko chodziło i ładowało
  • Level 18  
    Nie znam się na tym zbyt dobrze . Favoritek miałem chyba z 5 sztuk . Kupowałem troche rozbite , robiłem i sprzedawałem :D W jednej sztuce był problem z ładowaniem . Po wymianie diod wzbudzenia i regulatora kontrolka świeciła . Pytałem tu i tam , aż w końcu poradzono mi żeby do pierścieni ślizgowych wirnika na chwilke podać napięcie .I... ruszyło :D Problem zniknął .
  • Level 11  
    problem w tym że podczas dodawania gazu kontrolka ładowania zamiast gasną to świeci jeszcze bardziej prąd ładowania wynosi około 14v
  • User removed account  
  • Level 11  
    ale wymieniałem już cały alternator na inny i dalej to samo

    Dodano po 1 [godziny] 43 [minuty]:

    a gdzie ten mostek się znajduje