Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki alarm do Micry benzynowej z 2000 roku

bananowiec 02 Paź 2006 00:28 2106 9
  • #1 02 Paź 2006 00:28
    bananowiec
    Poziom 9  

    Witam. Szperam już od dłuższego czasu na forum i szczerze mówiąc, mam bardzo mieszane uczucia. To też skłoniło mnie do napisania do Was. Proszę o poradę przy doborze/konfiguracji zabezpieczeń mojego samochodu.

    Zacznę od początku. Posiadam Nissana Micrę z 2000 roku - benzynka. Zakupiłem go kilka dni temu. Posiada wbudowany immo - działający - oraz alarm Legend CS 9218 Small - nie działa (poprzedni właściciel zaniedbał ta sprawę). Nie posiada centralnego zamka. Generalnie waham się, czy jest sens jechać do specjalisty od naprawy tego alarmu - nie jestem jakoś przekonany do jego jakości. W internecie znalazłem takie informacje o nim:

    Dwa jednoprzyciskowe transmitery kodowane wykonane w technologii SMD (1,8 bilona kombinacji kodu zmiennego).
    Rozdzielny moduł sterujący o wymiarach 60 x 85 x 30 mm. wykonany w technologii SMD.
    Procesorowa kontrola stref czuwania.
    Blokada obwodu rozruchu lub zapłonu - przekaźnik wewnętrzny 30A.
    Wewnętrzny przekaźnik świateł kierunkowych - 2 x 15A.
    Ochrona obwodu głównego zasilania - bezpiecznik 20A
    Ochrona obwodu zasilania kierunkowskazów - bezpieczniki 2 x 10A.
    Ochrona obwodu zasilania syreny (z własnym zasilaniem) - bezpiecznik 5A.
    Głośna lub cicha aktywacja i dezaktywacja systemu z transmitera alarmu.
    Niezależne wejścia na czujnik zewnętrzny z masą aktywną (gniazdo trzypalcowe).
    Wyjście na zewnętrzny sterownik centralnego zamka (obciążalność wyjść - 0,5A max, czas impulsu 1s).
    Zamykanie/otwieranie centralnego zamka w zależności od załączenia / wyłączenia stacyjki.
    Ponowne samoczynne samouaktywnienie systemu załączające się podczas przypadkowego wyłączenia alarmu o ile w ciągu 30 s. drzwi nie zostały otwarte.
    Możliwość wyłączenia z transmitera czujnika zewnętrznego, opcja uaktywniana z transmitera.
    Możliwość wyłączenia czujnika zewnętrznego, opcja uaktywniana z transmitera.
    Zadziałanie systemu od: wyłączników drzwiowych, maski, bagażnika, ruchu w pojeździe lub uderzenia.
    Pamięć zadziałania systemu - sygnalizowana światłami kierunkowymi, syreną i diodą LED.
    Automatyczne obejście strefy zwartej przy uaktywnianiu - sygnalizowanie światłami kierunkowymi i syreną.
    Cykl trwania alarmu 30s.
    Wyłączenie awaryjne alarmu za pomocą wyłącznika serwisowego i kodu logicznego.
    Pobór prądu przez transmiter - około 3,5 mA.
    Pobór prądu przez centralę - mniejszy niż 25 mA.

    Piloty są w tragicznym stanie - działają, ale są połamane/poklejone taśmą.

    Wymarzyłem sobie taki o to system zabezpieczeń:
    1. Alarm z pilotem- jaki polecacie, gdyż chyba szkoda pieniędzy na naprawę tego popsutego. Wiele osób poleca Seo Dolphin w kategorii cena/jakość.
    2. Immo
    3. Kontrakton magnetyczny umieszczony pod tapicerką odcinający ... właśnie co: pompę paliwa, zapłon ? A może macie lepszy pomysł ?
    4. Bear Lock - czy jest sens ?
    5. Może ktoś może podzielić się informacją na temat rozsądnego fachowca od alarmów/zabezpieczeń w Warszawie? Sam raczej nie podołam montażowi tego wszystkiego.

    Liczę na Waszą pomoc, gdyż naprawdę niewiem, na co mam się zdecydować i gdzie.
    Pozdrawiam gorąco i dziękuję z góry za pomoc

    0 9
  • Pomocny post
    #2 02 Paź 2006 00:41
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to brakuje jescze pola minowego i kotwicy do unieruchamiania pojazdu ;)
    Oczywiście blokad i zabezpieczeń możesz sobie dokłądać do woli ale sku się na dobrym alarmie, wybór masz szeroki. Seo faktycznie są niezłe. Dobre są proximy, a znajdzie się jeszcze kilka dobrych modeli. Niech alarm blokuje ci pompę paliwa lub inny obwód (inny niż blokowany przez immo) odpowiedzialny za pracę silnika ale nie rozrusznik. Jeśli się da, to zrób sobie blokadę rozproszoną (dodatkowy moduł blokujący współpracujący z alarmem). Możesz dołożyć identyfikację użytkownika i inne bajery. I wydaje mi się, że dobry alarm w parze z immobilizerem zadziała. W końcu to nie jest jakieś superauto kradzione nagminnie. I dołóż sobie centralny.

    0
  • #3 02 Paź 2006 00:44
    bananowiec
    Poziom 9  

    Błażej napisał:
    No to brakuje jescze pola minowego i kotwicy do unieruchamiania pojazdu ;)
    Oczywiście blokad i zabezpieczeń możesz sobie dokłądać do woli ale sku się na dobrym alarmie, wybór masz szeroki. Seo faktycznie są niezłe. Dobre są proximy, a znajdzie się jeszcze kilka dobrych modeli. Niech alarm blokuje ci pompę paliwa lub inny obwód (inny niż blokowany przez immo) odpowiedzialny za pracę silnika ale nie rozrusznik. Jeśli się da, to zrób sobie blokadę rozproszoną (dodatkowy moduł blokujący współpracujący z alarmem). Możesz dołożyć identyfikację użytkownika i inne bajery. I wydaje mi się, że dobry alarm w parze z immobilizerem zadziała. W końcu to nie jest jakieś superauto kradzione nagminnie. I dołóż sobie centralny.


    Dziękuję za szybką odpowiedź. Od razu mam kilka pytanek:
    1. Jaką Proximę byś polecił ?
    2. Blokada rozproszona - możesz to jakoś wyjaśnic laikowi samochodowemu ;-)
    3. Identyfikacja użytkownika - możesz to jakoś wyjaśnic laikowi samochodowemu ;-)

    Pozdrawiam :-)

    0
  • Pomocny post
    #4 02 Paź 2006 00:52
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Polecam strony producentów alarmów: wklep w googlach Proxima, amt-alarmy, SEO...
    Blokada rozproszona: dodatkowy modół, który możesz zamontować w dowolnej części auta, który komunikuje się z alarmem na drodze cyfrowej i blokuje wybrany obwód.
    Identyfikację zobaczysz na stronach producentów alarmów. To karty transponderow lub inne systemy.
    Moim zdaniem to nie jest auto, w które trzeba łądować nie wiadomo jakie zabezpieczenia, bo nie jest jakoś szczególnie "chodliwe". No chyba, że mieszkasz na Pradze ;)

    0
  • #5 02 Paź 2006 06:36
    bananowiec
    Poziom 9  

    Mieszkam obecnie w Ząbkach, ale pracuję na Pradze - okolice Dworca Wileńskiego. Generalnie masz rację - chyba przesadzam z tymi zabezpieczeniami, ale wiesz, to moje 1 autko, na które naprawdę długo pracowałem i szkoda kiedyś powiedzieć: "żal Ci było dać 300 zł więcej za zabezpieczenia, to teraz nie masz samochodu".
    Reasumując:
    - polecasz SEO, proxime, amt-alarm + blokadę rozproszoną + ID i nic więcej.

    Dodano po 5 [godziny] 34 [minuty]:

    Może ktoś ma jeszcze coś do dodania ? Każda rada jest bardzo cenna.

    0
  • Pomocny post
    #6 02 Paź 2006 09:07
    renqien
    Poziom 32  

    Jeżeli chodzi o odcinki, to trzy obwody absolutnie wystarczą.
    Możesz pomyśleć nad takimi konfiguracjami:
    -Seo Dolphin (dwa obwody) + antyporwanie z ODISem (trzeci obwód) albo
    -Challenger z ODISem (jeden obwód) + Seo Symphony (immobiliser, dwa obwody)
    Warszawa, to niestety spore zakłócenia radiowe więc szczerze polecam alarm z superheterodyną, w challengerze z ODISem to standard, w Seo trzeba dodatkowo dokupić.
    Osprzęt:
    - obowiązkowo ultradźwięki
    - warto czujnik zbicia szyby
    - można wstrząsówkę i położeniówkę
    - obowiązkowo syrenka z własnym zasilaniem
    - warto dodatkowo jakąś ukrytą, np. dwa piezaki w kabinie (robi się taki jazgot w środku, że nie ma mocnego który wytrzymałby w samochodzie)
    No i montaż. Więcej niż 50% skuteczności to fachowy montaż, dobre ukrycie elementów, zamaskowanie instalacji itp. Dobrym wykładnikiem jakości montażu jest jego czas, jeżeli ktoś mówi, że zrobi to w dwie godzinki, to na 90% możesz go sobie darować.

    0
  • #7 02 Paź 2006 09:26
    bananowiec
    Poziom 9  

    Dziękuje bardzo za cenne uwagi. Wiele to wniesie do mojej sprawy. Może znasz jakiś dobry zakład alarmowy w Warszawie - widzę, że również jesteś z Warszawy, stąd to pytanie.

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #8 02 Paź 2006 09:39
    renqien
    Poziom 32  

    No ja niestety już nie montuję, między innymi dlatego, że klienci chcą mieć jak supermarkecie, szybko i byle jak. Ja tak nie potrafię. Kontakty na instalatorów podeślę ci na PW, ale to już popołudniu.

    0
  • #9 02 Paź 2006 13:20
    bananowiec
    Poziom 9  

    Ok, dzięki wielkie, czekam z niecierpliwością.

    Dodano po 3 [godziny] 11 [minuty]:

    Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie ?

    0
  • #10 02 Paź 2006 13:28
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tak... Wyluzuj... Bo się staniesz niewolnikiem własnego auta... ;)
    Zapoznaj się na spokojnie z ofertą alarmów, osprzętu i zdecyduj się na jakiś zestaw. Nie oszczędzaj zbytnio ale też nie kupuj jakiś drogich wynalazków. Upewnij się czy wybrany przez ciebie alarm jest akceptowany przez twoje towarzystwo ubezpieczeniowe. To może dać jakąś zniżkę w ubezpieczeniu.

    0
  Szukaj w 5mln produktów