Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel omega A - nierówna praca silnika

krzysieg 08 Paź 2006 18:40 8127 24
  • #1 08 Paź 2006 18:40
    krzysieg
    Poziom 25  

    Witam

    Mam problem z Omegą A .
    Silnik pracuje nie równo ,przerywa (chodzi troche jak traktor) .
    Nie zawsze tak sie dzieje ,czasem można przejechać kilkanaście km
    i pracuje dobrze .
    Na postoju silnik chodzi dobrze gdy powoli płynnie dodaje gazu ale
    jak z wolnych obrotów szybciej nacisne gaz to zanim wejdzie na wyższe obroty to przerywa .
    Zalozona jest instalacja gazowa ale tak sie dzieje i na gazie i na benzynie.
    Sprawdziłem przewody od świec i przewód od cewki do rozdzielacza .
    Są dobre , przewód od cewki mimo że dobry wymieniłem na nowy bo akurat miałem .
    Kopułka rozdzielacza była z pól roku temu sprawdzana (były podobne objawy ale w gorszym stopniu-winą okazała sie cewka zapłonowa ) .
    "Palec" pod kopułką rozdzielacza nie był sprawdzany od dawna - może to jest przyczyną ale nie wiem czy dam rade sam sie tam dobrać ,jest na tylnej czesci silnika i jest tam trudny dostęp .

    Co radzicie ?

    pozdrawiam

    0 24
  • Sklep HeluKabel
  • #2 08 Paź 2006 18:44
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    dla mnie to wygląda na świece, przewody.
    na początek podmień świece i przewody i wtedy zobaczymy

    0
  • #3 08 Paź 2006 18:57
    krzysieg
    Poziom 25  

    Świece wymieniałem 3 tygodnie temu nic nie dało .
    Kabel od cewki jest nowy , kable od świec napewno nie mają przebicia
    i koncówki-wtyczki na kablach są dobre .

    0
  • #4 08 Paź 2006 20:09
    tkaczyk ireneusz
    Poziom 16  

    Jak sprawdziłeś te przewody. Na wygląd są dobre . Ja jednego kiedyś rozciełem na wzdłuż i okazało się że był wypalony na odcinku 2 cm

    0
  • #5 08 Paź 2006 21:23
    sableeck
    Poziom 16  

    Witam! Czy to silnik C20NE? Czy pali się check? jak wygląda spalanie? Mam tez omesię i miałem podobnej natury problemy - były po stronie przepływomierza. pozdrawiam

    0
  • #6 10 Paź 2006 16:21
    krzysieg
    Poziom 25  

    Nie mam kontrolki check , jest tylko pomarańczowa kontrolka po lewej stronie , która pali sie po przekręceniu stacyjki a po zapaleniu silnika gaśnie .
    Jeśli świeci sie na uruchomionym silniku to oznacza to błąd komputera -to o tą kontrolke chodzi ?

    Spalanie wygląda normalnie .
    Przepływomierz jest sprawny , zdejmowałem górną obudowe i wszystko sprawdzalem omomierzem .
    Kiedyś strasznie silnik mi przerywał gorzej niż teraz ,na niskich obrotach-
    okazało sie że warstwa oporowa byla wytarta od potencjometra w przepływomierzu .

    To może być wina kopulki lub palca rozdzielczego ?

    0
  • #7 10 Paź 2006 17:20
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Cytat:
    To może być wina kopulki lub palca rozdzielczego ?

    może być

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #8 10 Paź 2006 18:45
    krzysieg
    Poziom 25  

    Zdjąć kopułke to jeszcze sie da ale gorzej z palcem roździelczym -
    nie ma tam dostępu nawet żeby go zobaczyć a co dopiero zdemontować...

    0
  • #9 10 Paź 2006 19:26
    sławek-mu
    Poziom 12  

    cze to zrób tak sciągni kopułke sprawdż jak wygląda ten grafitowy rysik i czy wogule jest? dalej wyczyść miedziane pręciki bo bedą pewnie boble jak rozbierzesz to bedziesz wiedział o co mi chodzi:) a i sprawdz czy palec nie ma luzów nie powinien mić zbyt dużych bo potem iskta lata gdzi chce

    0
  • #10 10 Paź 2006 21:48
    kooperator
    Poziom 20  

    Ja stawiam na przepływomierz. Jesłi to jednostka 2.0 8V to jest tam przepływonierz klapowy a z postu wynika ze jest w tym opelku gaz. Wymontuj przepływomierz z auta i tam w kanale gdzie przepływa powietrze na klapce jest taka aluminiowa płytka zamontowana na 2 wkręty M4. W 99 na 100 omeg z gazem ta płytka jest wygięta i przepływka działa nieprawidłowo. Wystarczy ja wykręcić wprostować GUMOWYM młotkiem i zamontować na miejsce. Powinno hulać. Odpada raczej inna usterka.

    0
  • #11 10 Paź 2006 22:46
    sableeck
    Poziom 16  

    Ta pomarańczowa lampka to właśnie check. Koniecznie sprawdzić tę klapkę. A czy gumowy przewód powietrza pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą jest szczelny? Jeżeli podczas montażu gazu dołożono do przepływomierza bezpiecznik, to zmieniło się nieco jego ułożenie. Może pękł na którymś karbowaniu i ciągnie lewe powietrze?
    Usterka układu zapłonowego nie powodowało by zapalenia się check'a podczas pracy silnika?

    0
  • #12 10 Paź 2006 23:03
    tkaczyk ireneusz
    Poziom 16  

    Ja stawiam na kable. Pozdrawiam.

    0
  • #13 10 Paź 2006 23:11
    sableeck
    Poziom 16  

    krzysieg napisał:

    czasem można przejechać kilkanaście km
    i pracuje dobrze .
    Na postoju silnik chodzi dobrze gdy powoli płynnie dodaje gazu ale
    jak z wolnych obrotów szybciej nacisne gaz to zanim wejdzie na wyższe obroty to przerywa .
    myślę że jeśli winne byłyby kable i/lub rozdzielacz zapłonu to usterka występowała by cały czas, a praca silnika pogarszała się niezależnie od tego, jak szybko dodawany jest gaz (tylko proporcjonalnie do wzrostu ilości obrotów/min)

    0
  • #14 11 Paź 2006 10:26
    kooperator
    Poziom 20  

    Cytat:
    Na postoju silnik chodzi dobrze gdy powoli płynnie dodaje gazu ale
    jak z wolnych obrotów szybciej nacisne gaz to zanim wejdzie na wyższe obroty to przerywa .
    Typowy objaw przestawionego przepływomierza czyli wygiętej płytki na klapie. Wąż też radze sprawdzić czy po strzale lub ze starosci nie pekł na którymś karbie jak wspomniał o tym kolega sableeck.

    0
  • #15 11 Paź 2006 18:09
    krzysieg
    Poziom 25  

    Podaje linki do zdjęć :

    Opel omega A - nierówna praca silnika

    Opel omega A - nierówna praca silnika

    Opel omega A - nierówna praca silnika

    Opel omega A - nierówna praca silnika

    Opel omega A - nierówna praca silnika

    Dodano po 30 [minuty]:

    Więc tak odkręciłem przepływomierz od plastikowej obudowy
    i jest na ruchomym ramieniu blaszka na dwóch wkrętach ,odkręciłem ją
    ale nie jest wygięta i nie ma jak sie wygiąć bo zakończenie ramienia jest niewiele węższe od tej blaszki ...
    Gumowa rura nie ma dziury - wsumie wszystko jest szczelne i nie ma gdzie dojść fałszywe powietrze .

    Znalazłem coś do czego można sie napewno przyczepić.....cewka jest od dużego fiata lub poloneza , tak mi sie wydaje jest napis made in poland .
    O dziwo ze 2 miesiące silnik pracował dobrze na niej .
    Taką wcisneli ojcu mówiąc że to jest oryginalna .
    Kable były wymieniane 4 miesiące temu .

    Wsumie chyba sie pogarsza jak teraz gwałtownie nacisne gaz to silnik sie dławi przez chwilke aż prawie gaśnie .

    Sprawdzałem napięcie na cewce , na wolnych obrotach jest 4 V , wraz z obrotami rośnie .

    Czy jeden z kabli podłączony do cewki powinien być podłączony bezpośrednio do masy ? tak nie jest , miedzy nim a masą jest 10 Ohm .

    0
  • #16 12 Paź 2006 00:15
    kooperator
    Poziom 20  

    Cytat:
    Znalazłem coś do czego można sie napewno przyczepić.....cewka jest od dużego fiata lub poloneza , tak mi sie wydaje jest napis made in poland .
    .
    Poniżej oryginalna cewka jaką powinieneś mieć. Polska cewka ma nieco inne parametry od oryginalnej mam na myśli rezystancję uzwojenia pierwotnego, nie pamiętam ile ma Ω ale jest mniej o ok 1,2 Ω to może powodować większe nagrzewanie się cewki i jej dość krótką żywotność
    Cytat:
    O dziwo ze 2 miesiące silnik pracował dobrze na niej
    .

    Cytat:
    Sprawdzałem napięcie na cewce , na wolnych obrotach jest 4 V , wraz z obrotami rośnie .
    Na jednym z biegunów cewki powinieneś mieć napięcie akumulatora po przekręceniu kluczyka, na drugim przy sprawnej cewce zresztą też tyle że na jednym biegunie jest podane zasilanie po kluczyku a drugi biegun to masa sterowana przez ECU. Na cewce w oryginale są takie oznaczenia 1 - impuls, 15 lub +15 - zasilanie po kluczyku, 4 - zacisk wysokiego napięcia.

    Cytat:
    Czy jeden z kabli podłączony do cewki powinien być podłączony bezpośrednio do masy ?
    Oczywiście że NIE, może tam tylko byc kondesator p. zakłóceniowy podłączony do zacisku z napięciem po kluczyku. Oryginalne przewody zasilające cewkę to czarny ze złączką konektorową (popularna wsuwka żeńska)zasilanie po kluczyku, drugi zaś przewód to żółty bądź zielony zakończony złączem nasadkowym na biegun cewki śrenicy 4 lub 5 mm w gumowej obsadzie kątowej.

    Proponuję odłączyć przewody od cewki przekrećić kluczyk i zmierzyć napiecie na tych przewodach, na nieruchomym silniku powinno być tam na jednym z nich napięcie akumulatora czyli ok 12- 12,7V. To jest zasilanie cewki. I do tego może być podłączony kondensator ( mały czarny przykręcony obok cewki do masy śrubką M6) drugi przewód z impulsem na którym nie powinno być napięcia ale powinien wychodzić z wiązki przewodów a nie być przykręcony gdzieś do masy. Kolor tego przewodu podałem wyżej. Sprawdż to bo coś mi tu nie pasuje na tych zdjęciach.

    0
  • #17 14 Paź 2006 16:16
    krzysieg
    Poziom 25  

    Więc tak :


    Napięcie na kablu "+"odłączonym od cewki a masą jest 12,1V czyli dobrze .

    Bezpośrednio na aku 12,2V .

    Jest kondensator podłączony tak jak pisałes ,ogólnie wszystko sie zgadza .

    Więc na tej polskiej cewce nie będzie dobrego zapłonu
    i nie ma sie co dziwić że tak silnik pracuje ?

    Jutro jade po cewke która podobno jest od omegi z silnikiem 2.0 .

    Nie wiem po czym poznać że jest od omegi , wcale nie musi wyglądać tak jak na tym zdjęciu , napewno wyszło kilka modeli oryginalnych nie wspominając o zamiennikach ...

    Odkąd została kupiona ta omega to 5 lat jeździła na jednej cewce
    i wszystko było ok przez ten czas a wyglądała inaczej niż na tym zdjęciu
    byla chyba firmy Bosch niemiecka .

    0
  • #19 15 Paź 2006 12:43
    krzysieg
    Poziom 25  

    Kupiłem tą nowszego typu na zdjeciu pierwszym i niestety chodzi tak samo jak na tej polskiej cewce :(
    Tego typu taka kwadratowa już była założona ale sie sypneła jak działała było wszystko dobrze ...
    to nie jest wina cewki .
    Nie wiem co mam dalej robić ?
    Na tej polskiej chodziło przez jakiś czas dobrze ..obie są sprawne przyczyna tkwi w czymś innym .

    Na zapalonym silniku nie pali sie kontrolka awaryjna komputera (check)
    więc chyba nie ma sensu szukać tam przyczyny ?
    Można jakoś zewrzeć styki kostki diagnostycznej i odczytać liczbe mignięć kontrolki lub lepszy sposób jechać do warsztatu żeby podłączyli do komputera -jest sens ?

    0
  • #20 15 Paź 2006 20:44
    sableeck
    Poziom 16  

    Najpierw najlepiej samemu zliczyc błyśnięcia. Warsztat dodatkowo policzy sobie za diagnozę. Prosze policzyć i napisać co wykazało. Najpierw pokaże 3 razy kod 12 no a potem te właściwe. Kostka diagnostyczna jest (od przodu patrząc) po lewej stronie, pod podszybiem. Pozdrawiam

    0
  • #21 16 Paź 2006 13:45
    krzysieg
    Poziom 25  

    Sprawdziłem , znalazłem wszystko na elektrodzie co i jak.
    Nie wykazuje błędów .
    Na postoju na tej cewce jest tak samo ale w czasie jazdy jakby lepiej,
    mniej przerywa raczej przyśpiesza jakby z opóznieniem .
    Odłączyłem akumulator żeby skasować system z wartości adaptacyjnych i żeby od nowa sie ustawiły .
    Jutro ojciec jedzie w dłuższą trase to pózniej napisze jak jest dokładnie.

    0
  • #22 19 Paź 2006 18:37
    krzysieg
    Poziom 25  

    Właśnie wrócił .
    Po wymianie cewki chodził lepiej ale jeszcze troche przerywał ,
    po nagrzaniu sie silnika zaczoł bardziej przerywać .
    Zajechał do warsztatu , podłączyli tester taki duży pewnie tech 1 -
    nie wykazał błędów .
    Mechanik posłuchał jak chodzi przy ..ruże wydechowej :)
    następnie spryskał przewody jakimś preparatem i okazało sie że miały przebicie przy wyjściach od wtyczek .
    Wtyki były takie długie z metalową rurką na wierzchu- powiedział żeby takich nie kupować , dostają przebicia przez tą rurke..
    Ja pryskałem zwykłą wodą -( znalazłem na forum ze to zwykła woda ma być ) i nic mi nie iskrzyło .
    Silnik chodzi teraz bardzo dobrze wszystko ok.
    Jaki to preparat do sprawdzania przewodów ?

    0
  • #23 19 Paź 2006 18:40
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    a od razu mówiłem przewody

    0
  • #24 30 Lis 2006 14:02
    krzysieg
    Poziom 25  

    Chcialem juz zamknąc temat ale jeszcze nie wiem co to za preparat do sprawdzania przewodów ?

    0
  • #25 30 Lis 2006 20:17
    kooperator
    Poziom 20  

    Płyn do mycia szyb taki najlepiej K2 :)

    0