logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wybór mikrokontrolera do stacji meteorologicznej z czujnikami DS18S20, HIH3610, MPX4115A

Crisu 13 Paź 2006 21:35 5389 17
  • #1 3114113
    Crisu
    Poziom 10  
    Witam!
    Otóż sprawa prosta. Do zrobienia mam projekt prostej Stacji Meteorologicznej na mikrokontrolerze. Będę musiał rozrysować cały schemat elektryczny itp. Jednak pierw musze dobrać części oraz sam mikrokontroler.
    Z góry uprzedzam , że w temacie jestem zielony. Uczelnia nie raczyła nas przygotować do tego zadania, tak wiec wszystko musze skumać sam. Ale do rzeczy
    Stacja ma badać kilka rzeczy, następnie przesyłane są one do komputera (podejrzewam, że złączem RS232).

Projekt wstępny jest taki:

Czujniki:
    - Temperatury
    DS18S20
    http://www.seguro.pl/cgibin/shop?info=3611&sid=391c1d18

-Wilgotności
    hih3610
    http://www.fuw.edu.pl/~pablo/s/opisy/hih3610.pdf

- Ciśnienie
    Mpx4115a
    http://www.freescale.com/files/sensors/doc/data_sheet/MPX4115A.pdf

Wstępnie wybrałem już modele.
    Sugerowałem się głównie opiniami na sieci.
    Prosiłbym jednak o pomoc w wyborze mikrokontrolera. Bo nie mam pojęcia czym się sugerować.
    Rozumiem, że potrzebny będzie też jakiś przetwornik A/C i stabilizator.
    Czy ktoś byłby w stanie wytłumaczyć mi jak krowie na granicy, sprawę z zasilaniem.
    Zasila się każdą oddzielną część czy jak ?
  • #2 3120385
    cyberdar
    Poziom 31  
    Ocena: 73
    Witam

Jeśli idzie o mikrokontroler to można polecić coś z AVRów :). Ma wbudowany przetwornik ADC więc wielkości analogowe pomierzysz z czujnika cyfrowego DS też bez problemu. Ma również wbudowany UART czyli szeregowy układ transmisji, który trzeba doposażyć w np. MAX232 w celu dopasowania poziomów logicznych. Tak więc procek np. ATMEGA16 powinien wystarczyć z zapasem.