Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SCHEMAT. Czy ten schemat jest poprawny?

magdamichał 22 Oct 2006 19:42 10689 44
  • #1
    magdamichał
    Level 11  
    czy ten schemat jest poprawny??
    https://obrazki.elektroda.pl/40_1161538471.jpg
    SCHEMAT. Czy ten schemat jest poprawny?
    jak źle połączony to poproszę o poprawienie. pilnie

    Nie używaj dużych liter w tytule. [h]
  • #2
    Stachserwis
    Level 28  
    Bardzo dobrze, czy to ma być kierunkowskaz do ...taczki?
    A to drugie pudełko(na dole schematu, pośrodku) z Z i + to co to ma być?
    p-m $$
  • #3
    hefid
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
  • #4
    woytekp
    Level 26  
    To drugie to pewno przerywacz :-), a schemat połączeń na pierwszy rzut oka w porządku
  • #5
    magdamichał
    Level 11  
    to maja by kierunki. to na dole samym to przerywacz to po po prawej akumulator a to na gorze przełącznik.
    ale jesteście pewni ze to dobrze zrobiłem??
  • #6
    woytekp
    Level 26  
    Dobrze zrobiłeś :-) (poza tym że w normalnych instalacjach samochodowych są jeszcze bezpieczniki, ale ogólnie jest OK). Nie martw się - nie wybuchnie :-)
  • #7
    kuras147
    Level 19  
    schemat narysowalem (na innym forum mu narysowalem) ja (a nie ty jak napisales bo ty nie masz kolego zadnego pojecia o kablach ) i jest on do motoroweru np simson jest to najprostszy schemat ze zwyklym mechanicznym przerywaczem to "Z" jest to wtyk do ktorego podpina sie kabel z przelacznia -tz zamiane

    magdamichał ten schmat co ty na moim forum narysowales to byl koszmar za dnia jesli tak mozna powiedziec :]

    Dodano po 2 [minuty]:

    a i tu bezpiecznik nie jest potrzeby i nie jest stosowany :]
    mozna by sie jeszcze pokusic o przerywacz elektroniczny np z malucha zeby migacze byly sprawniejsze tz szybciej sie zapalaly ale to mozna dac wg uznania :]
  • #8
    magdamichał
    Level 11  
    ok ale nie wiem jak podlaczyc przelacznik ja mam 3 pozycyjny i 6wtykow
    wlaczony-wylazony-wlaczony taki mam przelacznik
  • #12
    kuras147
    Level 19  
    wg mnie to bedzie fuszerka...taki przelacznik mozna dac do np neonow czy czegos takiego ale nie do kieronkow :]

    Dodano po 46 [sekundy]:

    tak podlaczasz jak zrozumiales :]
  • #13
    magdamichał
    Level 11  
    czemu?? a co on bendze zły??

    Dodano po 2 [minuty]:

    ale ten np od jawki to bendze musial robic cala elektryke od nowa
  • #14
    woytekp
    Level 26  
    magdamichał wrote:

    no to podlaczam 2 kierunki do lampy 1 i 2 kierunki do lampy 2 a przerywacz to gdze po srodku??


    Tak właśnie to podłączasz

    A przy tym wyłączniku od Jawki musiałbyś pociągnąć parę kabelków od stacyjki i właściwie je podłączyć, ale - i tu bez urazy - skoro kolega jak sądzę jest początkujący i ma problem z takim prostym przełącznikiem to z tym może mieć prawdziwy kłopot. Oczywiście dla chcącego nic trudnego i w razie czego pomożemy :-)

    Pomożecie chłopaki?? Co?? :-) No!!
  • #15
    kuras147
    Level 19  
    magdamichał wrote:
    czemu?? a co on bendze zły??

    Dodano po 2 [minuty]:

    ale ten np od jawki to bendze musial robic cala elektryke od nowa


    nie bedzie zly ale to tak samo jak bys mial w aucie taki przelacznik zamiast orginalnej wajchy za kierownica...bylo by wtedy do dup*

    nic nie musisz robic elektryki od nowa tylko podlaczasz do nowego przelacznika zamiast tego...takie trudne do pojecia?

    PS w jawce to elektryka jest tak zlozona ze nikt sobie z nia nie poradzi :D
  • #16
    magdamichał
    Level 11  
    to będzie teki poprawny schemat??? na 100%
    SCHEMAT. Czy ten schemat jest poprawny?
  • #18
    magdamichał
    Level 11  
    mAsa jest konieczna??

    Dodano po 1 [minuty]:

    to co tylko podlaczamy po 3wtyki jak sa 6
  • #19
    woytekp
    Level 26  
    Tak wystarczy pod trzy... i tu się uśmiałem z tą masą :-) - rozumiem że ten motorower nie jest z plastiku?? Masa to po prostu rama i wszystkie połączone ze sobą metalowe części motoroweru - do nich podłączony jest zazwyczaj ujemny biegun akumulatora, tak więc nie jest to jakiś wydzielony jeden przewód tylko konstrukcja tego motoroweru (tak samo jest w samochodach chyba, że to plastikowy Trabant)
  • #20
    magdamichał
    Level 11  
    aha dzeki ale jak kupilem kierunki to bylo podlaczone 2 kable
  • #21
    woytekp
    Level 26  
    No i zgadza się - jeden kabel do przełącznika, a drugi do masy czyli gdzieś do ramy - obojętnie gdzie byleby przewodziło i było bezawaryjne (tu uwaga na korodujace ruchome elementy itp) ma być solidnie i pewnie.
  • #22
    magdamichał
    Level 11  
    a nie trzeba jakis transformatorow, regulatora napiecia, a moze byc prostownik od samochodu zeby ladowac?? czy nie zabardzo bo musi byc 6v

    Dodano po 14 [minuty]:

    jak sie rozladuje to trzeba bendze naladowac?? czyli jeszcze trzeba zainwestowac w prostownik!!
  • #23
    woytekp
    Level 26  
    A w tym motorowerze to akumulator był oryginalnie czy kolega go sobie chce dopiero zainstalować?? Bo jeśli był oryginalnie to wszystko co trzeba już jest w motorowerze, a jeśli kolega go teraz instaluje no to rzeczywiscie jest problem, bo jakoś trzeba rozwiązać problem ładowania tego akumulatora. Nie miałem nigdy "Rometa" więc może kolega przybliży mi jak to tam w nim jest... :-)

    Pozdrawiam
  • #24
    kuras147
    Level 19  
    woytekp w jawce akumulator seryjnie? <lol> :D
    ale ladowanie to nic trudnego wg mnie mostek lub dioda w odpowiednim miejscu zamontowana i dziala bo sam mam tak w simsonie zrobione :] i ladowanie jak diabli :]

    magdamichał po twoich pytaniach doszedlem do wniosku ze lepiej nic nie rob i wyciagaj reke na skrzyzowaniu i zadna masa ani nic nie bedzie cie obchodzic :] :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    magdamichał wrote:
    to będzie teki poprawny schemat??? na 100%
    SCHEMAT. Czy ten schemat jest poprawny?



    nie rozumiem cie.... :| podalem ci dobry schemat a ty nadal wymyslasz i w dodatku zle...po co?
  • #25
    magdamichał
    Level 11  
    w motorowerze nie ma akumulatora. jest pradnica ale jak podlacze kierunki bo bendze mial male napiecie zeby odpalic. a nie trzeba poprostu kupic prostownik6v zeby naladowac gdzy zie rozladuje akumulator
  • #26
    woytekp
    Level 26  
    Nie bardzo rozumiem co podłączenie kierunków ma do odpalania?????????????? Przeciez dopóki nie włączysz kierunkowskazu to on nie pobiera żadnego ale to żadnego :-) prądu, nie wiem więc jak miałoby to wpłynąc na odpalanie. Chyba że odpalasz przy włączonym kierunkowskazie... Jedyny problem jaki tu widzę to czy standardowy przerywacz będzie prawidłowo pracował przy zmiennym napięciu zasilania (bo one są niby bimetalowe ale mają w środku jeszcze elektromagnes). Możnaby więc nie stosować akumulatora wogóle lub wstawić didę tak jak proponuję kolega kuras147 (ale z pytaniami o to to już do niego). Można też zastosować sam akumulator i doładowywac go co jakiś czas - powinien starczyć na dość długo przy zasilaniu samych tylko kierunkowskazów.
  • #27
    magdamichał
    Level 11  
    akumulator bendze sluzyl tylko do kirunkowskazow. jak sie rozladuje to mozna naladowac prostownikiem??:?:
  • #28
    woytekp
    Level 26  
    Można, tylko jak masz prostownik na 12V to puść prąd przez żarówkę np 12V 5W albo 21W bo możesz przedobrzyć.
  • #29
    kuras147
    Level 19  
    kombinowanie wg mnie z pradnica odpada bo jesli on ma problemy z podlaczeniem przelacznika...to samo mowi za siebie
    mozna wstawic akumulator zelowy ale do tego trzeba zrobic specjalne ladowanie aby bylo maloA i aby ten prad byl bardzo rowny wiec watpie zeby nasz kolega sobie z tym poradzil wiec najprostrza rzecza bedzie zamontowanie akumulatora 6V11Ah + mostek do ktorejs cewki...tylko pytanie do ktorej
    zaplonu od jawki dawno nie mialem i nie pamietam czy sa tam 2 czy 3 cewki tak jak w simsonie jesli 3 to latwizna jesli 2 to juz troche gorzej ale mozna by sie pokusic o przewiniecie cewki aby wytwarzala wieksze napiecie i zrobienie swiatel i kierunkow z akumulatora tz przednia zarowka by pobierala najwiecej pradu bo jest 15W w tyle mozna zamontowac zarowke diodowa albo 2 diody i efekt ok (sam tak mam) i wtedy zaoszczedzimy troche na kierunki gdzie mozna wlozyc zarowki 5w
    tylko pytanie czy ladowanie nadazy...bo wg prawa motory caly rok musza na swiatlach jezdzic...
  • #30
    woytekp
    Level 26  
    Tak jak mówisz kolego kuras, ale jak chłopak ma zapał to niech kombinuje, poza tym weź pod uwagę że średni pobór prądu przez kierunki jest naprawdę mały (no bo kto jeździ z ciągle włączonym kierunkowskazem). Pewnie dałoby się to zrobić ale głównym problemem jest tu (i tu sie kolego magdamichale nie obraź) brak doświadczenia naszego kolegi...

    Pozdrawiam serdecznie