Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

czy to czujnik połozenia wału???

mirosław burkat 23 Oct 2006 15:27 8504 9
  • #1
    mirosław burkat
    Level 2  
    WITAM!!!
    Mam samochód marki daewoo nubira II i mam z nia spory kłopot od kilku miesięcy, z którym nikt sobie nie moze poradzić otóż...rano po kilkugodzinnym postoju samochód odpala idealnie natomiast juz kolejny raz lub bo chwilowej przejazdzce juz palic nie chce. Musze sporo krecic rozrusznikiem aby zaskoczył choc nie jest to regułą..zadrzają sie wyjatkowe sytuacje ze akurat odpali bez problemu. Na komputerze wyszło ze jest problem z immobilaizerem poradzono mi wymienić cewke...nic...zrobiłem obejście nadal nic. Kolejny fachowiec wymienił mi pompe paliwa choc na gazie problem rózwniez wystepował, dzis mi poradzono aby wymienić własnie czujnik połozenia wału czy to mogłoby byc ewentualna przyczyną bo juz nie chce sie znowu pakować w kolejne koszty. Zaznaczam ze poza tym problemem z odpalaniem autko chodzi super.
  • #2
    magir
    Level 28  
    Podobne objawy miał mój znajomy w fiacie punto - zimny zapalał ok, ciepły bardzo często gasł i nie dawał sie uruchomić (sam zresztą to samo przerobiłem w oplu ale ja miałem kod błędu który dał się odczytać). Nie wiem czy w twoim samochodzie jest jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu bo objawy są dokładnie takie same. Najlepiej umówić się z mechanikiem niech podmieni czujnik i da pojeździć żeby stwierdzić czy to jest to bo inaczej to przerobisz to co ja kiedyś jak nie mogli zdjagnozowac uszkodzonej sondy lambda - panie to jest kompiuter słyszałem tylko. Dziwi mnie strasznie ta pompa paliwa- to juz ewidentne naciągnięcie klienta ! Ja zrobiłbym awanturę bo samochód dalej nie jeździ !

    Pozdrawiam
  • #3
    mirosław burkat
    Level 2  
    Dziekuje za poradę...niestety jak sie okazało czyjnik połozenia wału był ok wiec mam w domu kolejną cześć sprawną która wymieniłem w zwiazku z ta dokuczliwą usterką, teraz juz kompletnie nie mam pomysłów być może ktoś jeszcze miał podobny przypadek???
  • #4
    teges

    Level 21  
    Przed zgaszeniem samochodu przełącz na benzynę i za chwilę o której pisałeś uruchom auto. Czy wtedy też będziesz musiał długo kręcić?
  • #5
    bolek
    Level 35  
    A nie ma tak że ci przerywa podczas jazdy, albo zgaśnie?
  • #6
    teges

    Level 21  
    Czy w twoim samochodzie jest zainstalowana instalacja gazowa Bedini?
  • #7
    mirosław burkat
    Level 2  
    Witam ponownie! samochód mój ma jedynie problem z uruchomieniem poza tym chodzi płynnie nie gasnie w trakcie jazdy. Pierwsze odpalenie po postoju z nocy nie sprawia problemu a jedynie kolejne np kiedy go wyłączę lub po krótkiej lub dłuższej jezdzie. Przypuszczam ze instalacja gazowa nie ma tu nic wspólnego poniewaz problem wystepuje nawet jesli jezdze tylko na benzynie i nie przełaczę go na gaz. Zastanawiam sie jednak czy ewentualnie moze to byc wina obudowy pompy paliwa, poniewaz wymieniany miałem sam wkład a wiem ze mam jakis feler obudowy poniewaz zarówno przed ostatnia wymianą jak i do dziś pompa nie pompuje gdy jest w baku juz około 8-10 l beznzyny<wiem ze chodzi tu o jakiś zawór> i zawsze musze miec dosyc dużo paliwa. Zaznaczam ze zawsze odpalam na benzynie. Przy 1szym rannym odpaleniu jak pisałesm nie ma problemu natomiast przy kolejnych gdy chwilke musze krecic smierdzi paliwem.
  • #8
    zyga04.40
    Level 11  
    A czy czujnik temp. silnika podający sygnał na sterownik (komputer) jest sprawny? Nie wiem jaką rezystancję powinien mieć w Nubirze. W Pasku to jest chyba 2,5kOm w temp. 20 stC. Moze podawać informację że silnik jest zawsze zimny, i zalewa go. Nie wiem czy nie pomogłoby zapalić go, gdy jest ciepły z wciśniętym na maksa pedałem gazu.
  • #9
    cc700go
    Level 11  
    Jak masz drugi kluczyk do auta to sprobuj odpalac na tym drugim, pisales ze na kompie wyszlo ze jest problem z imobilaizerem(pojezdzij na innym kluczyku)
  • #10
    pontuś
    Level 18  
    Witam!
    Immobiliser jest O.K. W tych modelach nieodpowiednie przeprowadzenie diagnostyki silnika powoduje zapis błedu immo w pamięci.
    Co do usterki, sprawdź czujnik temperatury silnika.