Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GolfII 1.6+Pierburg 2EE spadający obroty silnika

synio142 06 Lis 2006 22:11 3020 13
  • #1 06 Lis 2006 22:11
    synio142
    Poziom 9  

    Witam!
    mam problem z gaźnikiem 2ee a mianowicie z obrotami auto na wolnych obrotach mi gaśnie przeważnie kiedy się zatrzymuje,tylko wcisne sprzęgło i auto gaśnie przez miasto przejechac to koszmar na każdym skrzyżowaniu silnik odmawia posłuszeństwa wymienilem przewody podciśnienia,uszczelka gumowa podstawy gażnika jest ok i dalej mi gaśnie. Mechanicy mowią ze to wina nastawnika ale nastawnik jak jest uszkodzony to ma wysokie obroty u mnie jest odwrotnie,może to potencjometr przepustnicy,ale niewiem gdzie on się znajduje i czy jest wymienny.Czy ktoś mi może pomodz już niemam siły z tym gaźnikiem zastanawiam sie czy nie kupić gaźnika 2ee po regeneracji za 400zł ale niewiem czy to nie wyrzucanie pieniędzy w błoto proszę o pomoc :cry:

    0 13
  • #2 06 Lis 2006 22:15
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Na bank jest to nastawnik przepustnicy w audi miałem ten sam problem, po puszczeniu gazu nastawnik powinien sie wysunąc i przytrzymac przepustnice aby obroty spadły powoli. Jezeli potencjometr sie uszkodzi to zwiększy sie spalanie, silnik bedzie szarpał ale nie powinien zgasnąc. Ten nastawnik będze za przepustnicą będzie podpierał to cięgło które zaczepiona jest linka, bedzie miał kształ takiej gruszki.... pozdro Cena tego wacha sie w granicach 100 do 120 zł

    0
  • #3 06 Lis 2006 22:25
    synio142
    Poziom 9  

    A co myślisz o regenerowanych gaźnikach 2ee załatwi to sprawe bo mam okazję kupić za 4 stówki

    0
  • #4 07 Lis 2006 09:01
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Wiesz jesli masz tyle kasy na wywalenie to mozesz kupic regenorowany gaznik, ale w tym wypadku wymiana gruszki jest duzo tańsza i da ten sam efekt... pozdro

    0
  • #5 12 Lis 2006 20:19
    b_shatter
    Poziom 10  

    Zmierzyłeś potencjometr? Sprawdź jakie ma wartości. Acha zanim cos kupisz to spróbuj poluzować potencjometr. jest dociśnięty taka blaszką z ząbkiem, usuń go co umozliwi ci przestawianie potencjometru. Zobacz co sie dzieje jak bedziesz go przestawiał.

    0
  • #6 12 Lis 2006 20:23
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 12 Lis 2006 20:52
    synio142
    Poziom 9  

    przełozyłem potęcjometr z drugiego gażnika i nic nie pomogło jedyne co zauwazyłem to ze przy uruchomieniu silnika zimnego bardzo ładnie pracuje i ma równe obroty ale jek ruszę i zacznę uzywać sprzęgła auto gaśnie lub prawie gaśnie niewiem co jeszcze moge zrobić,sptóbuje polużnić potencjometr tak jak mi poradziłeś może jeszcze jakiś pomysł co do tej usterki bo ja już niewiem co robić

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ps: Jak sprawdzić potencjometr i jego wartość?

    0
  • #8 12 Lis 2006 21:20
    b_shatter
    Poziom 10  

    Hmm czyli po odpaleniu dziala Ok... tylko jak zaczniesz zmieniać obroty...
    A wymieniłeś krótkie rurki podciśnieniowe te pod filtrem powietrza?? sa 2 lub 3... w tym jedna idzie do nastawnika przepustnicy, może z nią jest coś nie tak?? Wyglada na to ze to jednak nastawnik przepustnicy. Zobacz czy po dodaniu gazu nastawnik sie przesówa.powinien sie wysunąć lekko a później powoli cofnąć zniżając powoli obroty do ok 900/min
    A co do mierzenia potencjometru to musze najpierw znaleźć w dokumentacji postaram się to zrobić jak najszybciej:)
    Acha i jeszcze jedno... sprawdz czy czasami nie jest dziurawy waz od pochlaniacza spalin czesto sie uszkadza na zagieciu z tylu gaznika(peka) moze zasysac lewe powietrze.

    0
  • #9 12 Lis 2006 21:40
    synio142
    Poziom 9  

    ok. jutro postaram się sprawdzic przewód może akurat to będzie przyczyną,zobacze też jak reaguje po polużnieniu potęcjometru.
    Pozdrawiam

    0
  • #10 13 Lis 2006 09:28
    zbyniuś
    Poziom 26  

    A przewód od serwa sprawdziłeś dokładnie?

    0
  • #11 14 Lis 2006 18:44
    synio142
    Poziom 9  

    Witam
    Dziś próbowałem zciągnąć gaźnik i przypadkowo poruszyłem przewód od serwa usłyszałem syczenie,poruszałem go na boki i przy samym serwie przewód przepuszcza powietrze,czy to może być przyczyną wolnych obrotów?

    0
  • #12 14 Lis 2006 20:04
    b_shatter
    Poziom 10  

    Jeżeli caly czas jest nieszczelny to ma duzy wpływ na niskie obroty. u mnie tez jak sie przekrzywi to troche syczy ale nomalnie trzyma podcisnienie. Jesli idzie na chwile zaslepic przewod podcisnieniowy serva to to zrób i zobacz jak sie beda zachowywaly obroty silnika. Nie polecam jeździc bez serwa bo hamulce sa takie jak w maluchu:P. Ogolnie sprawdz szczelnosc calego układu podciśnieniowego.

    0
  • #13 02 Gru 2006 21:02
    synio142
    Poziom 9  

    Byłem dziś u mechanika i doszedł co dolega z moimi wolnymi obrotami,jednak to nie gaźnik ani serwo tylko SONDA LAMBDA w środe mi ją wymienią i wtedy napiszę czy to była faktycznie sonda.

    0
  • #14 06 Gru 2006 19:39
    synio142
    Poziom 9  

    Witam!
    Sonde wymienił mi mechanik i podkręcił jakąś dysze rególacyjną w gaźniku która była zaplombo i auto nie do poznania żywsze obroty unormowane całkiem nie do poznania aż chce się jeździć koszt 150zł sonda +70 naprawa.
    220 to nie 400 za gaźnik który był doradzany przez mechaników bez pojęcia.
    POZDRAWIAM

    0