Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

układ regulacji prędkości obrotowej

romanik99 14 Lis 2006 16:46 2678 4
  • #1 14 Lis 2006 16:46
    romanik99
    Poziom 10  

    Witam
    Mam prośbe

    szukam układu potrzebnego do regulacji prędkości obrotowej silnika pierścieniowego 30kW. najlepiej jakieś linki do stron, na których by były te układy wraz z opisami

    pozdrawiam

    0 4
  • #2 14 Lis 2006 17:59
    Jerzy Węglorz
    Poziom 38  

    Za moich dziecinnych lat, daaaaawno temu, przyjeżdżała karuzela, napędzana silnikiem pierścieniowym, a od pierścieni szły 3 przewody zakończone 3 płytami metalowymi, które karuzelnik - trzymając za rekojeść - zanurzał w plastikowym wiaderku z posolona wodą. W ostatniej skrajnej pozycji płytki były zwierane metalowym prętem, na którym cała konstrukcja się opierała o brzeg wiaderka.
    Widziałeś takie coś?

    0
  • #3 14 Lis 2006 22:58
    romanik99
    Poziom 10  

    dobre :) hehe, ale na prawde potrzebuje układ elektroniczny do regulacji prędkości obrotowej. a dokładnie to chodzi o projekt na zajecia. mamy silnik pierścieniowy, który poprzez przekładnie podłaczony jest z bebnem nawijarki, na którą nawija sie lina na której zawieszony jest ciężar (coś w rodzaju urządzenia dźwigowego). Rozruch jest rezystancyjny i do niego mamy zastosować oczywiście teoretycznie sterownik który odpowiednio skonfigurowany bedzie uruchamial styczniki zwierające kolejne sekcje rezystorów rozruchowych. i to jest rozruch, co jak i gdzie to nam objasnili na zajeciach, ale babka powiedziała żeby poszukać w internecie układu regulacji prędkości obrotowej, który można by zastosować w takim układzie.

    0
  • #4 15 Lis 2006 09:53
    krzychol66
    Poziom 24  

    romanik99 napisał:
    babka powiedziała żeby poszukać w internecie układu regulacji prędkości obrotowej, który można by zastosować w takim układzie.

    No to szukaj... :D
    Pismo powiada: szukajcie a znajdziecie :D
    Pierwszy możliwy układ już masz: rezystory o zmiennej rezystancji.
    Drugi możliwy układ, to kaskada stałej mocy. Na wale silnika znajduje się również drugi silnik - prądu stałego zasilany napięciem wyprostowanym z pierścieni silnika pierścieniowego. Regulacja prędkości - wzbudzeniem silnika prądu stałego.
    Trzeci możliwy układ - to kaskada stałego momentu, albo kaskada falownikowa. Dość popularny pod koniec lat 80-tych ub. wieku.
    Wyprostowane napięcie z pierścieni zasilało falownik, który oddawał energię do sieci. Obroty regulowane były falownikiem przez zmianę napięcia na pierścieniach.
    Czwarty możliwy układ, to zwarcie pierścieni i zasilanie silnika z falownika tak samo, jak silnika klatkowego.
    Jak te układy dokładnie działają?
    Google Twoim przyjacielem... ;)

    0
  • #5 13 Kwi 2018 15:26
    volcan
    Poziom 16  

    Witam

    Osobiście nie dawno miałem taki problem z silnikiem 55kW wolnoobrotowym do napędu
    walcarki do gumy.Zdecydowałem o zwarciu pierścieni i zastosowaniu falownika.Rozwiązanie
    sprawdziło się w pełni, silnik pracuje równomiernie w pełnym zakresie obrotów już około
    7 mcy.

    pozdrawiam

    1