Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

układ regulacji prędkości obrotowej

romanik99 14 Nov 2006 16:46 2891 4
  • #1
    romanik99
    Level 11  
    Witam
    Mam prośbe

    szukam układu potrzebnego do regulacji prędkości obrotowej silnika pierścieniowego 30kW. najlepiej jakieś linki do stron, na których by były te układy wraz z opisami

    pozdrawiam
  • #2
    Jerzy Węglorz
    Level 39  
    Za moich dziecinnych lat, daaaaawno temu, przyjeżdżała karuzela, napędzana silnikiem pierścieniowym, a od pierścieni szły 3 przewody zakończone 3 płytami metalowymi, które karuzelnik - trzymając za rekojeść - zanurzał w plastikowym wiaderku z posolona wodą. W ostatniej skrajnej pozycji płytki były zwierane metalowym prętem, na którym cała konstrukcja się opierała o brzeg wiaderka.
    Widziałeś takie coś?
  • #3
    romanik99
    Level 11  
    dobre :) hehe, ale na prawde potrzebuje układ elektroniczny do regulacji prędkości obrotowej. a dokładnie to chodzi o projekt na zajecia. mamy silnik pierścieniowy, który poprzez przekładnie podłaczony jest z bebnem nawijarki, na którą nawija sie lina na której zawieszony jest ciężar (coś w rodzaju urządzenia dźwigowego). Rozruch jest rezystancyjny i do niego mamy zastosować oczywiście teoretycznie sterownik który odpowiednio skonfigurowany bedzie uruchamial styczniki zwierające kolejne sekcje rezystorów rozruchowych. i to jest rozruch, co jak i gdzie to nam objasnili na zajeciach, ale babka powiedziała żeby poszukać w internecie układu regulacji prędkości obrotowej, który można by zastosować w takim układzie.
  • #4
    krzychol66
    Level 24  
    romanik99 wrote:
    babka powiedziała żeby poszukać w internecie układu regulacji prędkości obrotowej, który można by zastosować w takim układzie.

    No to szukaj... :D
    Pismo powiada: szukajcie a znajdziecie :D
    Pierwszy możliwy układ już masz: rezystory o zmiennej rezystancji.
    Drugi możliwy układ, to kaskada stałej mocy. Na wale silnika znajduje się również drugi silnik - prądu stałego zasilany napięciem wyprostowanym z pierścieni silnika pierścieniowego. Regulacja prędkości - wzbudzeniem silnika prądu stałego.
    Trzeci możliwy układ - to kaskada stałego momentu, albo kaskada falownikowa. Dość popularny pod koniec lat 80-tych ub. wieku.
    Wyprostowane napięcie z pierścieni zasilało falownik, który oddawał energię do sieci. Obroty regulowane były falownikiem przez zmianę napięcia na pierścieniach.
    Czwarty możliwy układ, to zwarcie pierścieni i zasilanie silnika z falownika tak samo, jak silnika klatkowego.
    Jak te układy dokładnie działają?
    Google Twoim przyjacielem... ;)
  • #5
    volcan
    Level 16  
    Witam

    Osobiście nie dawno miałem taki problem z silnikiem 55kW wolnoobrotowym do napędu
    walcarki do gumy.Zdecydowałem o zwarciu pierścieni i zastosowaniu falownika.Rozwiązanie
    sprawdziło się w pełni, silnik pracuje równomiernie w pełnym zakresie obrotów już około
    7 mcy.

    pozdrawiam