Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zbudować aktywny subwoofer ( jestem nowy i zielony : )

19 Lis 2006 16:49 4719 17
  • Poziom 10  
    Witam!
    Kupiłem dzisiaj skrzynkę subwoofera firmy Magnat taką właśnie jak na fotce ( wymiary skrzynki: wysokość: 45 cm, szerokość: 34.5 cm, głębokość: 36 cm wymiary otworów : na głośnik śr: 27.3 cm, tył na elek.: szerokość 18 cm, długośc : 22,5 cm ) mój problem polega na tym że oprócz tego że wiem że musi być tam w środku głośnik ( znalazłem 4 omy wszystkie moje kolumny są czwórki więc sub też już będzie, 30 cm śr keflarowa membrana za 65 zł ) to nie wiem teraz co dalej znaczy co mam być za zasilacz i jaka elektronika i jak to wszystko w całość sklecić . Bardzo bym był wdzięczny za pomoc.
    Jak zbudować aktywny subwoofer ( jestem nowy i zielony : )

Ortografia i nazewnictwo materiałów.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Ha no właśnie i tu jest ten problem sądzę że coś takiego niskotonowy niemieckiej formy Sistek model 999 30 cm 4 Ohm o mocy 330 Watt lub cos w tej okolicy napeno 4 Ohm moc ceż tak koło tego 290 - 330 Watt i napeno 30 cm bo taki pasuje. A moje pytanko brzmi co to jest mostek TDA i sumator kanałów a zasilacz taki z pstrykiem z tyłu nie jest potrzebny?? Dzieki za pomoc
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    TDA to wzmacniacz nawiasem mówiąc dość popularny do subwofera, a mówi9ąc więcej to zespół wzmacniacz, zasilacz, filtr itp. np.
    http://www.stx.pl/index.php?vMenu=3&vMenuItem=0
    http://matronix.pl/?cmd=wzmacniacze_domowe
    http://www.allegro.pl/item143287205_wzmacniacz_do_subwoofera_aktywnego_200w_autoon_off.html
    sumator sygnału sumuje sygnał z kanału prawego i lewego tak aby sub odtwarzał niskie z dwóch kanałów a do tego nie wprowadzał zakłóceń do układu. tu masz prosty u mnie chodzi (zresztą dał mi go pewien kolega z forum)
    pozdrawiam