Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FORD TRANSIT 2,4 TDI - NIE ODPALA

pawel 8602 21 Lis 2006 21:29 20868 14
  • #1 21 Lis 2006 21:29
    pawel 8602
    Poziom 10  

    Mam problem z moim transitem 2,4 tdi z 2001 roku. Otórz jechałem swoim autkiem, silnik poprostu zgasł i nie dało się go już odpalić. Sprawdzałem bezpieczniki, okalowanie, przekażniki, wyłącznik bezwładniściowy też ok. Pompa paliwa działa, odkręciłem rurkę wysokiego ciśnienia z pierwszego wtryskiwacza, paliwo podaje tylko z takim ciśniemiem, że można je zatkać palcem:| a powinno być 1600 bar. Jeden mechanik mówi, że padł sterownik pompy wtryskowej. Chciałbym jeszcze odczytać kody usterek żeby mieć pewność, znalazłem złącze diagnostyczne i teraz...no właśnie niewiem które piny zewrzeć, gdzie odczytać kody (bo niema kontrolki "check engine") i co dany kod znaczy. Jeżeli ktoś ma jakieś sensowne pomysły co z tym zrobić to byłbym bardzo wdzięczny. pozdro. ps. nie jest to "common rail" tak dla ścisłości.

    -1 14
  • TermoPasty.pl
  • #2 22 Lis 2006 08:03
    lukin
    Poziom 12  

    Pomysl jest jeden zaciagnac auto do najblizszego warsztatu ktory bedzie mogl go podloczyc i odczytac kody.Lepiej nic nie zwieraj w DLC kabelkiem nic nie odczytasz:D

    0
  • #3 22 Lis 2006 08:28
    damian-018
    Poziom 14  

    Z tym zwieraniem to faktycznie nie jest dobry pomysł lepiej zaprować do kogoś co tym zajmuje i ma do tego odpowiedni sprzęt.

    -1
  • #4 22 Lis 2006 11:40
    Dora4
    Poziom 13  

    a kiedy wymieniałeś filtr paliwa?

    0
  • TermoPasty.pl
  • #5 22 Lis 2006 12:01
    grzebacz
    Poziom 21  

    jeżeli jest on z2001r zapomnij o kodach błyskowych!złącze jest na 99%szesnasto stykowe,a więc tylko komp,ew fabr czytnik.pamiętaj nic tam nie rób możesz narobić sobie biedy!!

    0
  • #6 22 Lis 2006 14:23
    Ruffus-servis
    Poziom 17  

    z fordami niejest tak latwo jedynie komputer i oczywiscie pwm

    0
  • #7 22 Lis 2006 20:09
    pawel 8602
    Poziom 10  

    filtr paliwa jest nowy, a złącze ma 16 gniazdek na kable, ale doprowadzonych do niego jest tylko chyba 6. Zamówiłem dziś książkę do niego, może coś znajdę

    0
  • #8 22 Lis 2006 21:04
    viper555
    spec od auto-elektro

    Pewnie pasek rozrządu lub napinacz choroba fordów.P

    0
  • #9 25 Lis 2006 15:04
    docent
    Poziom 15  

    do vipera transit 2.4 jest na łańcuchu nie na pasku
    do pawel 8602 : w transicie 2001 to można pobłyskać najwyżej kierunkowskazami , 1600 bar jest przy maksymalnych obrotach pompy i to tylko przy silniku z pompą vp44 bo vp30 daje tylko 900 bar , a rada jest jedna serwis lub ktoś kto ma tester i wie co z nim zrobić

    0
  • #10 01 Lut 2007 20:14
    kuczis
    Poziom 2  

    mam podobną usterke ,mozesz napisać co w końcu było z twoim transitem ?

    1
  • #11 03 Lut 2007 23:08
    kangurek123
    Poziom 18  

    viper555 napisał:
    Pewnie pasek rozrządu lub napinacz choroba fordów.P



    I z takich właśnie wypowiedzi nie popartych wiadomościami ( bo to przeciez bez różnicy czy pasek czy łańcuch-prawda?) biorą się opinie ,że samochody są kiepskie . Jaka choroba fordów? . Jak się dba i przestrzega podstawowych zaleceń eksploatacji i terminowych wymian żaden pasek w fordzie nie ma prawa zachorować .

    A wracając do tematu to bezwzględnie odczytać kody na komputerze z możliwością odczytu forda ze złącza 16-stykowego i nie kombinować z żadnym zwieraniem kabli.Jak odczytasz kody to daj znać i coś wymyślimy

    pozdrawiam

    0
  • #12 04 Lut 2007 11:20
    firdy
    Poziom 21  

    Popieram kolegów tylko tester najlepiej podłączyć pompę i odczytać błędy. Można jeszcze rozebrać pompę górną jej część i zobaczyć czy nie ma opiłków na czujniku obrotów. Jak będą to wiadomo zmieliło.
    Pozdrawiam

    0
  • #14 26 Cze 2009 22:02
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 27 Cze 2009 04:13
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Myślę Pamoe silnik service, że mimo profesjonalnego nicku, jednak czytać nie potrafisz, odpowiadasz na post z 2007 roku. Myślisz,że nadal ten ford nie odpalił?? Na dodatek piszesz bzdury na temat napraw pomp.

    1