Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323 bg 1991 za duża temperatura silnika

22 Lis 2006 19:04 5500 13
  • Poziom 15  
    mam 323 po wymianie płynu chłodniczego,

    jak chwilkę pochodził silnik [nie dłużej niż 10 minut po 20 minutowej spokojnej jeździe] wskazówka temperatury silnika była milimetr od czerwonego pola i zaraz cały płyn zaczął sikać pod dużym ciśnieniem dziurką od chłodnicy.

    Wcześniej rozwaliło mi chłodnicę, jeszcze latem, jak była tam woda, powstało pęknięcie które załatałem i nie było problemu do dzisiaj. Czujnik włączenia wentylatora jest prawdopodobnie skopany, bo wentylator w ogóle się nie włącza.

    Ale dlaczego po dziesięciu minutach mam niemal maksymalną temperaturę? Nadmiar płynu wywaliło zbiorniczkiem wyrównawczym, a mała dziurka powstałą od ciśnienia.

    Pytania drugie: gdzie znajduje się termostat i gdzie czujnik włącznika wiatraka chłodnicy?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    żeby nie to że szukasz włącznika wiatraka to bym nic nie pisał bo zero tu elektrycznych problemów zacznij od termostatu bo jeżeli on nie otworzy to temp wzrośnie bardzo szybko i wiatrak nie włączy bo nie ma obiegu przez chłodnicę
    a żeby nikt nie mówił że piszę o problemie nieelektrycznym to włącznik wentylatora zapewne w chłodnicy jak zawsze
  • Poziom 10  
    Zgadzam się z przedmówcą. Termostat musi się otworzyć również dlatego żeby odpowietrzył się cały układ chłodzenia. Trzeba też włączyć ciepłe powietrze w samochodzie żeby odpowietrzyć nagrzewnicę. Mogą być też odpowietrzniki na przewodach. Proponuję uruchomić silnik i kontrolować stan płynu, po otworzeniu termostatu, w temp. ok 90 stopni powinien się obniżyć. Powodzenia.
  • Poziom 15  
    dzieki za zainteresowanie, ale chyba nie do konca lub niedokladnie przeczytałeś mojego posta. skoro rozwalilo mi chłodnicę, to chyba nie dlatego że była zbyt zimna prawda? Chłodnica i jej częśc z PCV jest rozgrzana do wysokiej temperatury, więc obieg musi być pełny, termostat może być skopany, ale jeśli już , to jest przez cały czas otwarty i płyn leci przez cały obieg,

    Z chłodnicy nie wychodzi żaden czujnik, z przewodów łączących ją z blokiem również.

    Dodano po 1 [minuty]:

    ogrzewanie przez cały czas jest włączone na najwyższą pozycję a płyn był dzisiaj wymieniany, układ jest odpowietrzony
  • spec od auto-elektro
    Czujnik jest na silniku z prawej strony na głowicy, przeważnie pojedynczy przewód ponieważ czujnik masuje włączając przekażnik sterujący silnikiem na chłodnicy. Jeżeli układ jest odpowietrzony a ciśnienie wzrasta wygląda na uszczelkę pod głowicą. Jeżeli jednak wymieniałeś płyn i usterka powstała od tego momentu to układ jest zapowietrzony.P
  • Poziom 15  
    może inaczej: jaka jest prawidłowa wartość wskazywana przez wskaźnik temperatury na desce:

    czy wskazówka powinna znajdować się ponad połową skali,
    czy może pod połową?

    u mnie jest ponad połową i tam się utrzymuje, rośnie jednak prawie do końca skali w ciągu kilku minut na postoju
  • spec od auto-elektro
    Jest logiczne że temperatura utrzymuje się w granicach otwarcia termostatu, natomiast jeżeli wentylator się nie włącza to temperatura będzie szybko rosła jak w twoim przypadku. Czas rośnięcia temperatury uzależniony jest od wielkości chłodnicy a ta jest dostosowana do typu silnika.P
  • Poziom 25  
    Mimo,że sprawa nie jest elektryczna,chociaż jest mowa o włączniku termicznym,to wydaje mi sie,że sa zapchane przewody doprowadzajace płyn chłodzący do silnika,a jeszcze bardziej prawdopodobne jest to,że są zapchane lub zakamienione kanaliki obiegu płynu w samym silniku.Podczas nagrzewania sie silnika,w silniku jest zbyt mało płynu chłodzacego,w skutek czego jesgo temperatura szybko wzrasta i płyn sie gotuje,czego powodem jest wylewanie sie płynu ze zbiorniczka wyrownawczego,z tym,że to nie woda wyciska ten płyn ze zbiorniczka,a para wodna,ktora powstaje w silniku od gotującego sie płynu,ktory nie ma dostatecznej ilości miejsca z powodu zakamienionych kanalikow przedostac sie w odpowiednio szybkim czasie do chłodnicy.Chłodnica jest gorąca,poniewaz zbiera sie w niej gorąca para wodna,co było prawdopodobnie przyczyną rozwalenia poprzedniej chłodnicy(para wodna jest tam pod ciiśnieniem).Nastepna sprawa,już ta elektryczna,to to,że masz też prawdopodobnie uszkodzony właśnie czujnik włącznika wentylatora lub wentylator albo jego przekaznik.Pozostaje też do sprawdzenia bezpiecznik.Najprostszym sposobem sprawdzenia czujnika jest wypiecie z niego przewodu i dotkniecie nim do masy.Powinien zamknąc sie obwod przekaznika i wentylator powinien sie załączyc.Jeżeli to nie nastąpi,szukaj przyczyny w pozostałych elementach,opisanych powyżej.Pozdrowka.
  • Poziom 22  
    A ja myślę, że walnęła uszczelka pod głowicą i ciśnienie z któregoś cylindra przedostaje się do układu chłodzenia. Zobacz, czy krótko po uruchomieniu silnika węże przy chłodnicy nie robią się bardzo twarde - puchną. Wykręć też świece i zobacz, czy na którejś nie ma dużo jasnego nagaru.
    Jeśli tak, trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą i po kłopocie.

    Powodzenia!
  • Poziom 25  
    Jeżelim poszłaby uszczelka pod głowica to w zależności od tego,z ktorej strony byłaby uszkodzona,to albo woda przedostawałaby sie do układu smarowania(pod tłoki) i wtedy olej w silniku byłby biały,albo woda przedostawałaby sie do kolektora i wtedy z rury wydechowej leciałyby kłeby białej pary.Pozatym jeżeli byłaby uszkodzona uszczelka,to w zbiorniczku nie byłoby płynu.
    Ale panowie,przypominam,że jest to forum elektryczne.
  • Poziom 22  
    Pęknięcie uszczelki między cylindrem, a kanałem wodnym może być bardzo małe i poszerzać się ze wzrostem temperatury - wtedy kompresja pójdzie do układu chłodzenia, a ubytek płynu będzie bardzo niewielki - znam takie przypadki.
    Oczywiście 100% pewności nie ma nigdy.
    Termostat, o ile się da można na chwilę usunąć i jeśli usterka nie zaniknie, to przyczyną nie jest termostat.
    W jakimś samochodzie zdarzyło się też, że wirnik pompy wody odłączył się od ośki i nie było dobrego krążenia płynu.
    Wiem, że to forum elektryczne, ale dlaczego nie podpowiedzieć, jeśli się o czymś słyszało lub się wie, a często zdarza się przecież, że szukamy "dziury w całym".

    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    a moze ktos wie gdzie powinna byc wskazowka w tej mazdzie?
  • Poziom 22  
    Żona jeździ 1,6 / 8 zaworów 90 KM - wskazówka jest w połowie.
  • Poziom 15  
    no ja mam ten sam model i u mnie jest ok 0,4cm ponad połową