Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

rozładowuje akumulator w polonezie

street 14 Dec 2006 17:18 3420 20
  • #1
    street
    Level 10  
    Witam, mam problem z poldkiem kumpla. Rozładowuje mu sie akumulator. Zgodnie z poradami z forum podłączyłem między klemę a biegun akumulatora multimetr. Przy wyłączonym zapłonie pokazuje 0,1A. To chyba troche dużo, wyciągałem po kolei bezpieczniki i gdy wyjąłem ten na którym chodzi zegarek to pobór spadł na 0 A. Ale czy zegarek ciągnie aż tyle prądu? Jak sprawdzić co tam jest takie prądożerne ? :D

    Pozdrawiam
  • #2
    any56
    Level 39  
    Witam!
    Zegarek może pobierać taki prąd. Wszak to jest tylko 1,2W. Taki pobór nie ma znaczenia dla życia akumulatora.
    Skoro po wyłączeniu wszystkiego prąd zmalał do zera, to winą obciążył bym jednak akumulator.
    Ile ma lat?
  • #3
    street
    Level 10  
    Nie wiem ile ma dokładnie lat ale coś koło 5-6. Wydało mi sie że te 0,1A to dużo, dlatego że mierzyłem u siebie w audi i pokazuje 0,04A.
  • #4
    robball
    Level 21  
    Napisz dokładnie jaki to model poloneza, będzie łatwiej coś powiedzieć. Dla przykładu napiszę że w moim Caro'94 GLE pobór prądu wynosi kilka mA ( zegarek analogowy). 0,1A to całkiem sporo.
  • #6
    pkhenr
    Level 32  
    dokładnie tak -jest już stary i nie ma pojemności 0,1 A to nawet radia z panelem ciągna .---to jest tyle co 2.4Ah na dobę a na 10 dni 24Ah więc jakiej pojemności masz aku ,a właściwie ile Ci jej zostało jeżęli tak się rozładowuje .Ale jest druga strona medalu a mianowicie może byc za mało ładowany...
  • #7
    mw5
    Level 14  
    Witam wszystkich .
    Takim prądem bym się wcale nie przejmował (u mnie jest 0.2A).
    Weź także pod uwagę błąd miernika .
    Jeżeli samochód jest codziennie eksploatowany nie ma to najmniejszego wpływu na akumulator .
    Sprawdź ładowanie (powinno być 13,8-14.4V), jeżeli jest w porządku to wymień akumulator (młodość to on ma już za sobą , akumulator jest liczony na 4 lata użytkowania).
  • #8
    elek555
    Level 37  
    Dokładnie tak. Jeśli normalna codzienna eksploatacja nie zapewnia mu naładowania a jest już "pełnoletni" to pora nabyć następcę.
  • #9
    Horse5
    Level 15  
    Niezgodzę się że 0.2A to normalny pobór, poprawnie przy pomiarze prądu należało by odczekać parę minut aż wyłączą się wszystkie odbiorniki w samochodzie, moduły lampki itd. W poldku Spróbuj odłączyć całkowicie radio(chyba to ten sam bzp co zegar) jeśli aku potrafi jeszcze zakręcać rozrusznikiem po nocy to nie jest tak źle ja mam też 5letnii i jest sprawny.
  • #10
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    miałem kiedyś rekordzistę padł po 8 latach.
    0,1 to dużo a 0,2 to już całkiem przesada
  • #11
    street
    Level 10  
    Quote:
    Napisz dokładnie jaki to model poloneza, będzie łatwiej coś powiedzieć

    Polonez caro 93' 1,6 z gazem, zwykły gaźnik. Akumulator po nocy kręci ale za słabo żeby odpalić. Po podładowaniu można jeździć cały dzień.
  • #12
    Horse5
    Level 15  
    Wymień akumulator...tym bardziej że teraz zima, i z pewnoscią bardziej irytujące będzie kiedy odmówi ci posłuszeństwa w najmniej oczekiwanym momęcie - niż wydanie kasy na nowy ,a będziesz mieć święty spokój.

    Sprawdź ten pobór powinien być max 30mA i to tylko jeśli masz alarmy immobilizery itd. inaczej bliski zeru.

    Aku może dobrych kilka lat wytrzymać jak się o niego dba; doładowuje co jakiś czas małym prądem gdy samochód dłużej stoi, nie męczy światłami, wzmacniaczami czy ogrzewaniem elektrycznym bez potrzeby itd.
  • #13
    street
    Level 10  
    Quote:
    Sprawdź ten pobór powinien być max 30mA i to tylko jeśli masz alarmy immobilizery itd. inaczej bliski zeru


    Teraz ma 0,1A, myślisz że po zmianie akumulatora będzie inaczej?
    Nie ma żadnych alarmów czy innych bajerów (w tej chwili nawet radia).
  • #14
    karolark
    Level 42  
    zmiana akumulatora napewno niezmniejszy poboru pradu z niego 0,1A to troche za duzo jak niema ani radia ani alarmu ( wyjmuj pokoleji bezp. musi na ktoryms byc obciazenie ? moze zarowka w schowku ? )
  • #15
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Po skończonej jeździe, na noc, odłącz klemę masową z akumulatora. Jak rano powtórzy się objaw słabego akumulatora, to on sam jest bliski agonii. Sprawdź też dokładnie pobór prądu przez auto w stanie spoczynku, bo te 100mA, to górna granica "przyzwoitości". Nie jest tragicznie, ale powinno być mniej.
    W jakim trybie jeździ auto: trasy, czy jazda miejska? Ile przejeżdża dziennie? Jeśli to drugie, to nie dziw się, że akumulator jest niedoładowany.
  • #16
    viper555
    Level 39  
    Kolega nie odpowiedział na podstawowe pytanie jakie jest ładowanie bo wystarczy że ma lużny pasek typowe dla poloneza.P
  • #17
    Adam700
    Level 22  
    Pierwasza rzecz to stary akumulator. W swoim aucie tez mam zegarek itd i stoi nieraz tydzien niepalony i kreci bez problemu.Podejrzewam ze akumulator slabo ci trzyma i kwalifikuje sie do wymiany
  • #18
    mw5
    Level 14  
    Prąd 0,2 A to naprawdę nie jest dużo!
    Aby rozładować akumulator 40Ah prądem 0,2A do około 50% sprawności to potrzeba 100 godzin.
  • #19
    andiRT
    Level 18  
    Witam.Moim zdaniem 0,2 A to jest za duzy pobór.Na dodatek masz stary akumulator.Pobór pradu na "postoju" nie powinien przekraczac 0,06A.Wiem to poprostu z doświadczenia.Jak sadze masz podłączony radioodbiornik w ten sposób,ze mozna go włączyc bez wkładania kluczyka do stacyjki.To błąd.Podłącz bezposrednio do plusa tylko przewód pamięci radia a po włączonym zapłonie głowny przewód zasilajacy radia.Zapewniam ze odczujesz(Twój akumulator)róznicę.
  • #20
    Jarząbek
    Level 14  
    Horse5 wrote:


    Sprawdź ten pobór powinien być max 30mA i to tylko jeśli masz alarmy immobilizery itd. inaczej bliski zeru.



    Nic dodać, nic ująć. Do autora tematu: Jakiej firmy jest akumulator?
  • #21
    street
    Level 10  
    Akumulator to ZAP, ale wstawiłem teraz drugi Centry i jest OK. Tylko następny problem sie pojawił że czasem nie odpala. Na pych zapala lekko ale rozrusznikim można kręcić w nieskończoność. A jak mu najdzie to pali jak nalezy. Próbowałem odpalić podając + bezpośrednio na cewkę (pominąć stacyjkę) ale też nie odpala.