Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Siłowniki jak do zamka centralnego w aucie!

17 Gru 2006 22:54 1445 5
  • Poziom 17  
    Witam!
    Szukam siłowników takich jakie stosuje się w drzwiach aut, do centralnego zamka. Zależy mi abym mógł sterować nimi dosyć dokładnie, muszą być więc na silnikach krokowych. Nie zależy mi na wielkiej sile, wystarczy mi do 0,5 kilograma, skok do 5 cm. Przeszukałem net i nic takiego nie znalazłem. Jest to moja pierwsza konstrukcja tego typu, od strony elektronicznej nie mam problemów, gorzej z rozwiązaniami mechanicznymi. Mam mało miejsca i tylko coś o ruchu wzdłużnym mi wejdzie. Początkowo myślałem o serwach modelarskich, ale tam ruch obrotowy i zawsze jakaś dźwigienka potrzebna i odpadło. Może ktoś wie o takich siłownikach w rozsądnej cenie i nie dużych?
  • Poziom 20  
    nie wiem ile masz miejsca ale zobacz w takim razie : sruby napedowe + silnik krokowy, listwa zebata + silnik krokowy lub poszukaj silniki liniowe ( to tez krokowy silnik )
  • Poziom 13  
    Poszukaj na allegro napewno ktoś ma siłowniki do centralnego,koszt to ok 20-25 zł za slave (sterowany)i 25-35 za master (sterujący). Centralka ci nie potrzebna-kosztuje ok 30 zł. Bywają też w sklepach dla elektroników(również internetowych) i na giełdach samochodowych. Czy te siłowniki są dokładne ? No nie wiem,dla nich 0,5cm w każdą stronę nie zawsze robi różnicę.
    Powodzenia.
  • Poziom 20  
    Z siłownikiem od centralnego będzie chyba ciężko. W wersjach "popularnych" w środku jest zwykły silnik prądu stałego i przekładnia + śruba zmieniająca ruch obrotowy na wzdłużny. Centralka podaje zasilanie przez określony czas i nie ma kontroli położenia dźwigni -oprócz mastera, w któym jest jedna krańcówka.
  • Poziom 17  
    Kaszpir77 napisał:
    Z siłownikiem od centralnego będzie chyba ciężko. W wersjach "popularnych" w środku jest zwykły silnik prądu stałego i przekładnia + śruba zmieniająca ruch obrotowy na wzdłużny. Centralka podaje zasilanie przez określony czas i nie ma kontroli położenia dźwigni -oprócz mastera, w któym jest jedna krańcówka.


    Dokładnie tak, nie ma możliwości regulowania stopnia wysunięcia siłownika. Taki siłownik byłby idealny dla mnie gdyby miał możliwość kontrolowania kierunku i długości wysunięcia.
  • Poziom 20  
    w takim razie wyciagnij z silownika od centralnego zamka silnik i wmontuj tam serwo wykorzystujac zebatke z zamka, bedziesz mial ruch liniowy i mozliwosc kontroli dlugosci