Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ostatnie grzejniki nie grzeją

18 Gru 2006 19:57 19098 24
  • Poziom 11  
    Witam, mam taki problem że ostatnie grzejniki (aluminiowe) w mojej instalacji do ogrzewania nie grzeja wcale lub grzeja tylko po zakreceniu innych grzejnikow, stało sie tak po zmianie pieca. przy piecu mam zamontowana pompke która byla sprzawdzana i działa. prosze o mozliwe szybka pomoc. około 150m2. powierzchnia do ogrzania, piec 18kw:cry::cry:
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Kryzowanie.
    Należy wszystkie ale to wszystkie grzejniki ustawić na zaworach tak aby góra była cieplejsza od dołu grzejnika.
    Wtedy nie będzie proiblemu.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Sprawdz obroty pompki - prawie na każdej pompie jest regulacja obrotów i jednocześnie wydajności 1-małe obr ,2-średnie,3-najwyższe.
    POZDRAWIAM
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Witam musisz tak wyregulowac zeby powroty mialy jednakowa temperature.Przykrecaj te gorace az temperatury na powrotach sie wyrownaja.Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    dziekuje za odp.
    no wiec, niezaleznie od tego jaki jest numerek na pompie to inc sie nie nie zmienia, gdy odkrece zakrecone wczesniej grzejniki to tamte ostatnie znowu nie grzeja... DonRomano jak zrobić to o czym mi napisałes
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Kryzowanie polega na zmniejszeniu przepływy na grzejniku na stałe.
    Dzięki temu zrównasz opory hydrauliczne na wszystkich grzejnikach a ciepło rozejdzie się równomiernie.
    Kryzować można na zaworach termostatycznych, zazwyczaj mają nastawę wstępną lub na powrotnych odkręcając tyle ile trzeba.
    Jeżeli masz stare zawory to możesz zakładać kryzę(plastik z dziurką).
    Napisz jakie masz zawory a ja powiem jak kryzować.
  • Poziom 11  
    nie wiem czy dobrze zrozumialem, mam zawory kulowe, troche czytam po forum i powiem ze mam na grzejnikach zawor tylko na rurce doprowadzajacej wode do grzejnika
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Kulowe?
    Na zasilaniu i powrocie?
    Co Cię podkusiło żeby tak zrobić.
    Musisz tak bardzo je przymknąć aby rurka zasilająca była troszkę chłodniejsza niż powrotna i na każdym grzejniku tak samo.

    p.s. mówimy oczywiście o zaworach grzejnikowych.
  • Poziom 11  
    dokladnie mam takie zawory http://www.allegro.pl/item148190556_zawor_wodny_kulowy_nyplowy_dn_20.html
    takie załozyl mi monter ktory zakladal instalacje. Na powrocie przy grzejniku nie mam zaworów

    Dodano po 1 [minuty]:

    DonRomano napisał:
    Kulowe?

    Musisz tak bardzo je przymknąć aby rurka zasilająca była troszkę chłodniejsza niż powrotna i na każdym grzejniku tak samo.

    .
    przepraszam ale nie odwrotnie ? czytalem cos o roznicy okolo 20st?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Witam te 20st to jest ksiazkowa delta T.Czyli 20st miedzy zasileniem i powrotem.Krec zaworami az zaczna grzac te co sa zimne.Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Ale ci gościu spartolił instalacje :bad-words: Na wejścia do grzejników są zawory grzejnikowe (grzybkowe) a napowrót zakłada się zawory stopowe dzięki którymi można regulować instalacje. Takie kwiatki to widziałem ale jak trzebabyło wymienić zawór grzejnikowy starego typu, są one dłuższe od obecnie stosowanych i zawór kulowy można podpasować. Zrób jak koledzy pisali wyżej:arrow:
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Witam,

    z jakich rurek masz wykonaną instalację?
    Może da się jednak zamontować zawory termostatyczne?
    Docelowo tak właśnie należałoby zrobić, regulacja za pomocą zaworów kulowych to porażka...
    W instalacji z zaworami termostatycznymi nawet przy braku kryzowania cały układ ma zdolnośc do samoregulacji. Najbliżej położone grzejniki początkowo będą grzać mocniej ale po pewnym czasie, gdy temperatura w tych pomieszczeniach będzie zbliżać się do nastawionej na głowicy, zawory te będą się przymykać. To z kolei spowoduje zmniejszenie przepływu w tych grzejnikach a zwiększenie przepływu w grzejnikach dalej położonych, które będą tym samym coraz cieplejsze.
    Bez zaworów termostatycznych samoregulacja nie zachodzi. Przy założeniu stałego zasilania grzejników (ciągła praca pompy) można co prawda ustalić optymalne nastawy zaworów kulowych ale i tak jest to rozwiązanie prowizoryczne. Regulacja temperatury w pomieszczeniach będzie odbywać się poprzez regulację temperatury wody w obiegu, co szczerze mówiąc w takiej sytuacji trudno sobie wyobrazić bez regulatora pogodowego (którego jak przypuszczam nie masz).

    Mam jeszcze jedno pytanie, dotyczące typu pompy, którą posiadasz. Może ma ona poprostu zbyt małą wysokość podnoszenia?
    Czy orientujesz się jaka jest pojemność wodna twojej instalacji?

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Nie wiem ar_j czy dobrze się przyjrzałeś zaworom jakie mu zamontowano. Są to zawory nyplowo - mufowe i jak gościu nie założył dodatkowo śrubunków tylko spiął na ostro to wymiana na jakiekolwiek zawory będzie wiązała się z przecinaniem instalacji. Jakby jaiś cud się zdarzył i byłyby śrubunki to montując zawór termostatyczny najprościej byłoby dodać odpowiedniej długości przedłużki lub przesunąć grzejnik. Zawór termostatyczny kosztyje coś ok 70zł za sztukę
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Wiem, że może być problem z zamontowaniem zaworów termostatycznych ale dlatego zaytałem, z jakich rurek ma zrobioną instalację. Jeżeli są to rury giętkie jest szansa aby zasilającą trochę przygiąć i powinno się udać.
    A co do ceny... Jakiś czas temu widziałem w "Praktikerze" bodajże komplet zawór + głowica po 50zł (Valvex).

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Jeśli ma nypel wkręcony do grzejnika a od strony mufy do złączki to chyba trzeba być czarodziejem aby ten zawór wykręcić :sm31:
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Jeśli ma rury AL-PEX odkręci złączkę, wyjmie rurkę a zawór wraz ze złączką wykręci z grzejnika. Oczywiście zakładam, że wcześniej spuści wodę z układu ale to chyba oczywiste, jeśli się bawić z montażem zaworów przy każdym grzejniku.
  • Poziom 11  
    dzieki wszystkim z odp. co do pytan do pompke mam 40. zrobilem wg instrukcji i poprzykrecalem wszystkie grzejniki prawie do konca i teraz wszystkie grzrejniki sie rozgrzewaja gora grzejnika jest goraca a dół troche chlodniejszy ale i tak cieply. wystarczy ze odkrece jeden grzejnik troszke mocniej np do połowy i juz te ostatnie mi sie oziębiają... a rurki sa miedziane ostatnie grzejniki nie grzeją
    ma pytanie tez takie, mam jeden taki grzejnik ktory jest przedostatni w instalacji ktory nigdy sie caly nie rozgrzal nawet nie byl goracy do polowy tylko co najwyzej byl cieply sam wierzch a najczesciej to byl zimny caly, byla przerabiana rurka powrotna zeby byl wiekszy spadek i tez nie nie pomoglo da sie cos z tym zrobic. grzejnik ktory jest za tym w instalacji rozgrzewa sie bardzo dobrze a ten wczesniej wlasnie wcale albo tylko wierzch. Problem jest tylko z tym jednym grzejnikiem,dzieki za odp PS ta instalacja ma juz z 5-6 lat wiec nie jest za nowoczesna

    Dodano po 1 [godziny] 55 [minuty]:

    apropo tego jednego grzejnika to moze byc tam gdzies przytkany zawor na zasilaniu tak ze jest bardzo maly przeplyw i woda sie za bardzo schładza?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Witam dobrze kombinujesz maze byc przytkany zawor lub galazka.Jak bedzie cieplej zdemontuj sprawdz a grzejnik przeplucz woda.
  • Poziom 11  
    hmm wiecie zostawilem wszystkie grzejniki przykrecone tak ja na poczatku to zrobilem a ten co sie nigdy nie rozgrzewal otworzsylem na maxa i zrobil sie caly goracy nie zaklucajac przy tym pracy innych grzejnikow :)
  • Poziom 33  
    Czyli teraz wszystko jest w porządku, dopiero po 6-ciu latach elektroda pomogła :?: :D
  • Poziom 14  
    Tak na marginesie jeśli zawory kulowe przymyka się do celów np. kryzowania to na kuli osadza się osad który przy zamykaniu kuli rysuje wkładkę teflonową i w tedy przestaje "trzymać" zawór kulowy. Zawory kulowe służą tylko do zmknij i otwórz. należy pamiętać o jeszcze jednym jeśli zawór kulowy jest całyczas w jednej pozycji tj. tylko zamknięty lub otwarty, to się zapieka i można go urwać na trzpieniu, dlatego powinno się co jakiś czas go "ruszać" tzn. zamykać i otwierać tak parę razy. Zalecane są takie działanie raz w miesiącu. Poza małymi oporami jekie dają to te zawory są dośc kiepskie, dobre są niestety grzybkowe. Jak będziesz zmieniał zawory na grzejknikowe to niekupuj najtańszych widziałem parę takich przpadków jak potyrafiło ciśnienie wody wyrzucić trzpień z zaworu i pozamiatane lub potrzfią cieknąć i nic z tym nie zrobisz. Daj trochę więcej i kup zawory z dokręcaną dławicą zawsze można podpakować i niebędzie kapało. Zawory z dławicami działają nawet po trzydziesci lat i dalej wymieniając grzybek czy uszczelnienie są wstanie dalej bardzo dobrze działać
  • Poziom 20  
    Witam zaszkodzila wymiana kotla a pomogla elektroda.Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    no napewno juz nie pozwole zeby zalozyli mi takie zawory ;] dzieki
  • Poziom 10  
    Witam! Mam problem z rozgrzanie kaloryferów, tzn albo grzeją jedne albo drugie albo wszystkie są tylko letnie... Instalacja jest z zastosowaniem rozdzielacza i rurek PEX. Jest to 9 grzejników, razem 100 żeberek... Na kaloryferach przy zasilaniu są takie małe zaworki obrotowe (ponoć termostatyczne) Jedne da się obrócić 3 razy wokół osi a drugie raz, nie wiem czy to tak ma być czy są uszkodzone... W obwodzie zasilania rozdzielacza jest pompka wodna (90 W na 3 biegu). Proszę o pomoc w wyregulowaniu tej instalacji. Możliwe że pompka nie jest wstanie wpompować odpowiedniej ilości wody w pexa? W załączeniu fotki podobnych zaworków i rozdzielacza jakie są zainstalowane.ostatnie grzejniki nie grzeją ostatnie grzejniki nie grzeją

  • Moderator na urlopie...
    To nie są zaworki termostatyczne.
    Poza tym, woda i człowiek idzie najłatwiejszą drogą, zatem należy wyregulować instalację