Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

P 306 1.4 - obroty na zimnym do 3000 :/

03 Sty 2007 15:30 6050 45
  • Poziom 29  
    Wiec tak.

    Jak autko zimne np. z rana, odpalam, na luzie okolo 1200 obrotow, tu jest narazie ok. Zaczynam jazde. W tym momecie gdy jade, wrzuce na luz obroty trzymaja 2500-3000 do momentu gdy sie nie zatrzymam. Takie to jest dziwne bo gdy definitywnie sie zatrzymam np na swiatlach obroty dop wtedy spadaja na 1000-1200 czyli tak jak powinno byc jak jest zimny. Znowu ruszam, rozpedzam sie, dojezdzam do swiatel na luzie obroty znow 2500-3000, hamuje zatrzymuje sie i spadaja na 1000-1200. Tak sie dzieje do momentu osiagniecia przez silnik okolo 70-80 stopni

    Nie mam pojecia jak to ugrysc. Silniczek krokowy chyba dziala bo reguluje obroty np. jak wlacze szybe na luzie obroty spadaja ale po sek normuja sie , wylaczam szybe obroty rosna i sek i sie normuja. Tak wiec jakby wszystko OK. Zauwazylem jakby dymil z rury jak jest zimny ale nie wiem czy to para czy jakis konkretny dym
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 31  
    ......a rok zapomniałem
  • Poziom 29  
    momik12 napisał:
    ......a rok zapomniałem


    Heh, ano zapomnialem :D

    Komplet danych to Peugeot 306 PHI, rocznik 1996, Silnik 1,4 KDX.
  • Poziom 29  
    I cio ?? Nikt nie ma pomysła :(
  • Texa PolandTexa Poland
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    licznik działa? (prędkościomierz)
  • Poziom 29  
    Tak wszystko dziala prawidlowo.

    Problem ten znika gdy na zewnatrz gdzies powyzej 5 - 6 stopni.
  • Poziom 21  
    ile pali?sprawdz czy czujnik temp. silnika jest podłączony,zmierz oporność !czujnik prędkości ma mieć ok 400 omów{mm}i bosch.żuć okiem na przepustnice,jak wygląda storzek paliwa wytryskiwanego.
  • Poziom 29  
    No pali wg. mnie troche duzo bo okolo 8-9L po miescie na 100km. Na trasie nie sprawdzalem bo jezdze tylko po miescie.

    Czujnik temp fizycznie jest podpiety i jezeli jest powyzej tych 6 stopni to obroty wgledem temp sie normuja normalnie.

    Nie mam pojecia gdzie jest czujnik predkosci?? Pewnie gdzies przy skrzyni ale predkosciomierz dziala normalnie.

    I co z tym Boschem ?? Komputer mam Boscha a monowtysk Magneti Marelli.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    a po odlaczeniu czunika temp. na cieplym i na zimnym silniku tez trzyma 3000rpm ?
    Pozdr. Procekkk
  • Poziom 29  
    procekkk napisał:
    a po odlaczeniu czunika temp. tez trzyma 3000rpm ?
    Pozdr. Procekkk


    Nie wiem, tego nie sparwdzalem. Sprawdze to jutro jak beda warunki temp na zewnatrz
  • Poziom 29  
    Witam.

    Znalazlem czujnik temp. Odlaczylem, odpalilem auto, obroty poszly od razu na 3500 - 4000 i utrzymywaly sie tak przez okolo 5 sek, po czym zaczely spadac spokojnie do 1250-1300. Wiec postanowilem ze przejade sie i zobacze czy tez ten sam problem. Co sie okazalo jest tak jak bylo. Zadnej zmiany.

    Czujnik na zimnym silniku (5 stopni na zewnatrz) mial 4.7KOhm wrocilem. Silnik niby wskazywal 70 Stopni na czujniku 730 Ohm. Wiec widac jakby dzialal.

    Znalazlem jeszcze dwa elementy ktore mnie interesuja i nie wiem co to jest. Moze ktos sie wypowie coz to.

    P 306 1.4 - obroty na zimnym do 3000 :/

    P 306 1.4 - obroty na zimnym do 3000 :/

    Znajduja sie po lewej strony patrzac od przodu, przyczepione do kielicha McPhersona
    Wydaje mi sie ze 1 to zawor do odpowiertrzania zbiornika a 2 to MAP sensor ale nie jestem pewien.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    1. Elektrozawór oparów benzyny
    2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
  • Poziom 29  
    I co nikt nie ma pomysla ?? :(
  • Poziom 30  
    Witam
    Robiles reset kompa??Jesli nie to zrob i sprawdz czy bedzie to samo-powinno pomoc:)
    powodzenia:)
  • Poziom 29  
    Robilem, robilm. Nic nie daje. Zadnych bledow tez nie sygnalizuje.

    Teraz juz nawet jak na zewnatrza jest 10 stopni to tez tak robi tylko ze przez pierwsza minute. Im zimniej tym dluzej obroty trzyma.
  • Poziom 30  
    Sprawdz szczelnosc w ukladzie dolotu powietrza byc moze lapie gdzies "lewe"powietrze i glupije:)
  • Poziom 13  
    Mialem kiedys taki problem jak piszesz w Galancie gti, na ogol
    za takie zachowanie odpowiadal czujni predkosci samochodu,
    jesli jest dobry to musisz wyregulowac przepustnice
    gazu. Naprzod sprawdz czy sie nie zacina i trzeba je wyczyscic,
    tak samo trzeba wyczyscic silnik krokowy i ten kanal, ktory otwiera
    i zamyka. Jesli to nie pomoze tak jak pisalem musisz wyregolowac
    przepustnice gazu, musisz zmniejszyc jej zamkniecie.
    Sprawdz naprzod jakie masz napiecie na zamknietej, o,6 V jest
    typowe, jesli masz wieksze to wyreguluj(zmniejsz otwarcie)
    do tego stanu napiecia.
    Jesli masz o.6V teraz kiedy jest problem z obrotami,
    to zmniejsz do 0,4V.
    W moim starym Galancie to pomoglo.
  • Poziom 21  
    gdzieś ciągnie tzw lewe powietrze...na pękniętym wężu?pod kolektorem?
  • Poziom 29  
    Wiec tak. Weze sa wszystkie sztywno zamocowane i cale, nigdzie nie zauwazylem powodow do niepokoju.

    Chyba odnalazlem czujnik polozenia przepustnicy. I ma on od 1,2k ohma przy zamknietej do 2k ohma przy otwartej. Nie mam pojecia czy to jest to i czy to sa dobre dane.

    Odnalazlem chyba tez czujnik temp powietrza zasysanego we wtryskiwaczu i na zimknym ma on 7,4k Ohma a na cieplym 4,3k ohma. I tu mi sie nie podoba ze ma takie duze wartosci.
    Czy ten czujnik moze powodowac cos takiego ?? Jakie on ma zadanie w calym ukldzie.

    Jezeli znajdzie sie ktos kto ma taki sam silnik 1,4 KDX TU3MCZ i wie gdzie konkretnie napewno sa zlacza od tych czujnikow to poprosze o info.
  • Poziom 21  
    czujnik temp pow zasysanego:3750 omów-20 stopni celsjusza,co tyczy się czujnika poł przepustnicy,zmierz napięcie,przy zamkniętej 0,3-0,6v,otwarta0,3 do 5v,pomiar pomiędzy 2 i trzecim pinem wtyczki tej trójzłączowej
  • Poziom 29  
    no ok, wlasnie przepustnice mierzylem tam gdzie jest ta wtyczka 3zlaczowa. Ale w takim przypadku aby zmierzyc napiecie to bede musial sie jakos w kable wtedy wpiac szpilka. Jutro pokombinuje.

    A z tym czujnikiem powietrza zasysanego wychodzi ze nie ma dobrych parametrow. Ta wartosc na cieplym 4,7k zmierzylem po przejechaniu 15 kilometrow wiec raczej bylo tam wiecej niz 20 stopni. Nie wiem czy orietujesz sie jak to wyglada ale mierzylem na pinach takiej szerokiej wtyczki przy spryskiwaczu chyba 6 pinowej.
  • Poziom 21  
    trzeba ułożyć zależność matematyczną,patrząc na termometr:to co podałem u góry np:3750om-20 c
    x om-5st c
    na ukos liczysz i masz jaka oporność powinien miec ten czujnik.
    podaj czy masz magneti marelli?
  • Poziom 29  
    Tak uklad wtryskowy mam magneti-marelli.

    Ok, zaleznosc zaleznoscia ale moim zdaniem powinno sie w ciagu 15km nagrzacnpowietrze i co za tym idzie czujnik a wg wskazania czyli 4.3k to powietrze mialo kolo 15stopni. Wiec chyba cos nie tak.
  • Poziom 30  
    grzebacz to nie do konca tak jest jak piszesz-czujniki te nie maja charakterystyki liniowej wiec to obliczenie to raczej nic nie da a juz na pewno nie powie czy czujnik jest sprawny:)
  • Poziom 29  
    A powie mi ktos czy ten czujnik po przejechaniu 15km ma prawo tak wskazywac ??

    Dzis dla testu jeszcze wloze mu na stale rezystor 4k i zobaczymy co bedzie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    podłącz omomierz i ogrzej go (farelką, suszarką do włosów) zobacz jak reaguje na zmianę temp. czy w ogóle reaguje czy nie
  • Poziom 24  
    tu masz szczegolowy opis co czujnika z 10-20 stopniowym przeskokiem temperatuty (rezystancja z dokladnascia co do 1 ohm)
    opis dla obu sterownikow bosch i magneti
    pozdr Procekkk
  • Poziom 29  
    Dzieki, to akurat wiem. Tez mam autodate.

    Wpialem w miescie czujnika rezystor 4,3k i bez roznicu. Takze na zimnym obroty sie zawieszaja. Jeszcze do sprawdzenia pozostal mi czujnik polozenia przepustnicy i MAP sensor i w ten sposob sprawdze wszystkie czujniki silnika i jak znam zycie wszystko bedzie ok a auto jak zawiesza obroty tak zawiesza :|
  • Poziom 24  
    moze przepustnica sie zawiesza, dokladnie ja przeczysc a potem przeprowadz adaptacje
    Pozdr Procekkk
  • Poziom 29  
    Wiec tak. Nowe fakty ktore moze przybliza miejsce poszukiwan.

    - Odpalenie zimnego silnika wyglada tak ze przekrecam kluczyk, silnik odpala, obroty winduja odrazu na ~2000 (jak jest zimniej np. przed wczoraj jak bylo na zewnatrz 2 stopnie podjechaly az do ~2400) i po okolo 2 sek spadaja do 1300-1400

    - Lekkie wcisniecie gazu powoduje "zadlawienie" sie silnika, lub spadek obrotow az do zgasniecia.

    - Juz 3 razy bylo tak ze gdy te obroty sie zawiesily, i gdy po jakims czasie spadaja, spadaja tak nisko ze silnik zgasnie.

    - Podjezdzam na luzie do 2000 obrotow, silnik nie trzyma obrotow na tym poziomie tylko oscyluje w granicach +- 400 obr

    - Niemozliwosc ruszenia autem bez gazu nawet bardzo delikatnie puszczajac sprzeglo (na cieplym bez problemu)

    Na cieplym zaden z tych objawow sie nie pojawia.

    Nie wiem jak to jest ale wg. mnie tych 75 koni to on nie ma. Sparwdzalem przyspieszenie do 100 to rozpedzajac auto na kazdym biegu do 3500-4000 obr 100 km/h uzyskalem po 22 sek.

    Moze jakis nowe pomysly :(