Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sterownik Rolet

06 Jan 2007 14:09 2729 4
  • Level 10  
    Witam,

Jeśli jest juz taki temat, to ja go nie znalazlem, przynajmniej nie dokladnie taki jak ja potrzebuje.

Chciałem zbudować jakiś sterownik do rolet, ktory bedzie je opuszczal i podnosil, ale z pilota, bez zadnych przyciskow, czy czujnikow. potrzebuje tylko sterowanie z pilota. Jako że jestem początkującym elektronikiem, zwracam się z prośbą do bardziej zaawansowanych Elektronikow o pomoc. Jak to zbudować itp. Nie posiadam zadnego schematu ani nic, zaczynam całkiem od zera. posiadam dwie rolety, i je chciałbym sterować, czyli na pilocie beda cztery przyciski, dwa w gore i dwa w dol.

Prosze o jakas pomoc.
    Pozdrawiam
  • Level 42  
    a znasz się na mikrokontrolerach? np typu AVR?
  • Level 10  
    Witam,

Sęk w tym że się wogóle nie znam, nawet nie wiem jak co wygląda jeśli chodzi o mikrokontrolery, wiem tylko jak wygląda kość biosu stara, to bodajrze jest EEPROM. :P ale nie o to chodzi, kiedyś trzeba się wszyskiego nauczyć a praktyka jest najlepsza..
  • Level 42  
    korab1 wrote:
    kiedyś trzeba się wszyskiego nauczyć a praktyka jest najlepsza..

... święta racja ;) i rozumne podejście do tematu... w takim razie to co ja mógłbym ci podpowiedzieć na początek to, to abyś zapoznał się jednak z jakąś rodziną procków - do takich celów najlepiej chyba będzie wziąć sobie AVR czyli np ATmega8 albo ATtiny2313 - bardzo łatwo i szybko można je programować, przenosić kod, podłączać bezpośrednio pod nie diody LED co jest najlepszym zwykle początkiem aby je poznać i nimi sterować ;)...

proponuję ci zapoznanie się ze stronką:

http://www.patron.net.pl/artykuly/AVR_tutorial.htm