logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować sterownik do rolet zdalnie sterowany pilotem?

korab1 06 Sty 2007 14:09 3086 4
REKLAMA
  • #1 3412664
    korab1
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    Witam,

Jeśli jest juz taki temat, to ja go nie znalazlem, przynajmniej nie dokladnie taki jak ja potrzebuje.

Chciałem zbudować jakiś sterownik do rolet, ktory bedzie je opuszczal i podnosil, ale z pilota, bez zadnych przyciskow, czy czujnikow. potrzebuje tylko sterowanie z pilota. Jako że jestem początkującym elektronikiem, zwracam się z prośbą do bardziej zaawansowanych Elektronikow o pomoc. Jak to zbudować itp. Nie posiadam zadnego schematu ani nic, zaczynam całkiem od zera. posiadam dwie rolety, i je chciałbym sterować, czyli na pilocie beda cztery przyciski, dwa w gore i dwa w dol.

Prosze o jakas pomoc.
    Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 3412858
    korab1
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    Witam,

Sęk w tym że się wogóle nie znam, nawet nie wiem jak co wygląda jeśli chodzi o mikrokontrolery, wiem tylko jak wygląda kość biosu stara, to bodajrze jest EEPROM. :P ale nie o to chodzi, kiedyś trzeba się wszyskiego nauczyć a praktyka jest najlepsza..
  • REKLAMA
  • #5 3412944
    mirekk36
    Poziom 42  
    Ocena: 2289
    korab1 napisał:
    kiedyś trzeba się wszyskiego nauczyć a praktyka jest najlepsza..

... święta racja ;) i rozumne podejście do tematu... w takim razie to co ja mógłbym ci podpowiedzieć na początek to, to abyś zapoznał się jednak z jakąś rodziną procków - do takich celów najlepiej chyba będzie wziąć sobie AVR czyli np ATmega8 albo ATtiny2313 - bardzo łatwo i szybko można je programować, przenosić kod, podłączać bezpośrednio pod nie diody LED co jest najlepszym zwykle początkiem aby je poznać i nimi sterować ;)...

proponuję ci zapoznanie się ze stronką:

http://www.patron.net.pl/artykuly/AVR_tutorial.htm