logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Pytanie o zasilanie układu Akumulator => Silnik

FLAq 16 Sty 2007 17:40 1152 5
  • #1 3449725
    FLAq
    Poziom 1  
    Witam!

Na samym początku chciałem zaznaczyć że jestem początkującym i użyłem funkcji szukaj, niestety bezskutecznie.

Wielokrotnie na tym forum znajdowałem odpowiedzi na nurtujące pytania, tym razem jednak sam muszę takie pytanie zadać.

Postaram się opisać problem jak najdokładniej, i prosiłbym o możliwie prostą odpowiedź.

Otóż Mam taki układ: Akumulator (9,6V, 1600mAh, prąd rozładowania 30-40A) który minusem na stałe połączony jest z silnikiem a na kablu od plusa znajduje się styk. Składa się on z jednej trójkątnej blaszki która wsuwa się pomiędzy dwie rozchylone (coś jak > = ). Nie ma możliwości mechanicznej ingerencji i zmiany konstrukcji, zmiany materiałów na inne, no generalnie mechanika odpada.

Problem jest w tym że blaszki te się po prostu dosyć często przepalają, a samych ich kupić się nie da - trzeba od razu wymieniać zespół styku co kosztuje 150zł.

Dlatego też znajomy podsunął mi pewien pomysł, lecz dla mnie to odległa dziedzina i postanowiłem zasięgnąć porady.

Czy dało my się zainstalować tam taki "układ" w którym prąd o dużym napięciu biegłby tylko przez ten "układ" a nie przez styki. A przez styki biegł by tylko jakiś znikomy prąd który wzbudzał by ten "układ" i doprowadzał prąd do silnika.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.
  • #2 3449752
    MACIEK_M
    Poziom 29  
    Ocena: 461
    Użyj przkaźnika samochodowego 30A powinien działać przy 9V
  • #3 3449776
    volt1
    Poziom 30  
    Ocena: 241
    jakikolwiek przekaźnik 12V powinien działać. Zazwyczaj przełączają si ejuż przy 9V. Styki urzyj do sterowania cewki przekaźnika, a przekaźnik będzie włączał silnik. Koszt ok kilkanaście zł.