Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasileanie samochodu zabawki

wrhz 30 Sie 2007 15:35 1307 9
  • #1 30 Sie 2007 15:35
    wrhz
    Poziom 9  

    Witam mam pytanie dotyczące zasilania zabawki dla dziecka - samochodu napędzanego dwoma silnikami. Oryginalnie zasilany jest akumulatorem 12V 10Ah, jednak wystarcza to na krótki okres jazdy. Jest miejsce żeby wrzucić coś większego, ale jak podpinam żelówke 12V 50Ah to grzeją się kable i silniczki przy kołach (2 sztuki). Teraz pytanie, co musiałbym wykonać żeby móc podpiąć akumulator o większej pojemności, żeby dzieciak mógł pojeździć dłużej niż 0,5 godz. Pozdrawiam

    0 9
  • #2 30 Sie 2007 16:45
    slawek1111
    Poziom 26  

    Jeżeli chodzi o kable to możesz wymienić je na nieco grubsze.Jeżeli chodzi o silniczki to grzać się będą i nic na to nie poradzisz.

    0
  • #3 30 Sie 2007 16:47
    wrhz
    Poziom 9  

    Jako laik nie rozumiem jednego, akumulator robi jako źródło napieciowe i daje 12V a od silniczkó zależy pobór prądu to dlaczego przy większej pojemności akumulatora sie bardziej grzeją ::?:

    0
  • #4 01 Wrz 2007 12:32
    slawek1111
    Poziom 26  

    Widocznie silniczki są za małe do budowy tego autka.Jak byś podmienił na większe to napewno by się tak nie grzały te silniczki.

    0
  • #5 01 Wrz 2007 12:33
    wrhz
    Poziom 9  

    Na oryginalnym aku nic się nie dzieje wszystko ładnie chodzi

    0
  • #6 01 Wrz 2007 13:09
    szod
    Poziom 33  

    Jak zachowuje się samochodzik z akumulatorem 10Ah a jak z 50Ah?
    Jeśli ma więcej mocy z 50Ah to może oznaczać że akumulator 10Ah
    po prostu siada pod obciążeniem i nie daje sobie rady. Może jest już
    zużyty. Ile prądu pobierają silniki? Są jakieś dane tego samochodzika?

    0
  • #7 01 Wrz 2007 13:16
    pawem1
    Poziom 25  

    Ten oryginalny akumulator 12V 10Ah ma określoną wydajność prądową, chodzi o to że jak podłączasz silniczki ( opór ) to napięcie na akumulatorze maleje i silniczki dostając mniejsze napięcie a wiec i mniejszy prąd mniej się grzeją i wolniej kręcą. Najlepiej sprawdź woltomierzem napięcie akumulatora przed włączeniem i w czasie działania silników, jeśli nie spada to już nie wiem co to może być.
    Podobnie jest z takimi latareczkami LED w zapalniczkach tam są 3 bateryjki 1,5V i LED wydajność prądowa tych bateryjek ( LR41 BUTTON CELL ) to kilkadziesiąt mA bo gdyby była większa to LED poszedł by z dymem.

    0
  • #8 01 Wrz 2007 16:54
    wrhz
    Poziom 9  

    czyli najprościej byłoby dorzucić w szereg z silniczkami jakaś żaróke zeby obciążała bardziej akumulator i powinno być lepiej i dłużej jeździć z racji większej pojemności akumulatorka. Dzieki wielkie za wypowiedzi. Pozdrawiam

    0
  • #9 01 Wrz 2007 20:41
    qrdel
    Poziom 28  

    Przy założeniu liniowym samochód pobiera 20A (bo 30min na 10Ah).
    Prawdopodobnie raczej akumulator siada i ma może 11.5V wydając jakieś 10-12 A.
    Żeby obniżyć napięcie z większego musisz znaleźć żarówkę ok. 2.5-3 V 30W; raczej trudne.
    Proponuję raczej kilka żarówek samochodowych połączonych równolegle (no i ten opornik szeregowo w obwód), przy okazji można regulować ilością żarówek maksymalną prędkość pojazdu.
    Jest to oczywiście marnowanie pewnej ilości energii, ale konkurencyjnym rozwiązaniem jest przetwornica obniżająca napięcie przy prądzie rzędu 10A; może być trudna do złożenia.
    Najwyższe prądy przetwornic z 12V na inne napięcia jakie spotkałem to 6A (przetwornica do laptopów itp. za 43zł, jednym z napięć wyjściowych było 10V).

    0
  • #10 02 Wrz 2007 09:49
    pawem1
    Poziom 25  

    Najlepiej zmierz ile Amper pobiera przy oryginalnym aku. i przy jakim napięciu.

    Możesz też dołączyć mosfeta irfz44n z generatorem prostokąta kilkadziesiąt-kilkaset Hz albo ze zmiennym wypełnieniem i dopasować prąd żeby był taki jak na starym aku., i dodać kondensator na elektronikę żeby podtrzymać zasilanie.

    0