Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mierniki instalacji Metrel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

corsa migające światła na luzie

przemo_21 19 Sty 2007 12:59 6507 15
  • #1 19 Sty 2007 12:59
    przemo_21
    Poziom 9  

    Podczas postoju w korkach lub, gdy mam wbity luz, zauważyłemw corsie 1.7D iż TID oraz światła mijania i światła na wyświetlaczu delikatnie migają. Wygląda to tak jakby były wszystkie zgrane były w jeden rytm i delikatnie zmieniały sie natężenie oświetlenia. Po ruszeniu wszystko jest w normie, działa stabilnie. Wyłączyłem nagrzewanie i wentylator i cały czas jest ten sam problem. Czy to jest problem akumlatora, czy alternator?

    0 15
  • Mierniki instalacji Metrel
  • #2 19 Sty 2007 13:02
    zbyszek.camrogroup
    Poziom 17  

    Jeżeli takie coś się dzieje u Ciebie przy małych obrotach to najprawdopodobniej masz problem przy alternatorze lub regulatorze napięcia. A jak zachowuje się kontrolka ładowania?

    0
  • Mierniki instalacji Metrel
  • #3 19 Sty 2007 15:20
    przemo_21
    Poziom 9  

    Gaśnie po włączeniu silnika. Po kupnie trzeba było przygazować by zgasła, ale teraz za każdym razem gaśnie bez dodawania gazu po zapalaniu motoru.

    0
  • #4 19 Sty 2007 20:55
    jajasiu
    Poziom 16  

    Regulator napięcia-pewnie silnik Isuzu?

    0
  • #5 19 Sty 2007 23:55
    mhteg
    Poziom 15  

    Raczej wirnik alternatora sie konczy(bedzie drogo jezeli to isuzu).

    0
  • #6 20 Sty 2007 08:43
    zbyszek.camrogroup
    Poziom 17  

    Jest jeszcze możliwość że masz luźny pasek na alternatorze.

    0
  • #7 20 Sty 2007 21:30
    jacekczewa
    Poziom 18  

    Stawiam na regulator.

    0
  • #8 16 Lut 2007 17:33
    przemo_21
    Poziom 9  

    Najlepsze to jest to jak jadę na światłach i dam na luz to obroty są w okolicach 900 i pojawia się delikatne falowanie obrotów. Jednak gdy wyłącze światła to obroty zaczynają skakać gwałtownie od 700 do 900. Owe przygasanie świateł nasila się gdy silnik jest ciepły po dłuższej jeżdzie. Jak jest zimny to chodzi głośno i mocno drga, ale równo.
    Mam pytanie o te wszystkie rurki przy alternatorze.
    Czy można je bez problemu odłączyć na czas sprawdzania alternatora. Nic nie będzie się wylewać?
    Gdzie jest masa od alternatora?

    0
  • #9 16 Lut 2007 18:03
    zbyszek.camrogroup
    Poziom 17  

    Masz możliwość sprawdzenia napięcia ładowania aukumulatora? Jeśli tak zobacz jakie są napięcia na załączonych odbiornikach (światła, dmuchawa, itd.), i jakie jest napięcie przy wyłączonych odbiornikach. Sprzwdź to przy małych obrotach i dużych.

    0
  • #10 17 Lut 2007 19:36
    przemo_21
    Poziom 9  

    Sprawdziłem dziś. Wszystkie pomiary na klamrach akumlatora -akumlator 12,4-12,8V. Zapala bez problemu po dwukrotnym grzaniu świecami. W czasie zapalania motoru napięcie spada do 10-11V. Dalej na wolnych obrotach napięcie wynosi 13v. Wzrasta do 14V dopiero w okolicach 2000 obrotów. Nie ma różnicy między obciążoną instalacją (włączone światła, ogrzewanie szyby) a bez świateł. W czasie pomiarów nie było wachań. Dopiero po chwili normalnej jazdy dało sie zaobserwować miganie świateł na luzie.
    Może powodem jest to że auto ma słabe ładowanie przy niskich obrotachi i jak jadę np:z górki i dam na luz to nie ma ładowania i akumlator wyładowywuje się. To z kolei powoduje miganie bo alternator nie nadąża z ładowaniem. Jak się mylę to proszę o wyprowadzenie "ciemnego umysłu z otchłani niewiedzy kagankiem oświaty"

    0
  • #11 18 Lut 2007 00:22
    berlingo
    Poziom 21  

    kolego kończy ci się alternator cały nowy na alegro to 400 zł regulator 140zł ten silnik tak ma że świece grzeją długo bo do 60 c płynu silnika i alternator dostaje ja już w swoim combo 1,7 wymieniłem 2 przejechane 400 tys wymiana poszczególnych podzespołów alternatora nic nie da bo będą sie przepały po koleji diody regulator a na koniec wirnik a ty będziesz to wymieniał a za kazdą wymianę kasa od 50 do 100 plus częsci a na szrocie za stary wołaja od 350 do 450 wiec sie nie opłaca mój pierwszy alternator naprawiłem chyba z 4 razy i po podliczeniu wyszło że nowy tańszy taki to urok opla z silnikiem isuzu pozdrawiam

    0
  • #12 18 Lut 2007 01:14
    adam17ak
    Poziom 11  

    zgadzam się lepiej wymień na nowy miałem przypadek że po wymianie na używany(za niewiele mniej niż regenerowany) klijent pojezdził miesiąc potem siadł regulator a za nim cała reszta po prostu japończyk (ma wytrzymać 8 lat lub x kilometrów a potem z nim na złom).

    0
  • #13 19 Lut 2007 07:15
    zbyszek.camrogroup
    Poziom 17  

    Ja też stawiam na alternator. Używany może Ci pochodzić ale to jak gra w totka. Najlepiej wstawić nowy.

    0
  • #14 19 Lut 2007 09:39
    kazpal
    Poziom 15  

    Czy sprawdzałeś wpływ stanu naładowania akumulatora na intensywność tego objawu?
    Na rozładowanym akumulatorze (gdy jeszcze możliwy jest rozruch) tętnienie napięcia jest naturalne i związane ze sposobem regulacji napięcia przez regulator.
    Proponuję solidnie naładować akumulator( max.prąd 1/10 pojemności aku. przez około 10 godzin) i sprawdzić co stanie się z opisywanym objawem.
    Jak będzie źle-alternator.
    Jak dobrze-akumulator.
    Warto przeanalizować bilans prądu przy konkretnym sposobie eksploatacji auta tj. ilość rozruchów w ciągu dnia, dzienny przebieg itp. Może się okazać, że więcej prądu zużywasz niż jest w stanie doładować alternator. (Gdyby tak było konieczne będzie okresowe doładowywanie akumulatora przynajmniej w okresie zimowym).

    0
  • #15 20 Lut 2007 10:39
    przemo_21
    Poziom 9  

    Jak pożyczę prostownik do zastosuję się do rady kazpal-a. Nałduję- doładuje akumlator i zobaczymyczy jak z objawami.
    Jak obliczyć ładowanie akumlatora (BILANS PRĄDU) a jego póżniejsze zużywanie w ciągu dnia. Średnio robię 50 km dziennie. Teraz na włączonych światłach(żarówki standard), ogrzewanie na połowę i dmuchawa na 2.
    Ps. Mam radio (blaupunkt), jakiś standard do corsy pożyczony i niekiedy mi radio przerywa. Głos faluje mi. Może to jest przyczyną.

    0
  • #16 20 Lut 2007 21:52
    adam17ak
    Poziom 11  

    Najszybciej bylo by pomierzyć prądy amperomierzem cęgnowym przy alternatorze i akumlatorze i wtedy się przekonasz czy alternator wyrabia

    0