Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes vito 230 - sterowanie zawieszenia pneumatycznego.

To_mek 19 Sty 2007 22:46 16660 2
  • #1 19 Sty 2007 22:46
    To_mek
    Poziom 10  

    Witam :)
    Potrzebuję schemat do vito 230 td. Konkretnie to mam problem z zawieszeniem pneumatycznym. Nie miałem jeszcze do czynienia z takim zawieszeniem i nie mogę namierzyć gdzie są umiejscowione jakieś przekaźniki lub sterowniki do tego zawieszenia. Sprężarkę sprawdziłem i działa, ale po podłączeniu do instalacji w samochodzie niestety nie działa.
    Bardzo proszę i z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
    Pozdrawiam :)

    1 2
  • Sklep HeluKabel
  • #2 27 Sty 2007 23:51
    rademenes
    Poziom 2  

    Hej! pod fotelem kierowcy koło akumulatora znajduje sie przekaznik kompresora o symbolu K-10 i dwa bezpieczniki. Sprawdz je. Jeśli chodzi o sterowniki elektrozaworów i kompresora to napisze Ci pózniej.

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #3 21 Lut 2007 19:41
    T.I.R.
    Poziom 13  

    Witam !!!

    Po prawie dwoch dniach walki udalo sie wygrac z Vito i pneumatycznym zawieszeniem. Oto opis co i jak nalezy wykonac, pochodzi on od 2 serwisantow z Mercedesa oraz wlasnych pomiarow i przemyslen. Na 120% pomaga.

    Oto on:

    Zaden komputer jakim dysponuje nie potrafil polaczyc sie z ukladem regulacji zawieszenia pneumatycznego, dopiero orginalny diagnoskop Mercedesowski dal rade (a korzystalem z KTS-a, ADP, Euroscan).
    Do rzeczy: sterownik znajduje sie z tylu z prawej strony samochodu miedzy tylnim a srodkowym slupkiem za tapicerka, usytuowany blizej lampy tylniej. Na obudowie sterownika jest prosta rozpiska ktora tez ulatwia sprawdzenie. Przewod oznaczony na sterowniku jako KOMP jest to sprezareczka a raczej jej sterowanie masa. Wszelekie zaworki najlepiej sprawdzac "Ω miarka". Po dostaniu sie do calej sprezareczki ktora znajduje sie na podwoziu dokladnie prawie pod fotlem kierowcy, mozemy dokonac pomiarow. Znajduja sie tam 3 zaworki 2 jakby razem sluzace do napelniania/spuszczania powietrza z poduszek jeden zaworek dla lewej strony drugi dla lewej. Trzeci zaworek montowany na froncie jest to zaworek spustowy. Rezystancja tych zaworkow wynosi o ile dobrze pamietam kilkadziesiat Ω. Mozna je sprawdzic tez napieciem jak klikaja to oki. Silnik sprezarki sterowny jet przekaznikiem umiejscowionym jako pierwszy ktory jest widoczny po wyjeciu klapki bezpiecznikow pod fotelem kierowcy, sterowany jest masa na przewodzie brazowo-czarnym. Przed naprawa lepiej sprwdzic wszystkie bezpieczniki :) Kolejnym elementem sa czujniki polozenia umiejscowione w okolicy tylniego mostu. Znajduja sie tam dwa czujniczki jeden na lewa drugi prawa strone. Po sprawdzeniu napiecia zasilania tych czujnikow (bodajze 12V) mozna sprawdzic czy zmienia sie napiecie na ich wyjsciu okrecajac czujnikiem w gore w dol jesli sa zmiany to oki. Jezeli kazdy w w/w podzespolow zachowuje sie prawidlowo to nalezy sprawdzic "przedzwonic" przewody od danego podzespolu do centralki sterujacej.
    Po wykryciu i usunieciu usterki/wadkiwego elementu jezeli system dalej nie dziala i kontrolka sie swieci nalezy sprobowac wykasowac bledy lub jak kto woli zresetowac sterownik, wykonuje sie to przy URUCHOMIONYM silniku, przytrzymujac klawisz sluzacy do unoszenia tylu "samochodzik ze strzalka w gore" przez ok 2-3 sekundy. Jezeli podczas trzymania kontrolka szybko pulsuje kilka razy oznacza to ze sa jeszcze jakies usterki w instalacji ktorych nie usunelismy. Gdy wszystko jest oki kotrolka powinna zgasnac, i wszystko powinno ruszyc.
    Podczas naprawy nie odginac i nie przyginac na sile czujnikow umieszczonych nad tylnia osia, bo wtedy zaczna sie problemy i koniecznosc kalibracji, ktora potrafi przeprowadzic chya tylko serwis MB.

    W moim przypadku uszkodzony okazal sie zawor spustowy na sprezarce, ktory mial przerwe.

    Opis ten umiescilem z tego wzgledu ze mialem problem z zawieszeniem pneumatycznym w Vito i nikt tak naprawde nie byl w stanie mi pomoc, i trzeba bylo kombinowac.

    Pozdrawiam i zycze sukcesow w naprawie tego dobrodziejstwa
    T.I.R.

    11