Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ford mondeo diagnostyka 95/96r

Ruffus-servis 24 Jan 2007 15:58 14135 14
IGE-XAO
  • #1
    Ruffus-servis
    Level 17  
    mam taki problem jak zdiagnozowac mondeo zetec 1.6 16V.to jest chyba EEC4?problem jest taki ze na zimnym silniku trudno jest go uruchomic odpali dopiero wtedy jak doda sie gazu i lubi zgasnac.dopiero jak sie nagrzeje wszystko jest ok i nie gasnie.o ile sie nie myle to trafil mi sie ten co niema kodow blyskowych ani diagnostyki PWM.pod kierownica jest zlacze ale piny 2 i 10 sa puste. sa zato 3 i 11 no i 4 7 oraz 16.nic wtym dziwnego nie widze ale kodow blyskowych chyba tez nieda sie odczytac bo niema nigdzie zlacza 3 pinowego.w moich dokumentach pisze ze to EEC5 i juz sam niewiem.co radzicie?
  • IGE-XAO
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • IGE-XAO
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    cobraa
    Level 27  
    no chyba ze jest wyprowadzone na fds 2000 wtedy tego nie zrobisz na zlaczu w tradycyjny bo komunikacja takowa konczy sie na wtyczce sterownika i trzeba wchodzic igami. Ale ten rocznik powinien komunikowac sie bez problemu problem byl taki w 96 roku. Mozna nawet ten rocznik odczytac zwykla dioda
  • #6
    Doktorr
    Level 35  
    Tester na układzie elm 327 koszt ok 400 zł soft darmowy. Zestaw idealnie diagnozuje Forda . Z częścią fordów ze złączem zgodnym z OBD2 żaden tester nie chce się połączyć bo na pinie 16
    brakuje +.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Ruffus-servis
    Level 17  
    elm320 czy tam 327 robi EEC5 tylko tak jak pisze Elektrit.mam gdzies wstret do tych tanich fejsow.a jesli chodzi o + na 16 pinie to nie spotkalem takiego ktory by tam + niemial.pozdrawiam
  • #9
    Serwis1

    Level 23  
    Mam ten sam problem rocznik 96 okablowane piny 3,4,5,7,11,16 . Złożyłem fejsa na ELM327 i mam brak komunikacji z tym autem, sam fejs komunikuje się prawidłowo z oprogramowaniem. Próbowałem nawet takie coś z diodą co gdzieś znalazłem opis, czyli zwora 11 z 5, a dioda 3 – 16 ale też nic tylko świeci . Może ktoś ma sprawdzone jakieś procedury np. z tym ELM jakie komendy wysłać . Próbowałem różnymi programami wysyłać takie coś : ATZ, ATSP3,ATBI , 0100 . Może trzeba jakimś sposobem wprowadzić auto w stan diagnozowania czy co? Tak czytam różne opisy i widzę że te modele mondeo 95/ 96 z gniazdem obd pod kierownicą ale bez tego gniazda 3-pin co było w starszych modelach, to jest problem z odczytem usterek.
  • #10
    Serwis1

    Level 23  
    No to wszystko jasne.
    Po zdjęciu złącza z ECU okazało się że :
    Do gniazda OBDII podłączone są pin 3 OBD do pin 18 ecu , pin 11 OBD do pin 19 ecu ale pin 7 OBD nie dochodzi do ecu i tu jest zagadka. Czyli zgodnie z opisem od EECIV pin 18 to FDS200 system i pin 19 Diagnosis , więc te modele można prawdopodobnie zdiagnozować jedynie systemem forda FDS2000.

    Co do tego pin 7 w OBD jest to zagadka gdzie to idzie, może jest jakiś jeszcze sterownik zbierający info od skrzyni, ABS, klimy itp. Przeanalizuję to za jakiś czas.

    A teraz najważniejsze czyli jak zdiagnozować takie auto (problem dotyczy większej ilości modeli Fordów)
    Otóż wszystkie EECIV diagnozuje się sławną diodą czyli kody migowe wychodzące z EECIV pin 17 a tryb testowy trzeba zainicjować masą na pinie 48 .
    Ale uwaga, w pojazdach wyposażonych w gniazdo OBDII ale z ECU typu EECIV Ford nie okablował pinów 17 i 48 .
    Ale oczywiście wszystko jest do zrobienia i to dość prosto. Należy zdjąć podnosząc w górę zbiorniczek płynu wspomagania i odsunąć go na bok, teraz będzie łatwy dostęp do gniazda ECU odkręcić śrubę (10) mocującą wtyk gniada ECU i je zdjąć . Zdjąć osłonę przewodów z wtyki (na zatrzaski w czterech miejscach) . Teraz widać numerację przewodów od góry prawej jest jedynka. Odliczamy 17 i 48 okazuje się że w tych miejscach brak jest otworu na przewody nawiercamy więc wiertłem 2 mm . Przeprowadzamy przewody (linka 2mm z izolacją ) przez te otwory, następnie końcówki odizolowujemy na odcinku około 1 cm i wycofujemy odizolowaną część do tyłu zostawiając około 4 mm które zaginamy i wtapiamy delikatnie w obudowę wtyki. Nowe przewody mocujemy doi starych opaskami . Oczywiście jak ktoś ma odwagę może rozebrać wtyke i zamontować kołki gniazda oryginalne np. ze szrotu, ale jest bardzo to trudne i możliwe że mogą się powysuwać przewody i będzie katastrofa.
    Kabelki można sobie dociągnąć do wnętrza i umieścić diodę i przełącznik na desce to już jak kto uzna. Wiadomo tylko że dioda z oporem około 1,5 – 2,2 K do plusa i pinu 17 (może być na stałe nie rozłączana) Wyłącznik do masy i pin 48 ecu. Albo założyć sobie jakieś 3 pinowe gniazdo bo jest fajny program DiagEEC-IV do diagnozy pod PC (port LPT, potrzebne tylko gniazdo LPT i stabilizator 12V)
  • #11
    robertos_z
    Level 1  
    Witam tutaj jest link do programu pl, schematu i opis :D
    Może się komuś przyda.
  • #12
    stacho918
    Level 14  
    Na mondeoklub był opis jak wywołać kody migowe w mondeo ze złączem obd2.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    martinkrys
    Photocopiers specialist
    udaje się bez problemu, trzeba tylko okablować piny w sterowniku, program też działa bdb
  • #15
    cobraa
    Level 27  
    tak jak pisalem wczesniej pin na 7 do obd jest nie wyprowadzony ze sterownika tylko konczy sie na jego wtyczce wystarczy dluga igla sie wpiac i robi sie tak jak te ze starym wtykiem.