Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

pytanie do znawców webasto

konrad-oma 29 Jan 2007 10:52 6369 14
  • #1
    konrad-oma
    Level 11  
    Witam
    Mam problem z ogrzewaniem eberspacher d5ws a mianowicie

    1.Gdy silnik jest ciepły odpalam i chodzi bez problemu przy uruchomionym silniku jak tylko zgaszę silnik powoli wygasa co świadczy pewnie o małej wydajności pompki wodnej a moja pochodzi od opla omegi nie jest to pompka webasto
    2. gdy próbuję odpalić rano na zimno to rozpala sie dymi i po jakimś kilkudziesięciu sekundach pluje jakby kłębami dymu po czym gaśnie próbuje jeszcze raz i to samo.
    Co myślicie o tym
    Pozdrawiam
  • #2
    jary49
    Level 11  
    najprawdopodobnie masz zatkana komore spalania problem z webasto byl jusz kilka razy poruszany poszukaj czesc.
  • #3
    Swoop
    Level 13  
    jary49 wrote:
    najprawdopodobnie masz zatkana komore spalania problem z webasto byl jusz kilka razy poruszany poszukaj czesc.


    Czy ktoś mógł mi pomóc w rozwiązaniu takiego problemu w Mazdzie 6 bo niestety od ponad 30 minut szukam na forum jakiejś informacji i nic :(
  • #4
    stomat
    Level 37  
    Rano odpalasz razem z silnikiem czy tylko samo webasto ?
  • #5
    Swoop
    Level 13  
    Samo dogrzewanie silnika mam :(
    W zasadzie czasami jest OK. Wentylator chodzi, tzn działa po zgaszeniu silnika. Często po zatrzymaniu lecą takie kłęby dymu spod samochodu, że wstyd na mieście ;)
  • #6
    stomat
    Level 37  
    A robiłeś coś z tym dogrzewaczem ? Od czego to się zaczęło ? Może pompka paliwa ma za duży wydatek.
  • #7
    Swoop
    Level 13  
    nic nie robiłem. Kupiłem samochód i ze względu na to, że to pierwszy wóz z webasto, wóz myślałem, że ten typ tak ma...

    Wentylator działa.
  • #8
    Swoop
    Level 13  
    mam model Webasto Termo top Z/C.

    Czy ktoś wie może jak ten problem rozwiązać?
  • #9
    skylark
    Level 25  
    Jeśli jest duży dym, to prawdopodobnie masz problem z palnikiem lub kołkiem żarowym. Tak czy inaczej, jako część zamienna występuje komplet (palnik i kołek).
  • #11
    romoo
    User under supervision
    Miałem to samo pompka podawała za dużo paliwa i kopciło a nie paliło sie,korekcja na pompce jest śrubką.
  • #12
    bazaauto
    Level 13  
    panowie czytam i oczom nie wierzę co za ludzie biorą się do naprawy lub próby,napisz czy to jest ogrzewanie czy dogrzewacz bo to wielka różnica dla pracy webasta ogrzewanie ma na ogół zegar sterujący lub termostat.Dogrzewacz włącza zacisk alternatora ten z lampki i działa przy określonych temperaturach płynu chłodniczego
  • #13
    martin_1992
    Level 11  
    przed regulacja dawki paliwa najpierw spr. jak grzeje swiec ma byc rozgrzana na maxa tak swiec w komorze silnik.potem dopiero patrz na dawke paliwa.jesli nikt nie regulował wczsniej to powinno byc ok. po wymianie swiecy.
  • #14
    olsiwch
    Level 12  
    kolegdzy za nim bedziecie grzebac przy pompce paliwa napiszcie jakie jest ogrzewanie jakiego typu bo jezeli jest to np d3lc i kopci to sa dwie przyczyny zatkane sitko paliwa albo dmuchawa czy inaczej silnik jest na wykonczeniu to sie tyczy tez wszytkich d1lc i d1lcc w dil moze to byc juz wypalona komora w ateso pewnie jest zapchana komora a powodem zapchania komory sa 2 przyczyny uszkodzony silnik ma za malea wydajnosc lub zlej ajkosci paliwo np bio diesel
  • #15
    Stefanek1
    Level 26  
    Jak kopci to sitko jest brudne, albo wypalone w tym miejscu co podaje paliwo, to trzeba wymienic na nowe lub delikatniw wyczyscić, jak jest jeszcze co czyścić i sa jescze druciki.
    Generalnie pomaga przekęcenie siatki o 180 st. wokoło swiecy, tak, aby wypalone miejsce było po przeciwnej stronie otworu, przez który jest podawane paliwo i powinno być dobrze.
    Pozdr.