Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar cęgowy prądu ładowania akumulatora

04 Lut 2007 11:53 16817 21
  • Poziom 10  
    Witam. Przeszukiwałem forum ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Mam problem z pomiarem miernikiem cęgowym prądu ładowania akumulatora. Nie jestem elektrykiem samochodowym i nie mam w tym doświadczenia. Zastanawia mnie fakt, że przy włączonym silniku miernik wskazuje prąd około 9A na przewodzie z minusa aku do "blachy" natomiast zaledwie 1A na przewodzie podłączonym do plusa aku. Czy jest to prawidłowe, dodam, że pojazd to skoda felicja 1,3 benzyna/gaz. Proszę o wyjaśnienie jaki powinien być kierunek przepływu prądu podczas ładowania akumulatora (przez alternator). Pozdrawiam
  • TestoTesto
  • Poziom 21  
    Witam kierunek jest pokazany na cęgach [strzałka tak jest u mnie]
    mierz prąd na przewodzie zasilania alternator akumlator
    Pzdr
  • Poziom 22  
    Pierwsze słysze że można pomirzyć cęgami prąd stały, z tego co wiem to można mierzyć tylko prąd przemienny.Jeśli jest taki miernik który mierzy prąd stały to proszę o podanie jego nazwy lub symbolu.:)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jest nawet ostatnoi na forum była o tym mowa w jakimś temacie i był link podany do takiego miernika
  • TestoTesto
  • Poziom 27  
    ja posiadam takie maleństwo ale jestem bardzo zadowolony bo w końcu nie muszę zdejmować listwy ze świec żarowych i wiem która upalona jest to multimetr firmy to nawet nie jest cęgowy tylko widełkowy kosztował coś około 350 zł ale nie jestem pewien na 100 procent bo ja mam go dosyć długo i kupiłem wtedy w promocji a tu jest link www.tme.pl/katalog/szukaj.phtml?f_szukaj=KYORITSU&id_g=51&id_p=1&f_radio=&id2=56&id_d... - 18k
  • Poziom 13  
    Panowie nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeżeli mierzycie prąd cęgami to pomiar jest bardzo niedokładny bo ten miernik jest zbudowany do pomiaru prądu przemiennego. Prąd z alternatora jest bardzo zbliżony do prądu stałego (nie duże wachania prądu) i miernik cęgowy pokazuje bzdety. Proponuje zmierzyć amperomierzem na prąd stały z odpowiednim bocznikiem. Co do wartości prądów w różnych przewodach to sobie nie zawracaj głowy bo w samochodzie jest dwa źródła prądu wiele odbiorników i punktów masowych więc ciężko to dokładnie policzyć. A suma tych wszystkich prądów i tak musi bać zero :D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    przepraszam i proszę się nie gniewać ale to trzeba wielkimi literami
    SĄ CĘGOWE MIERNIKI PRĄDU STAŁEGO!!!
  • Poziom 27  
    widze że z elektroniką nowoczesną to niewiele masz wspólnego bo ja robiłem testy tym kyoritsu 2001 i odchyłki nie przekraczają 100 mA więc nie widzę potrzeby stosowania amperomierzy szeregowych tym bardziej że mam analizator prądu fluke
  • Poziom 13  
    Przepraszam. Jeżeli pomiar był robiony takim miernikiem jak link SP7SEC to zwracam honor Ale czytając post autora postu to nie sądze że takim robił pomiary.
  • Poziom 27  
    ostatnio wpadł mi w ręke taki miernik Appa, Volty Ampery DC,AC i dobrze działała bo zasilacz ma wmontowany wskazówkowy i pokazywał to samo.A prąd pobierany bardzo "nieładny" 20kHz PWM 0-100% byłem zaskoczony że działa z takim małym prądem 2A. Rozpoznaje nawet kierunek. Wiadomo zę to nie jest idealna precyzja jedna liczba po przecinku dla takiego zakresu, ale przeciez to wystarcza w zupełności.

    Natomiast co do tych 9A i 1A coś tu jest nielogiczne, ale byc może dla niego Zero jest na wyjściu alternatora a ta 9 to prąd "wracjący" z innych odbiorników np. żarówek. Przeprowadź ekperyment na tym przewodzie minusowym, przy włączaniu świateł i wyłączaniu. Czy ten przewód minusowy nie jest jakis rozgałęziony Tzn klema i od niego jakiś kabelek odchodzący? Wychodzi na to że musi być taki, skoro na plusowym jest 1A to te 8 musi skądś jeszcze "wracać". Jaka to klema?
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak jak napisał elektrit i SP7SEC - błąd pomiaru dla mniejszych zakresów (np. UT 204 - ok 100 mA dla zakresu 40A) a dla większych ok 1A dla zakresu 400A (mowa o UT204) - są i lepsze mierniki - a, co do specyfikacji polecam szeroką lekturę.
  • Poziom 39  
    Instalacja samochodowa ma to do siebie, że nie ma jednego punktu rozdziału energii elektrycznej (standardowo). Tak więc dokonujesz pomrów na poszczególnych gałęziach. I tak alternator jest dołączony przeważnie masą/obudową do konstrukcji samochodu. I część energii rozchodzi się po tej konstrukcji nie docierając do akumulatora. Podobnie z biegunem dodatnim ale tutaj często punktem węzłowym może być zacisk na rozruszniku. Jak już wielokrotnie dyskutowaliśmy miernikiem stanu instalacji samochodowej jest napięcie.
  • Poziom 12  
    Cytat:
    I część energii rozchodzi się po tej konstrukcji nie docierając do akumulatora.


    ??? - tylko zamienia się w napój o nazwie "Wyborowa".
  • Poziom 10  
    Witam ponownie.
    Kilka wyjaśnień na początek, miernik jaki używam to CHY 9005 umożliwia on pomiary prądu zmiennego, stałego, prąd rozruchu... napięcia, temperatury itd. Na marginesie, nie rozumiem czemu niektórych kolegów tak dziwi fakt pomiaru prądu stałego cęgami ? Zastanawiam się co by się działo gdybym napisał o bezdotykowym pomiarze temperatury z wykorzystaniem pirometru...
    Co do błędu pomiarowego to umówmy się, miernik cęgowy nie jest urządzeniem do pomiaru prądów w elektronice i nie takie jest jego przeznaczenie. Ale jak wskazuje 9 A na przewodzie z akumulatora to nawet jak to by było naprawdę 8 to i tak, w tym przypadku, żadna różnica (szczególnie jak wziąć pod uwage prostotę użycia w stosunku do budowy bocznika, dostępności miliomomierza i innych gratów).
    W tym miejscu chciałbym szczególnie przeprosić kolegę Paczek22 i przyznać mu racje, mój post nie był szczególnie przesiąknięty wiedzą z dziedziny elektrotechniki samochodowej z uwagi na co fakt użycia miernika nie-pochodzącego z allegro był szalenie nieprawdopodobny. Żeby takie nieporozumienie już więcej się nie pojawiło, informuję, że ten post pisze mój tata.
    Kolego dex podczas zabawy światłami i innymi obciążeniami na włączonym silniku zmiany natężenia występują zawsze na przewodzie "-" aku do masy gabloty.

    Podsumowując wychodzi na to, że bede musiał potraktować ten pojazd jak przypadek kliniczny i przeprowadzić jescze raz niezbędne pomiary, a wszystko dla dobra ludzkości...
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Do klemy "+" akumulatora dochodzi jeden gruby przewód od alternatora i jeden cienki najprawdopodobniej od alarmu. Co do pomiaru to na 99% mierzyłem tylko na grubym. Będe musiał tam zajrzeć jeszcze raz i to za dnia, żeby zrozumieć o co tam chodzi... Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    węzła :) i pierwsze. Przepraszam ale nie wiem jak zrobić miniaturke.
    Również stawiałem na błąd użytkownika jakby nie było 8+1=9,
    Myśłe że sprawa jasna, jakby nie było ta 8 z powietrza nie wchodzi, rozgałęzienei napewno jest albo na plusowej albo minusowej klemie

    http://skoda3city.dobis.pl/galerie/fotos3c.ph...boslak_jakub__124&plik=HPIM2514.JPG&size=full
    http://img113.imageshack.us/img113/7449/img0003yq4.jpg

    Co do miernika cęgowego to jeszce dodam że jak sie weźmie w cęgi jednocześnie przewód plusowy i minusowy pokaże prąd 0 (oczywiście z załączonym odbiornikiem). Strumienie sie znoszą .

  • Poziom 17  
    Szanowny elektrit tym razem raczy się mylić i chodziło mi o I P. Kirchoffa. Drugie jest o sem= sumie spadków na rezystancjach.
  • Poziom 20  
    Wszedłeś tu tylko po to aby komuś coś zarzucić ? spojrzałeś chociaż na datę postu ? czy może Twój zawód to archeolog