Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar cęgowy prądu ładowania akumulatora

razzon 04 Lut 2007 11:53 15278 21
  • #1 04 Lut 2007 11:53
    razzon
    Poziom 10  

Witam. Przeszukiwałem forum ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Mam problem z pomiarem miernikiem cęgowym prądu ładowania akumulatora. Nie jestem elektrykiem samochodowym i nie mam w tym doświadczenia. Zastanawia mnie fakt, że przy włączonym silniku miernik wskazuje prąd około 9A na przewodzie z minusa aku do "blachy" natomiast zaledwie 1A na przewodzie podłączonym do plusa aku. Czy jest to prawidłowe, dodam, że pojazd to skoda felicja 1,3 benzyna/gaz. Proszę o wyjaśnienie jaki powinien być kierunek przepływu prądu podczas ładowania akumulatora (przez alternator). Pozdrawiam

1 21
  • #2 04 Lut 2007 12:32
    adamo
    Poziom 21  

Witam kierunek jest pokazany na cęgach [strzałka tak jest u mnie]
    mierz prąd na przewodzie zasilania alternator akumlator
    Pzdr

-1
  • #3 04 Lut 2007 20:07
    kmitki
    Poziom 22  

Pierwsze słysze że można pomirzyć cęgami prąd stały, z tego co wiem to można mierzyć tylko prąd przemienny.Jeśli jest taki miernik który mierzy prąd stały to proszę o podanie jego nazwy lub symbolu.:)

0
  • #4 04 Lut 2007 20:16
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

jest nawet ostatnoi na forum była o tym mowa w jakimś temacie i był link podany do takiego miernika

0
  • #6 04 Lut 2007 20:29
    SP7SEC
    Poziom 26  

ja posiadam takie maleństwo ale jestem bardzo zadowolony bo w końcu nie muszę zdejmować listwy ze świec żarowych i wiem która upalona jest to multimetr firmy to nawet nie jest cęgowy tylko widełkowy kosztował coś około 350 zł ale nie jestem pewien na 100 procent bo ja mam go dosyć długo i kupiłem wtedy w promocji a tu jest link www.tme.pl/katalog/szukaj.phtml?f_szukaj=KYORITSU&id_g=51&id_p=1&f_radio=&id2=56&id_d...... - 18k

0
  • #7 04 Lut 2007 20:30