Witam ponownie.
Kilka wyjaśnień na początek, miernik jaki używam to CHY 9005 umożliwia on pomiary prądu zmiennego, stałego, prąd rozruchu... napięcia, temperatury itd. Na marginesie, nie rozumiem czemu niektórych kolegów tak dziwi fakt pomiaru prądu stałego cęgami ? Zastanawiam się co by się działo gdybym napisał o bezdotykowym pomiarze temperatury z wykorzystaniem pirometru...
Co do błędu pomiarowego to umówmy się, miernik cęgowy nie jest urządzeniem do pomiaru prądów w elektronice i nie takie jest jego przeznaczenie. Ale jak wskazuje 9 A na przewodzie z akumulatora to nawet jak to by było naprawdę 8 to i tak, w tym przypadku, żadna różnica (szczególnie jak wziąć pod uwage prostotę użycia w stosunku do budowy bocznika, dostępności miliomomierza i innych gratów).
W tym miejscu chciałbym szczególnie przeprosić kolegę Paczek22 i przyznać mu racje, mój post nie był szczególnie przesiąknięty wiedzą z dziedziny elektrotechniki samochodowej z uwagi na co fakt użycia miernika nie-pochodzącego z allegro był szalenie nieprawdopodobny. Żeby takie nieporozumienie już więcej się nie pojawiło, informuję, że ten post pisze mój tata.
Kolego dex podczas zabawy światłami i innymi obciążeniami na włączonym silniku zmiany natężenia występują zawsze na przewodzie "-" aku do masy gabloty.
Podsumowując wychodzi na to, że bede musiał potraktować ten pojazd jak przypadek kliniczny i przeprowadzić jescze raz niezbędne pomiary, a wszystko dla dobra ludzkości...
Pozdrawiam