Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zapłon elektroniczny na mikroprocesorze

11 Lut 2007 16:11 4544 16
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich!

Od razu muszę powiedzieć że nie znam się wogóle na mikroprocesorach. Jeżeli chodzi i zwykłą elektronike to tak.
    Chce stworzyć zapłon elektroniczny na mikroprocesorze. Znalazłem podobny lecz w końcu nic w nim nie wyszło:(:(
    Znalazłem także strone naszego kolegi:

http://www.szymtro.trocki.pl/projekty/index.html

Jest tam układ który by mi odpowiadał. Chodzi o Zapłon mikroprocesorowy v3.0. Nie znam sie wogóle na mikroprocesorach a tym bardziej na pisaniu programów. Więc nie mówcie że są to rzeczy banalne. Jest możliwe ze lepszym rozwiązaniem byłoby wykorzystanie wersji 1.0. I w tym wypadku chciałbym znać wasze zdanie w tej sprawie.
    Na początek nie wiem do czego służą wejścia: ISP, SW i RS.
    Także zastanawiam sie nad zmianą części dającej sygnał.

Koło impulsowe ma wycięcie 64° po GMP i trwa też 64°(wersja 3.0). Ja myślałem aby zmienić aby zaczynał sie 128° przed i trwał też 64°.Moim zdaniem było by to lepsze ponieważ:procesor w momencie skończenia pomiaru prędkości obrotowej silnika miałby chwile na sprawdzenie jaki konto powinien mieć zapłon przy danej prędkości obrotowej. Dodatkowym plusem moim zdaniem byłoby to że w momencie gdyby silnik przyspieszał nie było by problemów ze zbyt późnym zapłonem. Podkreślam ze zbyt. Byłoby pewne opóźnienie które jest potrzebne w momencie gdy silnik przyspiesza. Ale byłoby zbyt małe żeby zaszkodziło.

Myślałem także nad tym napisać jakiś program który by sam weryfikował wsad do procesora. Jeżeli ktoś by chciał zmodyfikować układ według własnego uznania nie musiłby pisać całego wsadu tylko wykorzystałby ten program. Można by nim ustalić ze dla prędkości 1000 obr/min ma być wyprzedzenie 10°, dla 1500 obr/min 15° i tak dalej.