sprawdziłem wszystkie wężyki (ciśnienia i podciśnienia) są cale, przedmuchałem małym ciśnieniem zaworki od recyrkulacji spalin i od turbo sprężarki , zawór mechaniczny dawkowania spalin otwiera się dobrze. podałem ciśnienie do zaworu przy turbinie , słychać ,ze chodzi, ale działa terz na podciśnienie( nie wiem czy tak ma być). turbina obraca sie w miarę lekko,. SA MALE POPRAWY samochód odzyskał trochę mocy na niskich biegach,i nie wpada juz w tryb awaryjny na 4 biegu ciągnie do 4200 obrotów (sprawdzałem kilka razy) na 5 biegu( wrzucając 5 przy 90km/h ) dalej traci moc przy około 130 km/H. Najdziwniejsze jest to ,ze jak sie go przeciągnie na 4 do 4000obr. i wrzuci 5 bieg to ciągnie do 170 km/H i nie traci gwałtownie mocy , po prostu przestaje się dalej rozpędzać (pred.MAX przed awaria to 195km/H ) na 4 próby raz rozp. sie tylko do 150 km/H . Dwa razy pojawił się błąd- 4-nieznany kod błędu, nieznane ustawienie przełączników, za każdym razem był błąd CIŚNIENIA W RURZE DOLOTOWEJ -różnica doregulowania,który można skasować dopiero po zgaszeniu silnika (oraz błąd z cz.temp. pow zasysanego, ale z tym sobie na razie dam spokój) ODCZYT Z VAGA blok 3 obroty 903 masa powietrza (zakładana) 2750mg/h, a aktualna 3900mg/h wypełnienie impulsu zaworu EGR 49% (w sprawnym pasacie było 65%) blok 8 dawka paliwa wymag. od ped. gazu 0 przy ok. 4000obr. 216. ograniczenie 145 i100, przyok 4000obr. 180 i 181 ,. blok 11 ciśnienie doładowania zakładane 847mbar ,aktualne1000mbar , wypel. impulsu zaw.ciśnienia doładowania 90%. przy ok. 4000obr zakładane ciśnienie doladow. 1600mbar a aktualne 1700, wyp imp.zaw.cis.doładowania 90%. , blok 13 różnica wtrysku 4 do 3 -140 , 2 do 3 -92 , 1 do 3 -120. Sapiecie z pompy wtryskowej 1.30 na postoju i 3.02 przy wciśniętym gazie, na biegu bez gazu 0.68. Zmierzony opor zawór recyrkulacji spalin 0.02oma zawor turbiny 0.01 oma. raz sie wyświetliły takie bledy 21319, 8240, 12855, 1049, ale po chwili same zniknęły . Przejechać z laptopem 50 kilometrów.