Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1,4 16V 2000 ubogo na pelnym obciazeniu

15 Lut 2007 22:12 2920 13
  • Poziom 24  
    Pacjent to:
    Renault Megane 1,4 16V 2000
    Sterownik: Simens Sirius 32
    Uwagi: zagazowany
    Opis:
    Brak bledow w sterowniku.
    Poczatkowo bardzo rzucalo silnikiem - nierowna prace silnika(na gazie bardziej widoczne, odczuwalne). Wymienilismy cewki na cyl. 1 i 2gim. Cewki pracuja parami w szeregu 1 i 4 oraz 2 i 3. Rzucanie silnika jakby sie zmniejszylo, ale sytuacja jest nastepujaca.
    KTS550: (sygnal obciazenia z 3-stopniowego wskaznika obciazenia - wart. rzeczywiste)
    Pomiary robione na gazie i benzynie - rezultat identyczny:
    Podczas pracu na biedu jalowym - miesznaka OK, MAP 30-32kPa - czyli jest OK.
    Na czesciowym obciazeniu - mieszanka OK, MAP OK.
    Na pelnym obciazeniu - mieszanka uboga (na sondzie 0-20paru mV), MAP - ok 100kPa. (oczywiscie w tym momencie brak mocy)

    Przy pelnym obciazeniu czas wtrysku jest skracany do 9-10ms, natopmiast na czasciowym dochodzilo nawet do 15-16ms.
    Jesli mam 2-2,5tys rpm, a dam pelne obciazenie czyli gaz na max'a to odcina paliwo (skraca czas wtrysku i na sondzie jest ubogo) natomiast na niepelnym obciazeniu jest OK.

    Zastanawia mnie dlaczego tak rzuca silnikiem (po wymiane dwoch cewek zmniejszyla sie nierowna praca ale dalej jest widoczna) - jest to widoczne, odczuwalne na pelnym zakresie obrotow, choc na biegu jalowym bardziej zauwazalne.

    Co moze byc przyczyna ubogiej mieszanki na pelnym obciazeniu?
    Cisnienia paliwa, kompresji i ustawienia rozrzadu nie mialem kiedy sprawdzic - brak czasu.
  • Poziom 25  
    jezeli chodzi na LPG powinieneś sprawdzić wtryski
    miałem to samo w lagunie 1.6 16V
    musiałem je wymienić bo silnikiem telepało niemiłosiernie a na gazie wszytko było ok
    ale u Ciebie może byc coś innego
    ciśnienie sprawdz na listwie może cos Ci podpowie
  • Poziom 26  
    Cisnienie na listwie...ale ewidentnie skraca mieszanke czasami,leca w dol...korekcje mieszanki (chociaz nie jestem pewien,zeby az tak pojechalo z mapami z powodu gazu...chociaz moze,bo to jedyne co mi przychodzi do glowy).Najpierw czep sie sterowania,kompresja czy rozrzad nie poleci Ci czasami w dol.
  • Poziom 24  
    W nim na gazie i na bezynie jest podobnie (choc na gazie czasem bardziej rzuca silnikiem).
    Podobno cewki czesto w nich leca. Dwie wymienilismy bo przebiegi byly dziwne, moze pozostale 2 tez sa do wymiany, trudno powiedziec. Tez wilgoc potrafi pogorszyc styk miedzy cewka a swieca.
    Ogolnie ciekawy przypadek :-)

    Dodano po 4 [minuty]:

    mateo027 napisał:
    Cisnienie na listwie...ale ewidentnie skraca mieszanke czasami,leca w dol...korekcje mieszanki (chociaz nie jestem pewien,zeby az tak pojechalo z mapami z powodu gazu...chociaz moze,bo to jedyne co mi przychodzi do glowy).Najpierw czep sie sterowania,kompresja czy rozrzad nie poleci Ci czasami w dol.

    Przypuszczenie jest ze rozjechaly sie mapy, albo cos sterownikowi soft sie sypnal, bo dokladnie w momencie jak rozpoznaje pelne obciazenie zuboza mieszanke az na sondzie podaje wartosc 0-20paru mV (samo powietrze) i odczuwalny duzy spadek mocy.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Wylacz gaz calkiem,wywal adaptacje i pojezdzij na jezdzie testowej wg. instrukcji z utrzymaniem poszczegolnych podcisnien przez jakis czas (masz serwisowke do tego?) i zobacz co bedzie sie dzialo.W walniecie sterownika raczej nie wierze,pewnie mapy i to wszystko.
  • Poziom 24  
    Dzisiaj nie bylem w pracy. Jak sie dowiem co kumpel dzisiaj z renowka dzialal to dam znac :-)
  • Poziom 24  
    W piatek gaz zostal odlaczony. Adaptacji nie dalo sie wywalic (kts550 nie radzi se z tym). Jest jakas procedura recznego usuniecia adaptacji? Jakie sa warunki przeprowadzenia jazdy testowej dla tego modelu (bo serwisowki nie mam do tego samochodu)
  • Poziom 18  
    Witam.
    Mój ojciec mial niedawno taki sam problem w oplu vectra c.
    Przyczyną w tym przypadku bylo niezgranie map.
    Panowie w serwisie meczyli sie dlllluuuuggggoooo, nawet bardzo ale usterke udalo im sie usunac. Na koncu byla jazda testowa ktora podczas ktorej wszystko bylo ok. :D
  • Poziom 24  
    Dzisiaj meganka nie przyjechala. Moze przez odpiecie gazu poprawilo mu sie :-) Okaze sie jak klient przyjedzie.
    P.S. Od nas tez poki co praktycznie zaden klient nie wyjechal bez naprawionego auta, ale czasem troche czasu zchodzi zeby rozwiazac o co chodzi. Czasem trafiaja sie ciekawe, zawile przypadki :-) a takie lubimy najbardziej :D
  • Poziom 24  
    Poki co klient nie zjawil sie wiec moge sie domyslac, ze po odlaczeniu gazy sie poprawilo :-)
    Pozdr

    P.S. Dzisiaj tez mialem meganke 1,6 96r z ciekawymi "kangurzymi" objawami :-)
  • Poziom 26  
    Sypia sei u was te megany ;) ja mialem Lagune ktora gasla na zimnym przy wyrzucaniu na luz,na postoju nie...3 dni zajelo mi dojscie o co chodzi,i nie byl to czujnik temp...gazownicy dali niezly popis przy zakladaniu gazu.
  • Poziom 24  
    Dzisiejsza meganka strasznie szarpala przy ruszaniu oraz na czesciowym obciazeniu, przy pelnym obciazeniu tez lekko odczuwalne.
    Pierwsze co zaczelem sprawdzc to uklad zaplonowy i wynikly dziwne przebiegi, wysle Ci na PW, a zreszta napisze ci na PW o co chodzilo :P, ale ciekawy przypadek :)
  • Poziom 9  
    Witam,
    mam dokładnie taki sam problem w mojej Megane 1.4 16v 2000r.
    Na zimnym silnik kangurzy, na ciepłym już mniej. Utykanie jest na całym zakresie obrotów silnika. Dłubiemy to z moim pobliskim elektrykiem już od miesiąca co jakiś czas podkładając inne elementy (czujniki). Nic nie przyniosło skutku. Czy to może być wina oprogramowania? może wina wtrysków?