Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1,4 16V 2000 ubogo na pelnym obciazeniu

procekkk 15 Feb 2007 22:12 3079 13
  • #1
    procekkk
    Level 24  
    Pacjent to:
    Renault Megane 1,4 16V 2000
    Sterownik: Simens Sirius 32
    Uwagi: zagazowany
    Opis:
    Brak bledow w sterowniku.
    Poczatkowo bardzo rzucalo silnikiem - nierowna prace silnika(na gazie bardziej widoczne, odczuwalne). Wymienilismy cewki na cyl. 1 i 2gim. Cewki pracuja parami w szeregu 1 i 4 oraz 2 i 3. Rzucanie silnika jakby sie zmniejszylo, ale sytuacja jest nastepujaca.
    KTS550: (sygnal obciazenia z 3-stopniowego wskaznika obciazenia - wart. rzeczywiste)
    Pomiary robione na gazie i benzynie - rezultat identyczny:
    Podczas pracu na biedu jalowym - miesznaka OK, MAP 30-32kPa - czyli jest OK.
    Na czesciowym obciazeniu - mieszanka OK, MAP OK.
    Na pelnym obciazeniu - mieszanka uboga (na sondzie 0-20paru mV), MAP - ok 100kPa. (oczywiscie w tym momencie brak mocy)



    Przy pelnym obciazeniu czas wtrysku jest skracany do 9-10ms, natopmiast na czasciowym dochodzilo nawet do 15-16ms.
    Jesli mam 2-2,5tys rpm, a dam pelne obciazenie czyli gaz na max'a to odcina paliwo (skraca czas wtrysku i na sondzie jest ubogo) natomiast na niepelnym obciazeniu jest OK.

    Zastanawia mnie dlaczego tak rzuca silnikiem (po wymiane dwoch cewek zmniejszyla sie nierowna praca ale dalej jest widoczna) - jest to widoczne, odczuwalne na pelnym zakresie obrotow, choc na biegu jalowym bardziej zauwazalne.

    Co moze byc przyczyna ubogiej mieszanki na pelnym obciazeniu?
    Cisnienia paliwa, kompresji i ustawienia rozrzadu nie mialem kiedy sprawdzic - brak czasu.
  • #2
    tomekb
    Level 25  
    jezeli chodzi na LPG powinieneś sprawdzić wtryski
    miałem to samo w lagunie 1.6 16V
    musiałem je wymienić bo silnikiem telepało niemiłosiernie a na gazie wszytko było ok
    ale u Ciebie może byc coś innego
    ciśnienie sprawdz na listwie może cos Ci podpowie
  • #3
    mateo027
    Level 26  
    Cisnienie na listwie...ale ewidentnie skraca mieszanke czasami,leca w dol...korekcje mieszanki (chociaz nie jestem pewien,zeby az tak pojechalo z mapami z powodu gazu...chociaz moze,bo to jedyne co mi przychodzi do glowy).Najpierw czep sie sterowania,kompresja czy rozrzad nie poleci Ci czasami w dol.
  • #4
    procekkk
    Level 24  
    W nim na gazie i na bezynie jest podobnie (choc na gazie czasem bardziej rzuca silnikiem).
    Podobno cewki czesto w nich leca. Dwie wymienilismy bo przebiegi byly dziwne, moze pozostale 2 tez sa do wymiany, trudno powiedziec. Tez wilgoc potrafi pogorszyc styk miedzy cewka a swieca.
    Ogolnie ciekawy przypadek :-)

    Dodano po 4 [minuty]:

    mateo027 wrote:
    Cisnienie na listwie...ale ewidentnie skraca mieszanke czasami,leca w dol...korekcje mieszanki (chociaz nie jestem pewien,zeby az tak pojechalo z mapami z powodu gazu...chociaz moze,bo to jedyne co mi przychodzi do glowy).Najpierw czep sie sterowania,kompresja czy rozrzad nie poleci Ci czasami w dol.

    Przypuszczenie jest ze rozjechaly sie mapy, albo cos sterownikowi soft sie sypnal, bo dokladnie w momencie jak rozpoznaje pelne obciazenie zuboza mieszanke az na sondzie podaje wartosc 0-20paru mV (samo powietrze) i odczuwalny duzy spadek mocy.
  • Helpful post
    #5
    mateo027
    Level 26  
    Wylacz gaz calkiem,wywal adaptacje i pojezdzij na jezdzie testowej wg. instrukcji z utrzymaniem poszczegolnych podcisnien przez jakis czas (masz serwisowke do tego?) i zobacz co bedzie sie dzialo.W walniecie sterownika raczej nie wierze,pewnie mapy i to wszystko.
  • #6
    procekkk
    Level 24  
    Dzisiaj nie bylem w pracy. Jak sie dowiem co kumpel dzisiaj z renowka dzialal to dam znac :-)
  • #7
    procekkk
    Level 24  
    W piatek gaz zostal odlaczony. Adaptacji nie dalo sie wywalic (kts550 nie radzi se z tym). Jest jakas procedura recznego usuniecia adaptacji? Jakie sa warunki przeprowadzenia jazdy testowej dla tego modelu (bo serwisowki nie mam do tego samochodu)
  • #9
    KamilMC1
    Level 18  
    Witam.
    Mój ojciec mial niedawno taki sam problem w oplu vectra c.
    Przyczyną w tym przypadku bylo niezgranie map.
    Panowie w serwisie meczyli sie dlllluuuuggggoooo, nawet bardzo ale usterke udalo im sie usunac. Na koncu byla jazda testowa ktora podczas ktorej wszystko bylo ok. :D
  • #10
    procekkk
    Level 24  
    Dzisiaj meganka nie przyjechala. Moze przez odpiecie gazu poprawilo mu sie :-) Okaze sie jak klient przyjedzie.
    P.S. Od nas tez poki co praktycznie zaden klient nie wyjechal bez naprawionego auta, ale czasem troche czasu zchodzi zeby rozwiazac o co chodzi. Czasem trafiaja sie ciekawe, zawile przypadki :-) a takie lubimy najbardziej :D
  • #11
    procekkk
    Level 24  
    Poki co klient nie zjawil sie wiec moge sie domyslac, ze po odlaczeniu gazy sie poprawilo :-)
    Pozdr

    P.S. Dzisiaj tez mialem meganke 1,6 96r z ciekawymi "kangurzymi" objawami :-)
  • #12
    mateo027
    Level 26  
    Sypia sei u was te megany ;) ja mialem Lagune ktora gasla na zimnym przy wyrzucaniu na luz,na postoju nie...3 dni zajelo mi dojscie o co chodzi,i nie byl to czujnik temp...gazownicy dali niezly popis przy zakladaniu gazu.
  • #13
    procekkk
    Level 24  
    Dzisiejsza meganka strasznie szarpala przy ruszaniu oraz na czesciowym obciazeniu, przy pelnym obciazeniu tez lekko odczuwalne.
    Pierwsze co zaczelem sprawdzc to uklad zaplonowy i wynikly dziwne przebiegi, wysle Ci na PW, a zreszta napisze ci na PW o co chodzilo :P, ale ciekawy przypadek :)
  • #14
    guzek7
    Level 10  
    Witam,
    mam dokładnie taki sam problem w mojej Megane 1.4 16v 2000r.
    Na zimnym silnik kangurzy, na ciepłym już mniej. Utykanie jest na całym zakresie obrotów silnika. Dłubiemy to z moim pobliskim elektrykiem już od miesiąca co jakiś czas podkładając inne elementy (czujniki). Nic nie przyniosło skutku. Czy to może być wina oprogramowania? może wina wtrysków?