Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

RENAULT MEGANE II 1.4 16v - problemy z wolnymi obrotami C..D

djbarti 26 Apr 2007 08:52 19244 11
Texa Poland
  • #1
    djbarti
    Level 14  
    Witam wszystkich... mam problem tak jak w temacie... tylko nie piszcie "SZUKAJ NA FORUM", bo przekopałem forum, owszem jest wiele ciekawych rzeczy, które się u mnie nie sprawdziły. Auto szarpie silnikiem na wolnych obrotach, cewki SAGEM-a, niby sprawne, jest iskra, brak przebicia, obroty silnika około 750obr/min ale wskazówka od obrotów drga. Spalanie auta, to tragedia poniżej 10l nie da rady zejść, przy naprawdę spokojnej jeździe... Test KTS-em 550 wybrał system zastępczy zamiast kompa S3000 SAGEMA, wybrał Siriusa 34, ale i tak brak błędów. Podmieniałem już przepustnice, podmieniałem wtryskiwacze, cawki też przekładałem... aczkolwiek cały czas SAGEM. Świece NGK nówki, Ktoś w postach zasugerował może lewe powietrze... no oki, ale gdzie i którędy...?? Może ktoś potrafi mi pomóc... Bo jeszcze trochę będę musiał zbudować swoją stacje benzynową.... Z GÓRY OGROMNIE DZIĘKUJE...
  • Texa Poland
  • #2
    andy076
    Level 16  
    nie przypominam sobie dokladnie tego silnika ale moze moje doswiadczenia cos Ci pomoga
    wyczysc silnik krokowy przepustnicy powietrza
    w innym typie silnika mialem podobny problem ..powodem byl uszkodzony przewod pomiedzy kolektorem ssacym a czujnikiem podcisnienia tego kolektora(pekniety przewod) wtedy silnik wchodz w tryb awaryjny nie rowno pali i faktycznie zluzycie wzrasta o ok 2-3l
  • Texa Poland
  • #3
    djbarti
    Level 14  
    przewody sprawdzałem tysiąc razem, są oki, a dokładnie w moim aucie idą dwa... Kolektor ssący <-> serwo hamulca oraz od przepustnicy do zaworu regulujacego pary paliwa... i to wszystkie przewody w tym motorze... jest to jednostka 1.4 16 V 72kw....
  • #4
    magir
    Level 28  
    Witam !

    Od razu zastrzegam że nie jestem jakimś suuper expertem ale.....
    kiedyś miałem podobny problem z samochodem tyle tylko że był to fiat punto - objawy podobne - szarpanie i okropny apetyt na paliwo.
    Powodem okazała się struta sonda lambda - objawy są takie że komputer raz ją przyjmował a zaraz potem odrzucał przechodząc na pracę w stanie awaryjnym.
    Trzy serwisy powymieniały prawie wszystko oprócz komputera i głowicy wtryskowej i nic - dopiero czwarty sprawdził osobnym testem sondę lambda - i okazało się że jej wskazania są błędne ale nie na tyle żeby komputer wykazał jej błąd. Po wymianie na nową - nie to auto.
    Wiem że w renówce sondy są dwie zdaje się przed i za katalizatorem.
    W moim przypadku problem polegał na tym że została ona struta przez resztki etyliny w paliwie ( jakaś wszawa stacja musiała mi się kiedyś trafić ). Nie na mawiam żeby je od razu wymieniać są sposoby żeby dokładnie pomierzyć ich napięcia podczas pracy i sprawdzić czy odpowiadają one tym parametrom jakie powinny być.
    Śledzę ten temat więc chętnie dowiem się czy moja rada była coś warta.

    Pozdrawiam
  • #5
    djbarti
    Level 14  
    Sondy sprawdzałęm i są wporządku... Sondy przemiatają... natomiast dopatrzyłem się jednej rzeczy, pomierzyłem rezystancję wtórną i pierwotną cewek i okazało się, że rezystanca pierwotna to w granicach 1 Ohm-a, natomiast wtórna około 10 000, czyli 1kOhm. Podglądając dokumentację Auto Data, i pochodne, są tolerancję i tak dla cewki pierwotnej 0,5-1,5 Ohma, a dla wtórnej 6 000 - 8 000 Ohm-ów, co wskazuje na to iż cewki które posiadam nie mieszczą się w tolerancji. Czy ktoś jeżdzi renówką i może mi pomóc sprawdzając rezystancję w swoim aucie z poprawnie pracującego silnika?? Będę ogromnie wdzięczny.... Dzięki za pomoc.
  • #6
    magir
    Level 28  
    Witam

    Ja w swojej madzi wymierzyłem cewki ( firmy Denso i 1 Beru ) -

    - pierwotne 0,8 oma

    - wtórne od 7,8 do 8 kohm

    silnik 1,6 16V i też się lekko telepie na wolnych obrotach i już trochę spasowałem. Przeczytałem już wszystko co było na różnych forach coś ktoś wspominał o czujniku położenia wału oraz o przepływomierzu oraz o czujniku temperatury ale ze świecą szukać serwisu który to umie porządnie sprawdzić nie wymieniając połowy osprzętu silnika. Ale życzę powodzenia i temat dalej będę obserwował a jak coś sam odkryje to się podzielę informacją.
    Niech moc i małe zużycie paliwa będzie z Tobą !
  • #7
    milejow
    Level 43  
    W silniku 1,4 16V(k4j) w Thalii mam na obw.pierwotnym0,8-1,2ohm a na wtornym6,9kohm.Cewki BERU.
    Jesli masz na wtornym 10000ohm to nie1kohm tylko10kohm

    Dodano po 2 [minuty]:

    W tych silnikach nie ma przeplywki
  • #8
    Bruum
    Level 23  
    Co do czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym, to jest on bezpośrednie wpięty w sam kolektor. Po podłączeniu diagnoskopu (kts bądź inny) proponuję wejść w opcję odczytu parametrów i przyjrzeć się właśnie temu-ciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach. Jest to doskonała podpowiedź co do stanu silnika i jego sterowania. Jeśli jest więcej niż 0.4 bara czy ogólnie 0.4 ciśnienia atmosferycznego, to coś jest nie halo. We własnym zakresie możesz zmierzyć jego napięcie wyjściowe na biegu jałowym-ma 3 końcówki-masa, 5v i wyjście. 1,1 do 1,4v to ok. Wyższe to jakiś kłopot. A tak na marginesie, to może do rozrządu by zajrzeć? Te silniki są na ustawienie dość czułe.
  • #9
    djbarti
    Level 14  
    KTS-em 550 niestety nie da rady odczytać wartości rzeczywistych... mam aktualizację 1/2007 i niestety brak w niej sterownika z tej meganki, czyli SAGEM-a S3000... jako zastępczy SIRIUS S34 i tylko odczyt i kasowanie błędów... niestety... rorząd bym raczej wykluczył. Silnik telepie jakgłupi na wolnych obrotach, w góre kręci się znakomicie... od 4tyś do końca czuć jak auto ciągnie... Co myślicie o różnicy rezystancji cewek....?? moje wszystkie cewki mają tak jak MILEJOW zauważył 10 kOhm, a nie 1kOhm... z tym że to SAGEM
  • #10
    zibi70
    Level 18  
    A jak z rozrządem w tym silniku??
  • #11
    Bruum
    Level 23  
    Kolego-rozrząd. Sprawdź rozrząd. I ciśnienie w kolektorze ssącym, np. wakuometrem urzywanym dawniej do silników gaźnikowych. Jeśli nie chcesz-Twoja sprawa, jeśli chcesz rady-sprawdź te dwie rzeczy w wymienionej kolejności. Odnośnie rezystancji cewek_nie sygnalizujesz w swoim poście objawów towarzyszących, charakterystycznych dla układu zapłonowego, więc daruj sobie zgłębianie tej kwestii. Jeśli wszystkie mają zbliżone parametry to co-wszystkie na raz padły? To niespotykany pech byłby. 1-rozrząd-na przyrządy!! 2-podciśnienie w kolektorze. I daj znać.
  • #12
    mczapski
    Level 39  
    Rozumiemy, że lampka sygnalizująca usterkę układu oczyszczania spalin nie awanturuje się. A czy sprawdzony układ dolotowy powietrza, czyli głównie filtr powietrza? Może katalizator dał ciała czyli zatkał się (szczególnie jak dostał etyliny). Cewki raczej w pożądku. Trochę dziwne, że przy tak dużym zużyciu paliwa przez dłuższy czas sondy lambda (które ponoć są dobre) nie sygnalizują stanów niepoprawnych.