Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ibiza 2001 r. - ¬le pali na zimnym.

vipereek 16 Lut 2007 23:24 2603 23
  • #1 16 Lut 2007 23:24
    vipereek
    Poziom 12  

    Witam.
    Od jakiego¶ czasu auto Ľle pali przy niskich temperaturach (min. -2 C i zimniej). ¦wiece na pewno grzej± bo sprawdzałem każd± z osobna po wykręceniu. Nie dochodzi jednak pr±d do nich. Podejrzewam ze problem tkwi w tym przekaĽniku z bezpiecznikiem od ¶wiec żarowych (mocowanym na grodzi pod podszybiem). Dodam iż kontrolka ¶wiec żarowych przy rozruchu zapala się dosłownie tylko na ułamki sekund. Mam pytanie, jak najpro¶ciej zdiagnozować ten przekaĽnik i upewnić się że jest niesprawny? Przy jakiej temperaturze otoczenia powinien się on zał±czać i podawać pr±d na ¶wiece?

    0 23
  • #2 17 Lut 2007 00:07
    Tommi029
    Poziom 17  

    Po pierwsze przy opisie usterki prosze podawac dokładn± specyfikacje samochodu. w silniku z wtryskiem bezposrednim swiece zarowe wł±czaja sie w temp. około -2C i niżej. Prawdopodobne jest ze uszkodzeniu uległ czujnik temp. silnika. Na jego podstawie sterownik oblicza czas i momoent wł±czenia swiec zarowych. Z opisu domyslam sie że kontrolka zachowuje sie jak podczas zapalania w lecie.

    0
  • #3 17 Lut 2007 08:42
    vipereek
    Poziom 12  

    Tommi029 czujnik jest w porz±dku zreszt± jak cała reszta. Podł±czałem VAG’a (zero błędów). Auto to Seat Ibiza 1,9 Tdi 66kW na bezpo¶rednim wtrysku.

    0
  • #4 17 Lut 2007 16:02
    tkoziol

    Poziom 19  

    sprawdz przekaznik swiec zarowych czy po wlaczeniu zaplonu pyka i czy bespiecznik od swiec zarowych jest dobry

    0
  • #5 17 Lut 2007 17:51
    Tommi029
    Poziom 17  

    Jeżeli bezp. ¶wiec żarowych jest OK wykonaj mały test. wypnij cz. temp. płynu chłodz±cego (stan silnika zimny)i wł±cz zapłon. Jak zachowuje sie kontrolka na zestawie wkazników, po podłaczeniu próbnika do jednej z końcówek swiec żarowych czy jest napięcie i jak długo? Jezeli dalej bedzie lipa to tak jak napisał kolega powyżej należy przygl±dn±c sie przekaĽnikowi swiec żarowych.

    0
  • #6 17 Lut 2007 19:02
    vipereek
    Poziom 12  

    Bezpiecznik od ¶wiec żarowych jest dobry. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce po jakiej¶ chwili (znacznie dłuższej niż ¶wiecenie się kontrolki od ¶wiec żarowych co¶ jakby raz pykneło w okolicy liczników).
    Aaa dzisiaj sprawdzałem ponownie VAG'iem sterownik i pojawił mi się bł±d: 17569 - Manifold Temp Sensor (G72): Open or Short to Plus
    Może jakim¶ cudem mieć on wpływ na problemy z paleniem ??? Z tego co się orientuję czujnik ten odpowiedzialny jest raczej za pomiar ci¶nienia doładowania.

    0
  • #7 17 Lut 2007 19:24
    Marcinek750
    Użytkownik obserwowany

    Zmien swiece na inne-to nic ze grzeja pozatym zobacz czy masz filtr z podgrzewaczem ropy pewnie tak ale jesli nie to zamontuj po trzecie tankujesz na Statoil??Jesli zrobisz to wszystko wtedy pogadamy o czyms innym.Jesli tego filtra dawno nie wymieniales to wymien go teraz troche wiem o tym bo mialem praktyke w warsztatach.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Nie pchaj lap do sterownika bo spieprzysz tylko auto i nie sluchaj tych durnot.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Swice zarowe wlaczaja sie tez w temperaturach duzo wyzszych przeciez zawsze latwiej zapalic na cieplo

    0
  • #8 17 Lut 2007 19:57
    procekkk
    Poziom 24  

    Zakladam ze swiece masz dobre (bo sprawdzlaes je). Zewrzyj styki przekanika swiec zarowych i sprawdz czy dochodzi napiecie do swiec. jesli grzeja to sprawdz sterowanie przekaznika, zamiast czujnika temp wepnij rezystor 6k co zasymuluje temp 0st C i sprawdz jaki czas bedzie grzac. Powinno podac mase ze sterownika na czas chyba 9 lub 20 sec - nie pamietam dokladnie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Blad 17569 dotyczy czujnika temp powietrza, zwarcie do plusa badz przerwa w obwodzie.
    Jest to blad statyczny czy sporadyczny ?

    0
  • #9 17 Lut 2007 20:27
    vipereek
    Poziom 12  

    Marcinek750 mam oryginalne ¶wiece BOSCH włożone jakie¶ pół roku temu. Co do filtra z podgrzewaczem to oczywi¶cie go mam, zreszt± jak i inne auta zdecydowanie starsze rocznikowo. Zmieniałem go też niedawno. A co do paliwa to cały czas praktycznie tankuje na tej samej stacji SHELA. Ma kto¶ jakie¶ inne pomysły ???

    Dodano po 6 [minuty]:

    procekkk jest to bł±d sporadyczny. Okey, powalczę jutro z tym przekaĽnikiem i Ci napiszę co i jak.

    0
  • #10 17 Lut 2007 20:30
    darko b
    Poziom 13  

    A jaki jest ustawiony kat wtrysku?

    0
  • #11 17 Lut 2007 22:54
    vipereek
    Poziom 12  

    darko b niestety tego nie wiem, ale raczej bym sie jego nie czepiał, gdyż nigdy nie było nic przy tym grzebane. No chyba ze jakim¶ cudem sam się on potrafi przestawiać, w co w±tpię.

    0
  • #12 18 Lut 2007 17:29
    Marcinek750
    Użytkownik obserwowany

    Swiece Boscha to porazka kilka razy wymienialismy je bo po prostu szybko siadaly wymien ja na inne.Bosch byl dobry dopoki nie zaczal produkcji w chinach wymien te cholerne swiece na 80% sie poprawi. Nie ruszaj przekaznikow to wina jednej rzeczy z tych ktore ci podalem chyba ze chcesz cos zepsoc nic nie ruszaj wymien te swiece i nie na BOSCHA. Jeszcze moze byc za maly prad rozruchowy akumulatora niby kreci wpozo ale byc moze troszke za wolno sprawdz jakie ida w katalogach internetowych np EXIDE lub CENTRY i porownaj ze swoim ale na 75% to swiece

    0
  • #13 18 Lut 2007 23:26
    vipereek
    Poziom 12  

    Powiem szczerze że już powoli tracę pomysły. Obydwa przekaĽniki sprawdzone, s± w porz±dku. Akumulator też ma prawidłowy pr±d rozruchowy. Niby wszystko okey a kiepskie ,,palenie,, jak było tak jest. Chyba faktycznie zamienię te ¶wieczki na np. BERU.

    0
  • #14 20 Lut 2007 21:55
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak masz VAGa to sprawdĽ jakie temperatury widzi ECU i po problemie.

    Zasymuluj temperaturę powiedzmy -5*C i zobacz czy sterownik wł±czy ¶wiece - je¶li nie to nie masz co wymieniać ¶wiec, bo bez pr±du nie będ± grzały i nie ważne czy to BOSCH czy inne.

    0
  • #15 20 Lut 2007 23:36
    vipereek
    Poziom 12  

    tzok mam VAG'a. Możesz powiedzieć która grupa bloków mierzonych to przedstawia, i na co dokładnie zwrócić uwagę?

    0
  • #16 21 Lut 2007 09:53
    tzok
    Moderator Samochody

    Niestety nie mogę, bo używam Euroscan'a. Na co zwrócić uwagę - jako, że nie wiem na podstawie której temperatury ECU decyduje o wł±czeniu ¶wiec żarowych - sprzwdĽ (najlepiej na zimnym silniku) wszystkie temperatury, tj. powietrza, płynu chłodz±cego i oleju.

    Przedewszystkim, jednak, zacznij od ustalenia czy ¶wiece żarowe w ogóle się wł±czaj± - zrób sobie jak±¶ prowizoryczn± kontrolkę (wł±cz j± równolegle ze ¶wiec±) i obserwuj czy się za¶wieca przy porannym rozruchu zimnego silnika.

    0
  • #17 21 Lut 2007 11:27
    Tommi029
    Poziom 17  

    w czwartym w kolejnosci poscie napisalem to do czego doszlismy po kilku dniach. A porada zeby wypiac czujnik temp zaczerpnieta zostala z fabrycznego zeszytu serwisowego volkswagena(stan silnika zimny!!!). Dlaczego stan swiec żarowych nie sprawdza sie tylko przyjmuje sie ponad w±tpliwosc ze s± dobre? Wydaje mi sie że bez sprawdzenia podstawowych elementów korzystaj±c np. z kontrolki, nie ma sensu niczego pisać i wymy¶lać. Na wykonanie testów potrzeba góra kilkana¶cie minut.

    0
  • #18 21 Lut 2007 13:49
    vipereek
    Poziom 12  

    Tommi029 jak pisałem we wcze¶niejszych postach, dokonałem sprawdzenia ¶wieć żarowych i to na wiele sposobów. PrzekaĽniki też s± w porz±dku. VAG też nie pokazuje mi żadnych błędów, dlatego też zostaje chyba ewentualno¶ć błędnego wskazywania temperatury przez który¶ z czujników. Czujnik oleju zlokalizowałem i sprawdziłem, jest okey zreszt± jak temperatury powietrza. Co do czujnika temperatury płynu chłodniczego to mam problem. Nie mogę go zlokalizować. Ma kto¶ może pojęcie gdzie znajduje się on konkretnie w moim aucie?

    0
  • #19 21 Lut 2007 14:33
    Marcinek750
    Użytkownik obserwowany

    Rozbiez caly silnik zamiast wymienic te cholerne swiece

    0
  • #20 21 Lut 2007 14:51
    tzok
    Moderator Samochody

    Po co wymieniać ¶wiece - najpierw należałoby sprawdzić czy sterownik je wł±cza kiedy powinien.

    0
  • #21 21 Lut 2007 15:12
    vipereek
    Poziom 12  

    Dokładnie tzok, a w dodatku jeszcze jak jestem upewniony że s± w porz±dku. Z reszt± sprawdziłem juz chyba prawie wszystko oczywi¶cie z pominięciem czujnika temperatury płynu chłodniczego, którego nie mogę co¶ zlokalizować. Wie kto¶ może gdzie znajduje się on konkretnie w moim aucie? Proszę o jak±¶ fotkę lub zrzut ekranu z Etki.

    0
  • #22 21 Lut 2007 15:41
    tzok
    Moderator Samochody

    Robiłe¶ tak jak pisałem - podł±cz róznolegle ze ¶wiec± żaróweczkę 12V 50-100mA i zobaczy czy przy rozruchu zimnego silnika żarówka za¶wieci się...

    0
  • #23 21 Lut 2007 19:58
    Marcinek750
    Użytkownik obserwowany

    Zal patrzec

    0
  • #24 25 Lut 2007 16:54
    Marcinek750
    Użytkownik obserwowany

    takie durnoty to tylko chyba tu mozna zobaczyc zielonego pojecia nie macie a pozniej przyjezdza taki na warsztat i placze ze droga naprawa i dobrze drzec z takich myslicieli

    0