Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ibiza 2001 r. - Źle pali na zimnym.

vipereek 16 Lut 2007 23:24 2537 23
  • #1 16 Lut 2007 23:24
    vipereek
    Poziom 12  

    Witam.
    Od jakiegoś czasu auto źle pali przy niskich temperaturach (min. -2 C i zimniej). Świece na pewno grzeją bo sprawdzałem każdą z osobna po wykręceniu. Nie dochodzi jednak prąd do nich. Podejrzewam ze problem tkwi w tym przekaźniku z bezpiecznikiem od świec żarowych (mocowanym na grodzi pod podszybiem). Dodam iż kontrolka świec żarowych przy rozruchu zapala się dosłownie tylko na ułamki sekund. Mam pytanie, jak najprościej zdiagnozować ten przekaźnik i upewnić się że jest niesprawny? Przy jakiej temperaturze otoczenia powinien się on załączać i podawać prąd na świece?

  • #2 17 Lut 2007 00:07
    Tommi029
    Poziom 17  

    Po pierwsze przy opisie usterki prosze podawac dokładną specyfikacje samochodu. w silniku z wtryskiem bezposrednim swiece zarowe włączaja sie w temp. około -2C i niżej. Prawdopodobne jest ze uszkodzeniu uległ czujnik temp. silnika. Na jego podstawie sterownik oblicza czas i momoent włączenia swiec zarowych. Z opisu domyslam sie że kontrolka zachowuje sie jak podczas zapalania w lecie.

  • #3 17 Lut 2007 08:42
    vipereek
    Poziom 12  

    Tommi029 czujnik jest w porządku zresztą jak cała reszta. Podłączałem VAG’a (zero błędów). Auto to Seat Ibiza 1,9 Tdi 66kW na bezpośrednim wtrysku.

  • #4 17 Lut 2007 16:02
    tkoziol

    Poziom 19  

    sprawdz przekaznik swiec zarowych czy po wlaczeniu zaplonu pyka i czy bespiecznik od swiec zarowych jest dobry

  • #5 17 Lut 2007 17:51
    Tommi029
    Poziom 17  

    Jeżeli bezp. świec żarowych jest OK wykonaj mały test. wypnij cz. temp. płynu chłodzącego (stan silnika zimny)i włącz zapłon. Jak zachowuje sie kontrolka na zestawie wkazników, po podłaczeniu próbnika do jednej z końcówek swiec żarowych czy jest napięcie i jak długo? Jezeli dalej bedzie lipa to tak jak napisał kolega powyżej należy przyglądnąc sie przekaźnikowi swiec żarowych.

  • #6 17 Lut 2007 19:02
    vipereek
    Poziom 12  

    Bezpiecznik od świec żarowych jest dobry. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce po jakiejś chwili (znacznie dłuższej niż świecenie się kontrolki od świec żarowych coś jakby raz pykneło w okolicy liczników).
    Aaa dzisiaj sprawdzałem ponownie VAG'iem sterownik i pojawił mi się błąd: 17569 - Manifold Temp Sensor (G72): Open or Short to Plus
    Może jakimś cudem mieć on wpływ na problemy z paleniem ??? Z tego co się orientuję czujnik ten odpowiedzialny jest raczej za pomiar ciśnienia doładowania.

  • #7 17 Lut 2007 19:24
    Marcinek750
    Użytkownik obserwowany

    Zmien swiece na inne-to nic ze grzeja pozatym zobacz czy masz filtr z podgrzewaczem ropy pewnie tak ale jesli nie to zamontuj po trzecie tankujesz na Statoil??Jesli zrobisz to wszystko wtedy pogadamy o czyms innym.Jesli tego filtra dawno nie wymieniales to wymien go teraz troche wiem o tym bo mialem praktyke w warsztatach.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Nie pchaj lap do sterownika bo spieprzysz tylko auto i nie sluchaj tych durnot.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Swice zarowe wlaczaja sie tez w temperaturach duzo wyzszych przeciez zawsze latwiej zapalic na cieplo

  • #8 17 Lut 2007 19:57
    procekkk
    Poziom 24  

    Zakladam ze swiece masz dobre (bo sprawdzlaes je). Zewrzyj styki przekanika swiec zarowych i sprawdz czy dochodzi napiecie do swiec. jesli grzeja to sprawdz sterowanie przekaznika, zamiast czujnika temp wepnij rezystor 6k co zasymuluje temp 0st C i sprawdz jaki czas bedzie grzac. Powinno podac mase ze sterownika na czas chyba 9 lub 20 sec - nie pamietam dokladnie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Blad 17569 dotyczy czujnika temp powietrza, zwarcie do plusa badz przerwa w obwodzie.
    Jest to blad statyczny czy sporadyczny ?

  • #9 17 Lut 2007 20:27
    vipereek
    Poziom 12  

    Marcinek750 mam oryginalne świece BOSCH włożone jakieś pół roku temu. Co do filtra z podgrzewaczem to oczywiście go mam, zresztą jak i inne auta zdecydowanie starsze rocznikowo. Zmieniałem go też niedawno. A co do paliwa to cały czas praktycznie tankuje na tej samej stacji SHELA. Ma ktoś jakieś inne pomysły ???

    Dodano po 6 [minuty]:

    procekkk jest to błąd sporadyczny. Okey, powalczę jutro z tym przekaźnikiem i Ci napiszę co i jak.

  • #10 17 Lut 2007 20:30
    darko b
    Poziom 13  

    A jaki jest ustawiony kat wtrysku?

  • #11 17 Lut 2007 22:54
    vipereek
    Poziom 12  

    darko b niestety tego nie wiem, ale raczej bym sie jego nie czepiał, gdyż nigdy nie było nic przy tym grzebane. No chyba ze jakimś cudem sam się on potrafi przestawiać, w co wątpię.

  • #12 18 Lut 2007 17:29
    Marcinek750
    Użytkownik obserwowany

    Swiece Boscha to porazka kilka razy wymienialismy je bo po prostu szybko siadaly wymien ja na inne.Bosch byl dobry dopoki nie zaczal produkcji w chinach wymien te cholerne swiece na 80% sie poprawi. Nie ruszaj przekaznikow to wina jednej rzeczy z tych ktore ci podalem chyba ze chcesz cos zepsoc nic nie ruszaj wymien te swiece i nie na BOSCHA. Jeszcze moze byc za maly prad rozruchowy akumulatora niby kreci wpozo ale byc moze troszke za wolno sprawdz jakie ida w katalogach internetowych np EXIDE lub CENTRY i porownaj ze swoim ale na 75% to swiece

  • #13 18 Lut 2007 23:26
    vipereek
    Poziom 12  

    Powiem szczerze że już powoli tracę pomysły. Obydwa przekaźniki sprawdzone, są w porządku. Akumulator też ma prawidłowy prąd rozruchowy. Niby wszystko okey a kiepskie ,,palenie,, jak było tak jest. Chyba faktycznie zamienię te świeczki na np. BERU.

  • #14 20 Lut 2007 21:55
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak masz VAGa to sprawdź jakie temperatury widzi ECU i po problemie.

    Zasymuluj temperaturę powiedzmy -5*C i zobacz czy sterownik włączy świece - jeśli nie to nie masz co wymieniać świec, bo bez prądu nie będą grzały i nie ważne czy to BOSCH czy inne.

  • #15 20 Lut 2007 23:36
    vipereek
    Poziom 12  

    tzok mam VAG'a. Możesz powiedzieć która grupa bloków mierzonych to przedstawia, i na co dokładnie zwrócić uwagę?

  • #16 21 Lut 2007 09:53
    tzok
    Moderator Samochody

    Niestety nie mogę, bo używam Euroscan'a. Na co zwrócić uwagę - jako, że nie wiem na podstawie której temperatury ECU decyduje o włączeniu świec żarowych - sprzwdź (najlepiej na zimnym silniku) wszystkie temperatury, tj. powietrza, płynu chłodzącego i oleju.

    Przedewszystkim, jednak, zacznij od ustalenia czy świece żarowe w ogóle się włączają - zrób sobie jakąś prowizoryczną kontrolkę (włącz ją równolegle ze świecą) i obserwuj czy się zaświeca przy porannym rozruchu zimnego silnika.

  • #17 21 Lut 2007 11:27
    Tommi029
    Poziom 17  

    w czwartym w kolejnosci poscie napisalem to do czego doszlismy po kilku dniach. A porada zeby wypiac czujnik temp zaczerpnieta zostala z fabrycznego zeszytu serwisowego volkswagena(stan silnika zimny!!!). Dlaczego stan swiec żarowych nie sprawdza sie tylko przyjmuje sie ponad wątpliwosc ze są dobre? Wydaje mi sie że bez sprawdzenia podstawowych elementów korzystając np. z kontrolki, nie ma sensu niczego pisać i wymyślać. Na wykonanie testów potrzeba góra kilkanaście minut.

  • #18 21 Lut 2007 13:49
    vipereek
    Poziom 12  

    Tommi029 jak pisałem we wcześniejszych postach, dokonałem sprawdzenia świeć żarowych i to na wiele sposobów. Przekaźniki też są w porządku. VAG też nie pokazuje mi żadnych błędów, dlatego też zostaje chyba ewentualność błędnego wskazywania temperatury przez któryś z czujników. Czujnik oleju zlokalizowałem i sprawdziłem, jest okey zresztą jak temperatury powietrza. Co do czujnika temperatury płynu chłodniczego to mam problem. Nie mogę go zlokalizować. Ma ktoś może pojęcie gdzie znajduje się on konkretnie w moim aucie?

  • #19 21 Lut 2007 14:33
    Marcinek750
    Użytkownik obserwowany

    Rozbiez caly silnik zamiast wymienic te cholerne swiece

  • #20 21 Lut 2007 14:51
    tzok
    Moderator Samochody

    Po co wymieniać świece - najpierw należałoby sprawdzić czy sterownik je włącza kiedy powinien.

  • #21 21 Lut 2007 15:12
    vipereek
    Poziom 12  

    Dokładnie tzok, a w dodatku jeszcze jak jestem upewniony że są w porządku. Z resztą sprawdziłem juz chyba prawie wszystko oczywiście z pominięciem czujnika temperatury płynu chłodniczego, którego nie mogę coś zlokalizować. Wie ktoś może gdzie znajduje się on konkretnie w moim aucie? Proszę o jakąś fotkę lub zrzut ekranu z Etki.

  • #22 21 Lut 2007 15:41
    tzok
    Moderator Samochody

    Robiłeś tak jak pisałem - podłącz róznolegle ze świecą żaróweczkę 12V 50-100mA i zobaczy czy przy rozruchu zimnego silnika żarówka zaświeci się...

  • #23 21 Lut 2007 19:58
    Marcinek750
    Użytkownik obserwowany

    Zal patrzec

  • #24 25 Lut 2007 16:54
    Marcinek750
    Użytkownik obserwowany

    takie durnoty to tylko chyba tu mozna zobaczyc zielonego pojecia nie macie a pozniej przyjezdza taki na warsztat i placze ze droga naprawa i dobrze drzec z takich myslicieli

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME