Pracuję w serwisie Ford i głowice wcale nie padają jeżeli się o nie dba(nie wolno ich przegrzewać i oczywiście dobry olej M-1 Super Syn).Głowice są aluminiowe ,gniazda też.Te silniki jeżdżą w Fordach od wielu lat i nic im się nie dzieje.Serwisujemy Focusy z gazem które mają przbiegi ponad 300000 km i jest ok.Ponadto układy tradycyjne są wystarczjące do tych samochodów ,różnica jest niewielka( w mocy jak i w spalaniu ) a koszt montażu o wiele wyższy.Silniki które pracują na gazie są czyste nawet po przejechaniu wielu kilometrów.A co do układu smarowania zaworów firmy Elpigaz to mógłbym podyskutować bo koszt tego oleju jest bardzo wysoki i przy minimalnej dawce ubywa go o wiele szybciej niż zapewnia to producent.Ogólnie Elpigaz ma słabe układy (ciekną wtryskiwacze, nieszczelne parowniki, programy do kalibracji niedostępne nawet dla autoryzowanych serwisów, a pakóją nam byle co do komputera sterującego no i temperatura przełączania 40 stopni to za mało bo samochody gasną.