Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Matiz wcale nie działa na gazie LPG

15 Mar 2007 19:12 3344 12
  • Poziom 13  
    Witam.
    Mam Matizka jak w temacie
    Mój problem polega na tym, że nagle podczas jazdy na LPG przestał działać i zgasł. Na benzynie OK. Natomiast na LPG nic kompletnie.
    I moje pytanie jest takie:
    Jak sprawdzić czy gaz wychodzi/dochodzi z parownika?, czy dochodzi do elektrozaworu itd. a w konsekwencji czy dociera do kolektora.
    Może ktoś ma schemat instalacji od LPG z opisem, zdjęciami itd.
    Nie mogę znajść tutaj nawet filtra, ani bezpiecznika od gazu.
    Dzięki za każdą sugestię.
    Czy tylko serwis mnie ratuje?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    podaj typ instalacji i cos bedziemy myslec w corsie,,c,, mialem podobny przypadek 4 generacja i przy pelnym zbiorniku gazu gasl i na wskazniku gazu pokazywal jego brak po przeczyszczeniu elektrozaworu no problem
  • Poziom 24  
    sprawdz czy nie zsunely sie jakies wsowki z elektrozaworow bo objawy o tym swiadcza ze jakis elektrozawor sie uszkodzil badz nie dochodzi do niego napiecie z centralki
  • Poziom 25  
    Przedewszystkim MUSISZ znaleść bezpieczniki od LPG i sprawdzić czy są ok.Bo z opisu usterki wynika,że najprawdopodobniej przyczyną jest brak zasilania.
  • Poziom 13  
    LPG jest firmy: MG MOTOR GAS (zbiornik firmy STAKO)
    Gdy się przełącza z benzyny na LPG słychać jak cykają - załączają się elektrozawory.
    Jak również podczas przełączenia można wyczuć ręką, gdy się dotknie elektrozawór , jak się załącza. Nie wiem czy działa ten , który znajduje się na parowniku ponieważ, gdy go dotykam podczas fazy przełączenia to nie czuję tego, tak jak na tym wcześniejszym.
    Pytanko: od czego jest ten elektrozawór na parowniku?
    Jutro zmierzę napięcia na elektrozaworach w momencie przełączenia-czy są i podłącze napięcie w celu sprawdzenia na tym elektrozaworze na parowniku - zobaczę czy będzie cykał.
  • Poziom 13  
    Przetestowałem i pomierzyłem elektrozawory, ten na parowniku nie działa, tylko jak go zdemontować?
  • Poziom 14  
    podjedz lepiej do gazownika moze wystarczy tylko czyszczenie jak w mojej corsinie

    Dodano po 3 [minuty]:

    chodzi mi o ten przy parowniku poprostu steruje doplywem gazu i jesli jest zanieczyszczony to nie puszcza gazu na parownik
  • Poziom 11  
    zdyz ma rację, podskocz lepiej na warsztat . Dla fachowca to kilka minut roboty więc nie będzie to droga usługa i przynajmniej zrobi to ktoś kto powinien grzebać przy gazie a gaz to zawsze gaz , zrobisz mały błąd i będzie tragedia
  • Poziom 13  
    Diagnozę miałem dobrą, uszkodzony był elektrozawór na parowniku.
    W warsztacie zostawiłem auto i spec wymienił cały parownik koszt 350zł,

    Dzięki wszystkim
  • Poziom 18  
    Rzeczywiecie drobna kwota......:D a nie dało rady wymienic samego elektrozaworu???? a moze cewka była padnieta....?
  • Poziom 14  
    podejrzewam ze sam zawor bylby tanszy ale nauka kosztuje/i to drogo/
  • Poziom 11  
    Ja bym nie zapłacił, to jakby zapłacić za wymianę silnika bo w nim poszły świece. Gościu Cię po prostu naciągnął na niepotrzebne koszta a Ty pewnie się nie odezwałeś tylko wyłożyłeś kasę.
  • Poziom 10  
    Ja bym żądał tylko wymiany elektrozaworu, a jeśli parownik klęknoł to zawsze mozna go zregenerować (wymienić membranę, uszczelki i jest jak nowy), domagaj się zwrotu kasy, bo jak czytam z opisu to tylko elektro zawó się p[opsuł a nie parownik.