Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sonda lambda, różnica między oryginałem a zamiennikiem?

proviev 01 Kwi 2007 13:50 9014 44
  • #1 01 Kwi 2007 13:50
    proviev
    Poziom 14  

    Witam!
    Ostatnio moje autko (astra II 1,4 16V) nie jest zbyt zrywne i przypuszczam, że jest to wina sondy lambda (ma ona 4 kabelki: czarny, dwa białe i szary). Poczytałem trochę informacji na ten temat i dowiedziałem się, że oryginał można zastąpić sondą uniwersalną. Jaka jest różnica (oprócz ceny) pomiędzy oryginalną sondą, a jej uniwersalnym zamiennikiem. Czy warto zamontować uniwersalny zamiennik?

    0 29
  • #3 01 Kwi 2007 14:36
    grzebacz
    Poziom 21  

    nie ma sęsu zakładać zamiennika np z allegro,zbędny wydatek sonda taka po jednym dniu może paść!ale zrób najpierw diagnostyke a potem wymieniaj.postaw pytanie:ile pali?jak zachowuje się na biegu jałowym?

    0
  • #4 01 Kwi 2007 19:17
    proviev
    Poziom 14  

    Pali ok. 10 w mieście. Na pierwszym i drugim biegu jest "mułowaty" :(

    0
  • #5 01 Kwi 2007 19:30
    cardiag
    Poziom 30  

    haha, skad pewnosc ze to sąda..? mam co do tego mieszane przeczucia..

    0
  • #6 01 Kwi 2007 19:33
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    hmmmm....
    książkowe spalanie w mieście 9,6
    więc czy 10 to taka tragedia (no chyba że palił 8 :D)

    0
  • #7 01 Kwi 2007 20:28
    manieczek111
    Poziom 13  

    a pali Ci sie kontrolka "Check Engine"? jak sonda padla to powinna sie palic

    0
  • #8 01 Kwi 2007 20:44
    proviev
    Poziom 14  

    Spalanie w mieście może rzeczywiście nie jest aż tak wysokie. Bardziej martwi mnie "dziura" podczas rozpędzania autka na pierwszym i drugim biegu :(
    Czy gdy sonda jest uszkodzona to na 100% zaświeci się kontrolka "Check Engine"?

    1
  • #9 01 Kwi 2007 20:52
    manieczek111
    Poziom 13  

    Ja mialem problem z sonda w Zafirze i lampka mi sie palila. Ale nie jestem pewien czy na 100 % powinna sie palic. Zawsze mozesz wziac w reke woltomierz i przekonac sie czy poprawnie dziala.

    1
  • #10 01 Kwi 2007 20:57
    Robciak
    Poziom 10  

    Sonda padła mi dwa razy - za każdym razem kosztowało mnie to ok. 750zł. Jeżeli samochód zachowuje się jakby jedna swieca nie paliła a nie jest to świeca to z pewnością może to być sonda. Na wolnych obrotach pali prawie normalnie ale w trakcie jazdy jest szarpanie i spadek mocy. Proponuję zrobić diagnostykę ale w dobrym zakładzie, bo nie każdy to potrafi wyczaić.
    Pozdrawiam

    0
  • #11 01 Kwi 2007 21:06
    U-96
    Poziom 12  

    Jak sonda padnie to check engine niekoniecznie musi się zapalić,wiem to po swoim oplu

    0
  • #12 01 Kwi 2007 21:06
    manieczek111
    Poziom 13  

    750 zl?? nie przyduzo? orginalna kosztuje jakies 300 zl no a przy samej wymianie to roboty duzo nie ma.

    0
  • #13 01 Kwi 2007 21:33
    proviev
    Poziom 14  

    manieczek111 napisał:
    Ja mialem problem z sonda w Zafirze i lampka mi sie palila. Ale nie jestem pewien czy na 100 % powinna sie palic. Zawsze mozesz wziac w reke woltomierz i przekonac sie czy poprawnie dziala.

    A w którym punkcie mógłbym zmierzyć wartość napięcia?

    0
  • #14 01 Kwi 2007 21:49
    manieczek111
    Poziom 13  

    przewody przy sondzie:
    szary- masa
    czarny - sygnal
    bialy - +12 V grzalki
    bialy- masa grzalki

    Zmierz napiecie miedzy szarym a czarnym. Na biegu jalowym napiecie powinno oscylowac pomiedzy 0,1V do 0,9 V. Napiecie powinno sie zmieniac co ok. 1 sekunde.
    Zanim pomierzysz napiecie na sondzie daj jej czasu ( powiedzmy z 2 minuty) aby osiagnela temperature pracy , czyli 300 stopni. W celu zobrazowania wiekszych zmian napiecia mozesz pogazowac silnik.

    Przy okazji mozesz sprawdzic czy dziala pogrzewanie sondy, czy jest na bialych przewodach napiecie. Oraz rezystywnosc pomiedzy tymi przewodami. Sprawna grzalka bedzie miala rezystwnosc kikla omow.

    0
  • #15 01 Kwi 2007 22:58
    nsz
    Poziom 13  

    Nie sadze zeby ta mulowatosc silnika to byla sonda.
    Ale nigdy nie wiadomo, jak producent programuje
    komputer na wypadek felernej sondy.
    Ja w kazdym razie nie spotkalem sie z takimi widocznymi
    ubytkami mocy.
    Sprawdz lepiej podstawowe czujniki na emisje spalin.
    Tak wogole to powinny byc jakies kody, chyba ze masz
    mechaniczne uszkodzenie.

    0
  • #16 01 Kwi 2007 23:06
    cobraa
    Poziom 27  

    a moze by tak odczytac co zapisane jest w kompie? Sondy mozna zakladac uniwersalne np bosch takie oferuje jest tam specjalna zlaczka ktora pomaga ci w jej zamontowaniu a co do tego mierzenia to sie raczej za to nie bierz no chyba ze masz voltomierz analogowy lub z przebiegiem czasowym. Na wolnych obr moze ci pokazac ze jest ok a na wyzszych juz nie koniecznie. Z opisu jakie podajesz ja nie stawiam na sonde poniewaz jezli oslabilo ci go czyli moglbys miec zbyt uboga mieszanke ale tak nie jest bo podobno ci pali wiecej a jezeli masz zbyt bogata mieszanke to ma moc wieksza bo i tak to przepali i wtedy ma niezlego kopa. W ten sposob czytajac niektore posty mozesz zgłupiec totalnie.

    0
  • #17 02 Kwi 2007 08:11
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Przy energicznym przyspieszaniu sterownik nie bierze pod uwagę wskażań sondy.

    0
  • #18 02 Kwi 2007 10:21
    proviev
    Poziom 14  

    zbyniuś napisał:
    Przy energicznym przyspieszaniu sterownik nie bierze pod uwagę wskażań sondy.


    W takim razie co może być przyczyną "ospałości" silnika w pierwszej fazie przyspieszania?

    1
  • #19 02 Kwi 2007 13:30
    U-96
    Poziom 12  

    Ja stawiam na recylkulacie spalin (zawór EGR),Sprawdź wtryski,Sprawdź uszczelkę pod kolektorem bo być może łapie lewe powietrze,Sprawdź czy na kablach WN niema dyskoteki,Sprawdź świece,Sprawdź Pompe Paliwa, A nawet głupi filtr powietrza :/ Cokolwiek :!: Musi być jakaś przyczyna

    Dodano po 2 [minuty]:

    Warto też podmienić sonde.Jak sonda padnie to autko potrafi palić jak smok ,Możliwe jest nadmierne kopcenie z rury wydechowej

    0
  • #20 02 Kwi 2007 15:11
    nsz
    Poziom 13  

    Lewe powietrze przede wszystkim przedstawia sie
    wachadlowym biegiem jalowym, na moc nie wplywa w sposob
    widoczny. Egr tez odpada.
    Trzeba przejrzec zaplon i wtryski, czyli cisnienienie paliwa,
    wtryskiwacze,cewka, przeplywomierz albo czujnik podcisnienia
    w kolektorze.
    Naprzod jednak trzeba wymienic swiece,kable,filtry.

    0
  • #21 02 Kwi 2007 15:17
    proviev
    Poziom 14  

    nsz napisał:
    Lewe powietrze przede wszystkim przedstawia sie
    wachadlowym biegiem jalowym, na moc nie wplywa w sposob
    widoczny. Egr tez odpada.
    Trzeba przejrzec zaplon i wtryski, czyli cisnienienie paliwa,
    wtryskiwacze,cewka, przeplywomierz albo czujnik podcisnienia
    w kolektorze.
    Naprzod jednak trzeba wymienic swiece,kable,filtry.


    Świece mam wymienione, kable, które są częścią składową modułu zapłonowego "DIS" - również. Filtr powietrza jest OK.

    0
  • #22 02 Kwi 2007 15:19
    nsz
    Poziom 13  

    A filtr paliwa?
    Typowy objaw spadku mocy przy wiekszych obraotach.

    0
  • #23 02 Kwi 2007 17:49
    proviev
    Poziom 14  

    nsz napisał:
    A filtr paliwa?
    Typowy objaw spadku mocy przy wiekszych obraotach.

    Tego elementu jeszcze nie sprawdzałem :(

    0
  • #24 02 Kwi 2007 21:11
    nsz
    Poziom 13  

    Musisz wiec zmienic, jesli nie pomoze trzeba sie
    bedzie przyjrzec czujnikom, najlepiej od razu sprawdzic
    kody bledow a dopiero potem dzialac.

    0
  • #25 04 Gru 2007 23:16
    Kenichi_
    Poziom 10  

    Czy ktoś przypadkiem zna lub posiada jakiś układ do generowania impulsów tak aby zastąpić na jakiś czas walnietą sondę ?
    dobrze by było gdyby generatorek ten posiadał zmienny zakres generowanego napięcia czyli tak ok od 0,4V do 1V

    0
  • #26 05 Gru 2007 00:02
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Emulator sondy lambda (stosowany przy instalacjach gazowych)

    1
  • #27 27 Gru 2007 23:34
    pawlikswansea
    Poziom 10  

    Ja mam inny problem.Na przegladzie ciagle sa problemy z czystoscia spalin(CO 0,650 a powinno byc do 0,300).Kontrolka nie pali,wymienilem olej,filtr oleju i powietrza.Nic sie nie zmienilo.Mechanik stwierdzil ze moze to lambda.Czy aby na pewno?Pomocy!

    Dodano po 5 [minuty]:

    Nie napisalem najwazniejszego,jest to zafira 1.6 benzyna.Moze padniety jest katalizator?

    0
  • #28 27 Gru 2007 23:58
    bartek_j
    Poziom 35  

    Proponuje podlaczyc sie z jakas diagnoza i zobaczyc prace sondy lambda, czasy wtryskiwaczy. Mozna probowac sonde L pomierzyc metoda podworkowa, ale multimetrem to malo miarodajne. Juz lepiej oscyloskopem.

    0
  • #29 28 Gru 2007 21:21
    pawlikswansea
    Poziom 10  

    Metoda podworkowa zmierzylem i wyszlo na wolnych obrotach 0,2-0,7 a po dodaniu gazu wzrastalo chwilowo do 1,20 a potem spadalo do 0.0 - 0.8.

    1
  • #30 28 Gru 2007 21:27
    bartek_j
    Poziom 35  

    Jak na podwórkowy pomiar to mozna powiedzieć że nieprawidłowości nie zaobserwowano.
    A ten pomiar spalin, to pozostale parametry jak? W szczególności HC i lambda ?
    Obejżyj jeszcze sobie filtr powietrza dla pewności... ;)

    0