Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z odpalaniem Renault Megane 1.9 dti

08 Kwi 2007 11:34 6367 15
  • Poziom 13  
    Witam posiadam Renault Megane z silnikiem 1.9 dti rok produkcji 2001 .
    Tak więc mam problem z jej odpalaniem ,gdy chcę ją odpalić rano przychodzi jej to z trudem niezależnie czy był przymrozek czy nie ,a gdy jest ciepła idzie jej to znacznie szybciej ,od razu mówię tankuje tylko w stacjach orlen i nie wlewam byle jakiej ropy. A ja jestem drugim jej właścicielem i to auto jest firmowe, pierwszym właścicielem tego auta była firma Biedronka z tego co się dowiedziałem może to być spowodowane tym że każda firma oszczędza na paliwie i że to autko może mieć zmniejszony dopływ ropy czy to prawda a i właśnie rzeczywiście pali ona mało .
  • Poziom 14  
    jaki przebieg? i sprawdź swieczki żarowe :)
  • Poziom 13  
    Przebieg to sam nie wiem bo chyba za duży jak na prace tego silnika ponieważ chodzi on ciszej od tego samego modelu kolegi a mój ma 200tys a jego niby 80 tys a co do świec to są ok .

    Dodano po 1 [minuty]:

    A wracając do tego przebiegu to facet co mi go sprzedawał mówił że tego typu auta z firm muszą mieć podkręcany przebieg by mogły zostać sprzedane .
  • Poziom 24  
    Jeśli mówisz że świece OK, to sprawdź jeszcze czy w ogóle grzeją, bo może nie maja odpowiedniego zasilania,
    Sprawdź też ect.
  • Poziom 25  
    Podepnę się do tematu. Po włączeniu zapłonu brak kontrolki od grzania świec żarowych oraz brak zasilania na poszczególne świece. Jedyne zasilanie jest na module grzania świec (gruby czerwony +12V) czyżby uszkodzony moduł ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W ciemno chcesz wymieniać? Zrób diagnostykę modułu.
  • Poziom 25  
    Dobra są 2 wtyczki:

    Grube przewody:

    1 - obwód 1 i 3 świecy żarowej;
    2 - +12V przez bezpiecznik 70A z akumulatora;
    3 - obwód 2 i 4 świecy żarowej;

    Cienkie przewody:

    1A - +APC ?
    2A - GND;
    1B - CDE ?
    2B - chyba niewykorzystany styk ?
    1C - DIAG 1 ?
    2C - DIAG 3 ?

    Podpowiedz jak go zdiagnozować.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Odczytać błędy. Popatrzeć w parametry.
  • Poziom 25  
    Myślałem że wiesz jak go sprawdzić, na kompie błąd modułu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A w schemat popatrzyłeś? Masz tam zasilanie na cienkim przewodzie? Reszta wiązki prześwietlona? Samego modułu bez sprzętu nie sprawdzisz. Najlepiej zrobić podmianę lub oddać komuś do sprawdzenia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Obudowa aluminiowa

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Numery 7700111525
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Zgadza się, wracają jeszcze raz do rozpiski mam już schemat:

    Grube przewody:

    1 - obwód 1 i 3 świecy żarowej;
    2 - +12V na stałe przez bezpiecznik 70A z akumulatora;
    3 - obwód 2 i 4 świecy żarowej;

    Cienkie przewody:

    1A - +APC (+12V po zapłonie)
    2A - GND;
    1B - CDE (do ECU)

    1C i 2C łączy się do ECU w jeden przewód (stopień końcowy w ECU)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Po nocy jak samochód przemarzł na dworze, świece zaczęły grzać, wszystkie przewody idące do modułu podgrzewania OK. Problemem okazała się zapowietrzająca pompa paliwa. Przy pierwszym pomiarze grzania świec samochód stał w warsztacie i chyba było mu za gorąco.