Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z odpalaniem Renault Megane 1.9 dti

Adrian113 08 Kwi 2007 11:34 5959 15
  • #1 08 Kwi 2007 11:34
    Adrian113
    Poziom 13  

    Witam posiadam Renault Megane z silnikiem 1.9 dti rok produkcji 2001 .
    Tak więc mam problem z jej odpalaniem ,gdy chcę ją odpalić rano przychodzi jej to z trudem niezależnie czy był przymrozek czy nie ,a gdy jest ciepła idzie jej to znacznie szybciej ,od razu mówię tankuje tylko w stacjach orlen i nie wlewam byle jakiej ropy. A ja jestem drugim jej właścicielem i to auto jest firmowe, pierwszym właścicielem tego auta była firma Biedronka z tego co się dowiedziałem może to być spowodowane tym że każda firma oszczędza na paliwie i że to autko może mieć zmniejszony dopływ ropy czy to prawda a i właśnie rzeczywiście pali ona mało .

    0 15
  • #2 08 Kwi 2007 12:24
    nojer
    Poziom 14  

    jaki przebieg? i sprawdź swieczki żarowe :)

    0
  • #3 08 Kwi 2007 12:42
    Adrian113
    Poziom 13  

    Przebieg to sam nie wiem bo chyba za duży jak na prace tego silnika ponieważ chodzi on ciszej od tego samego modelu kolegi a mój ma 200tys a jego niby 80 tys a co do świec to są ok .

    Dodano po 1 [minuty]:

    A wracając do tego przebiegu to facet co mi go sprzedawał mówił że tego typu auta z firm muszą mieć podkręcany przebieg by mogły zostać sprzedane .

    0
  • #4 08 Kwi 2007 12:50
    procekkk
    Poziom 24  

    Jeśli mówisz że świece OK, to sprawdź jeszcze czy w ogóle grzeją, bo może nie maja odpowiedniego zasilania,
    Sprawdź też ect.

    0
  • #5 13 Gru 2012 14:20
    kubas10
    Poziom 25  

    Podepnę się do tematu. Po włączeniu zapłonu brak kontrolki od grzania świec żarowych oraz brak zasilania na poszczególne świece. Jedyne zasilanie jest na module grzania świec (gruby czerwony +12V) czyżby uszkodzony moduł ?

    0
  • #6 13 Gru 2012 14:23
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    W ciemno chcesz wymieniać? Zrób diagnostykę modułu.

    0
  • #7 13 Gru 2012 14:27
    kubas10
    Poziom 25  

    Dobra są 2 wtyczki:

    Grube przewody:

    1 - obwód 1 i 3 świecy żarowej;
    2 - +12V przez bezpiecznik 70A z akumulatora;
    3 - obwód 2 i 4 świecy żarowej;

    Cienkie przewody:

    1A - +APC ?
    2A - GND;
    1B - CDE ?
    2B - chyba niewykorzystany styk ?
    1C - DIAG 1 ?
    2C - DIAG 3 ?

    Podpowiedz jak go zdiagnozować.

    0
  • #8 13 Gru 2012 14:34
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Odczytać błędy. Popatrzeć w parametry.

    0
  • #9 13 Gru 2012 14:47
    kubas10
    Poziom 25  

    Myślałem że wiesz jak go sprawdzić, na kompie błąd modułu.

    0
  • #10 13 Gru 2012 15:58
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    A w schemat popatrzyłeś? Masz tam zasilanie na cienkim przewodzie? Reszta wiązki prześwietlona? Samego modułu bez sprzętu nie sprawdzisz. Najlepiej zrobić podmianę lub oddać komuś do sprawdzenia.

    0
  • #11 13 Gru 2012 17:15
    1078231
    Usunięty  
  • #12 13 Gru 2012 18:24
    kubas10
    Poziom 25  

    Obudowa aluminiowa

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Numery 7700111525

    0
  • #13 13 Gru 2012 20:11
    1078231
    Usunięty  
  • #14 13 Gru 2012 20:27
    kubas10
    Poziom 25  

    Zgadza się, wracają jeszcze raz do rozpiski mam już schemat:

    Grube przewody:

    1 - obwód 1 i 3 świecy żarowej;
    2 - +12V na stałe przez bezpiecznik 70A z akumulatora;
    3 - obwód 2 i 4 świecy żarowej;

    Cienkie przewody:

    1A - +APC (+12V po zapłonie)
    2A - GND;
    1B - CDE (do ECU)

    1C i 2C łączy się do ECU w jeden przewód (stopień końcowy w ECU)

    0
  • #15 13 Gru 2012 20:30
    1078231
    Usunięty  
  • #16 14 Gru 2012 16:08
    kubas10
    Poziom 25  

    Po nocy jak samochód przemarzł na dworze, świece zaczęły grzać, wszystkie przewody idące do modułu podgrzewania OK. Problemem okazała się zapowietrzająca pompa paliwa. Przy pierwszym pomiarze grzania świec samochód stał w warsztacie i chyba było mu za gorąco.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo