Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1,4 16V problemy z odpaleniem na zimno

20 Sie 2006 14:38 5696 8
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich
    Mam problem z meganka 2000r tzn, po kilkugodzinnym postoju samochod nie chce zapalic (ok 6-8 h) Doszedlem do tego ze jesli przekrece stacyjke 4-5 razy i pompka sie wlaczy silnik odpala od pierwszego razu. Jak jest cieply to nie ma zadnych problemow.....?? czy ktos moze wie o co chodzi w serwisie mi cos mowili o pompie paliwa ale u nich to koszt 1400 zl i i tak nie sa pewni czy to to !!!!!!!
    Jeszcze jedno czy wszystkie meganki tak sie trzesa na biegu jałowym ?? Cewki wykluczam bo wymienilem wszystkie 4 !! Wracajac do cewek ktos ma jakas rade na to aby sie nie psuly ?? moze swiece wymienic na jakies inne ????
    Pomozcie fachowcy !!!!!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 19  
    ja mam scenica 1,6 mialem podobny problem sprawdzalem praktycznie wszystko (komputer, czujnik martwego punktu,swiece, pompke paliwa ....itd)kolega w serwisie reno sprawdzal no i niestety tez nic nie ustalil bo bym musial zostawic samochod co sie okazalo zatankowalem paliwo na nie wiadomej stacji no i niestety byly problemy a ze mam gaz to to paliwo na troche mi wystarczylo Renówki podobno sa na to czułe
  • Poziom 2  
    Dzieki za odpowiedz ale najdziwniejsze jest to ze po przekreceniu stacyjki 3-4 razy samochod odpala jak zloto, to tak jakby cos nie trzymalo cisnienia w przewodach i paliwo z calego uklado wracalo do baku. Moze jakis zaworek zwrotny tam jest albo pompka paliwowa ??????? Nie mam zielonego pojecia, moze jakies inne sugestie......
    pozdrawiam
  • Poziom 19  
    nie wiem jak w megance ale powinienes miec immobilajzer zobacz czy po przekreceniu kluczyka przestaje tobie migac lampka na desce jak nie to masz problem z immobilajzerem z tego co napisales moze to byc cewka od immobilaajzera uszkodzona, odnosnie pompki to jak przekrecisz kluczyk to zalacza sie pompka do momentu az nie zrobi cisnienia i potem sie wylacza bardziej wyglada mi to na immobilajzer
  • Poziom 14  
    Impulsator to jest czujnik położenia wału inaczej zapłonu – po prostu zaczął szwankować „zawiesza się” jeśli autko zimne lub rozgrzane nie chce odpalić wystarczy poruszać kostką lub lekko postukać nawet pomaga odpięcie klemy – tak czy inaczej wymienić koszt do 150 zetów samemu w warsztacie 200 zł – komputer wykryje usterkę wtedy jak coś nie działa.

    Na początek jeśli nie chce odpalić – poruszaj kostka czujnika lub postukaj po nim i uruchom silnik jeśli odpali możesz go wykręcić i przemyć końcówkę benzynom ekstrakcyjną powinno po mórz na dłuższy czas.
  • Poziom 2  
    dzieki za info ale gdzie pod maska szukac tego czujnika on jest gdzies na wierzchu czy schowany?? to jest tzw halla ??radzilbys podlaczyc komputer w serwisie (ale to wydatek chyba okolo 150 zl) czy sprobowac w ciemno ten czujnik???
    z gory wielkie dzieki
    dziedzior
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Ten czujnik znajduje się(stojąc przed silnikiem)przy łączeniu silnika ze skrzynią biegów taki „motylek "pod puszką podłączoną do filtra powietrza i poniżej czujnika temperatury. Sam na pewno dasz rade
    Na allegro części używane czujnik obrotów – zobacz jak wygląda bo są dwa rodzaje wkręcany I na płaskowniku na dwie śruby mocowany.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ten czujnik znajduje się(stojąc przed silnikiem)przy łączeniu silnika ze skrzynią biegów taki „motylek "pod puszką podłączoną do filtra powietrza i poniżej czujnika temperatury. Sam na pewno dasz rade
    Na allegro części używane czujnik obrotów – zobacz jak wygląda bo są dwa rodzaje wkręcany I na płaskowniku na dwie śruby mocowany. koszt ok 150zł pewne na 99%.
  • Poziom 2  
    Witam
    Dzieki Bogdan G za 100 % trafnosc. Wczoraj kupiłem impulsator za 100 kę i sam pokusiłem sie o wymiane (dziecinnie proste i banalne, dodam ze w serwisie za wymiane 105 zł krzyczeli w 3miesice, tylko serwisy otwierać i zyc jak paczki w masle) Jak juz taki laik jak ja potrafil to zrobic to chyba przedszkolak dalby sobie rade. Dodam jeszcze ze wymienialem w zeszlym miesiacu cewke w serwise, (bo jeszcze nie bylem zorientowany o co chodzi w megankach) to skasowali mnie 440 zł (a jak wszyscy wiedza cewka kosztuje max 180zł, co do wymiany to nawet sie nie bede wypowiadal (2 min z zegarkiem w reku :D, niektorzy pewnie uwineli by sie szybciej)
    Tak czy siak problem rozwiazany dzieki Bogdanowi G
    Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam