Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

P0170 Fuel trim malfunction (Bank 1) Opel Agila Z12XE

manticore 11 Apr 2007 19:30 58647 39
  • #1
    manticore
    Level 12  
    P0170 - taki błąd zarejestrowany.
    Od tego blędu się zaczeło - serwis skasował i powiedzieli że może złe paliwo lub przepływomierz lub sonda lambda - wyczyścili przepustnicę.
    Silinik pracuje równo ma czasem problem z wejściem na wyższe obroty - jakby na moment odcinał paliwo. Po przestawieniu w tryb serwis pracuje bez najmniejszych problemów.
    Po wymianie przepływomierza ten błąd zniknął i za jakiś czas pojawiło sią P0130 i tu rzeczywiście była uszkodzona lambda (dawała za niskie napięcie ) - wymiana na nową pomogła o tyle że napięcie jest już poprawne, ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów znów pojawił się P0170. Przepustnicę sam wyczyściłem bardzo dokładnie (ze sprawdzeniem poporników i silniczka). Samochodzik ma tendencję do pozostrawania przez dłuższą chwilę na podwyższonych obrotach przy zmianie biegów ale nie zawsze (wcześniej szybko schodził z obrotów po zdjęciu nogi z gazu). Silnik i elektryka , złącza koputera czyściutkie. Nie był myty ani zalany.
    Co to może jeszcze być do licha bo mi już pomysłów brakuje ??

    Pozdrawiam i liczę na ciekawe podpowiedzi.
  • #2
    .gonzo.
    Level 14  
    Może adaptacja przepustnicy? Skoro czysta.
  • #3
    manticore
    Level 12  
    Możliwe - tylko jak to się robi ?
    Gdzieś czytałem że po ponownym podłączeniu przepustnicy należy przekręcić kluczyk na ok 40 sekund i dopiero włączyć zapłon. Tak zrobiłem, ale nie mam przekonania co do tego sposobu.

    Może ktoś wie gdzie w Warszawie lub Łomiankach jest niedrogi warsztat - który ma Techa i wie co z tym się robi poza kasowniem błedów ?
  • #4
    manticore
    Level 12  
    Wygląda na to że adaptację przepustnicy w Z12XE robi się tak:
    Odłączyć kabel przepustnicy
    Podłączyć
    Włączyć zapłon ( nie uruchamiać silnika ) i czekac - pod maską będzie słychać lekkie piszczenie z przepustnicy i warczenie silniczka - potem cisza i pyk. Za chwilę proces się powtarza. Po 2 sekwencjach wyłącz zapłon i wyjmij kluczyk.
    Po uruchomieniu silnika przepustnica działa poprawnie.
    Po tych zabiegach w moim przypadku obroty były stabilne, a silnik ładnie wchodzil na obroty i z nich schodził. Już się ucieszyłem że jest ok, ale po przejechaniu 30 km kontrolka silnika znowu się zapalila i powrócił błąd P0170. Raz (8) chwilowy i po nim (9) staly.Oczywiście komputer przestawil się w serwis i samochodzik znowu wolno schodzi z obrotów - troszkę szarpie przy dodawaniu gazu.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    manticore
    Level 12  
    Czekałem na fachową odpowiedź i się doczekałem.
    Tak przypuszczałem że taka "adaptacja" to ściema bo przecież skąd niby sterownik ma wiedzieć przy wyłączonum zapłonie że mu odpieliśmy kabel od przepustnicy.
    Może wiecie gdzie w Warszawie można podjechać na prawdziwego techa za niewielką opłatą ?
  • #7
    manticore
    Level 12  
    No i niestety dalej mam ten sam problem
    - trafiłem na bardzo fajny serwis autoryzowany Opla w Warszawie.

    Samochód stał cały dzień i "fachowiec" stwierdzil że nie jest w stanie techem zdiiagnozować problemu bo:
    1) Sonda lambda nie od tego silnika w/g katalogu ( różni się ostatnią cyfrą i zgodnie ze specyfikachą Bosh tylko długość kabelka jest inna )
    2) Przepływomierz jest nieoryginalny ( zgadza się i nie mam pewności że jest w 100% o.k )
    Poprosiłem o podmianę na oryginalny i diagnozę - gdyby okazał się uszkodzony i diagnoza pozytywna to chciałem zgodzić się na naprawę za około 650zł. Ale technik nie chciał się na to zgodzić - coś kręcił i nie był pewien czy to pomoże.
    Odebrałem samochód bez kosztów.
    Stanowisko autoryzowanego Serwisu, które mi przedstawiono telefonicznie:
    Wymieniamy na Pana koszt Przepływomierz 650zł i obserwujemy co będzie dalej. Jak błąd się pojawi wymieniamy sondę za 630zł. Jak znowu się pojawi to znowu badamy na komputerze i pewnie okaże się że wymienimy jednostke sterująca ( nawet nie wiem za ile bo nie mieli ).
    Więc tym sposobem do auta wartego 12 tyś dokladamy kolejne 1200zł i nie wiemy czy np komputer za pewnie 1400zł nie jest uszkodzony.
    Fajny ten Tech2 w serwisie autoryzowanym i technik który go obsługuje.

    Proszę was o jakieś sugestie na temat błędu P0170
  • #8
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    zachowanie silnika się nie zmieniło?
  • #9
    manticore
    Level 12  
    No nie całkiem - teraz kontrolka jeszcze się nie zapaliła po ich resecie ale silnik już ma stały objaw - czyli wolno schodzi z obrotów przy zmianie biegów ( ciekawe że przy gazowaniu jak samochód stoi robi to szybko i prawidłowo wchodzi na obroty szybko płynnie i bez czkawki )
    Szczególnie jak rozpędzam go podczas jazdy na 2-gim biegu to tak przy około 3 tyś ma lekkie zadławienie i potem normalnie i niezbyt to zależy od tego czy przyśpieszam gwałtownie czy powoli.
    To jest tak trochę jak kiedyś w dużym fiacie jak otwierała się druga dysza.
  • #10
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    miałem corsę z tym silnikiem wywalało błąd P0170 i faktycznie był trochę mułowaty po wymianie końcowego tłumika (bo ze starego to praktyczne tylko mocowania wisiały) zbiera się jak należy i błędu brak.
    z tą różnicą ze tam nie było problemu ze schodzeniem z obrotów
  • #11
    momik12
    Level 31  
    P0170-korekcja dawki paliwa dla bloku cylindrów nr 1.-nieprawidłowa

    rada-wrzuć w gogle sentcar
  • #12
    cobraa
    Level 27  
    i tu masz kolego konkretny przyklad ze od serwisu sie trzeba trzymac jak najdalej
  • #13
    manticore
    Level 12  
    Przypominam temat
    Wizyta we wspomnianym serwisie niczego nie zmieniła - usterka nadal występuje. Zostały wykasowane mapy. Poprawiło się na tyle że po wejściu w tryb serwis, nie ma już aż tak uciążliwego "nieschodzenia z obrotów" P0170 nadal się pojawia po przejechaniu ok 25km. Mechanik coś wspomniał że jest długi czas reakcji sondy za katalizatorem i wykres był w "pikach" - coś tam adaptował i już był równy,. Jak sądzicie czy mogę zamiast tej drugiej sondy kontrolnej na jakiś czas wkręcić sondę regulacyjną ? Czy gdzieś można znaleźć katalog bosch gdzie podają harakterystyki sond ? albo czym się różni sonda 0 258 006 176 od 0 258 006 172 ?
  • #15
    manticore
    Level 12  
    To co teraz napiszę wiedzą naprawdę dobrzy fachowcy od nowoczesnych silników, szkoda że nie chcą o tym mówić głośno "żeby nie stracić klientów."
    Błąd z którym mam do czynienia od pół roku jest nietypowy bo nie wskazuje na konkretną usterkę ( część ) . Wszystkie moje wydatki związane z przepływomierzem były niepotrzebne. Sonda lambda i owszem nie była do końca sprawna, ale to nie była przyczyna. ( nie zaszkodziła wymiana) .
    ODPOWIETRZENIE układu podawania paliwa - to jest przyczyna że w pewnych warunkach powoduje nieprawidłowy skład mieszanki i jest wielorotnie rejestrowany jako błąd chwilowy przez komputer i w rezultacie jako błąd stały po 10 wystąpieniach. (wtedy zapala się check ).
    U mnie występowało to po przejechaniu około 25 km w mieście i nie koniecznie jednym ciągiem. Poza miastem po dłuższym dystansie.

    Doszedłem do tego czytając wszystkie posty na forum corsy - i jeden jakoś zwrócił moją uwagę. Przy odkręcaniu korka wlewu paliwa syczy. Sprawdziłem u siebie i rzeczywiście syczy i wciąga powietrze ( czyli podciśnienie ) Teraz nie dokręcam korka i błąd nie występuje.
    Pojawia się tylko wtedy gdy po przejechaniu kilkunastu kilometrów bardzo ostro przyśpieszam. Przy normalne jeździe i wyprzedzaniu oraz prędkościach do 130km nic złego się nie dzieje.
    Podejżewam że podciśnienie po otwarciu zaworu odpowietrzania "wciąga" do zbiornika mieszankę z kolektora zamiast wpuszczać tam nadmiar oparów ponieważ dzieje się to bardzo szyko i w krótkim czasie ja tego nie czuję, ale komputer może rejestrować to jako błąd.
    Przypomnę że u diagnosty po adaptacjach i czyszczeniu map żadne błędy się nie pokazywały ( badanie na postoju ).


    Wnioskuję że:
    -albo mam zapchany przewód odpowietrzający ( ale przy dmuchaniu powietrza w stronę zbiornika nie ma oporów)
    -albo zaworki filtra węglowego ( jak ktoś wie jak to dobrze sprawdzić to proszę o radę są 3 wężyki)
    -albo nie otwiera się zawór odpowietrzania ( ten między filtrem a kolektorem ssącym ) ale po wyjęciu z auta i podaniu 12V się otwiera podłącze leda przez opornik i puszczę kabelek do kabiny i sprawdzę czy się zapala.

    uszkodzenie pompy ( mała wydajność ) raczej odpada bo by się dławił lub przerywał przy ostrym rozpędzaniu.

    Proszę o rady i pomysły - jak najlepiej to wszystko sprawdzić.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    lucik
    Level 17  
    To samo spotkałem w Citroenie Berlingo. Defekt P0170. Uszkodzony był elektrozawór kanistra oparów paliwa. Czasami się zawieszał. Wymiana, wykasowanie defektu i auto jeździ.
  • #18
    manticore
    Level 12  
    @elektrit* - pisałem na początku że przepływomierz wymieniony, nie pisałem że mam już trzeci teraz oryginalny bosh ( i napisałem że to nic nie zmieniło )
    @lucik - sprawdziłem zawór na warsztacie i działa zawsze tylko muszę sprawdzić czy komputer go otwiera

    Dzięki za każdą podpowiedź
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    manticore
    Level 12  
    Nie teraz jest końcówką 031 czyli taki jak był fabrycznie ale podstawiałem też 0 280 218 119 i było to samo.

    Właśnie sprawdziłem filtr węglowy i "można dmuchać w każdą z trzech dziur" Natomiast przewód odpowietrzający do zbiornika puszcza powietrze tylko w stronę zbiornika - i tu zgłupiałem ( czy to jest prawidłowe ? )- skoro może zasysać powietrze to skąd podciśnienie ?
    Tak mi się przynamiej wydaje bo jak odkręcam korek to syczy ale nie śmierdzi więc sądzę że raczej zasysa.
  • #21
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    manticore wrote:
    To co teraz napiszę wiedzą naprawdę dobrzy fachowcy od nowoczesnych silników, szkoda że nie chcą o tym mówić głośno "żeby nie stracić klientów."

    a tutaj nie trzeba nie wiadomo jakiej wiedzy, bo to że do wystąpienia tego błędu przyczynia się sonda, pompa wtryskiwacz/e, EVAP... wystarczy przeczytać (przy opisie błędu jest podana możliwa przyczyna)
    Więc nie mów że ktoś tutaj coś zataja.
  • #22
    manticore
    Level 12  
    @goldwinger - masz rację trochę przesadziłem - przepraszam jeżeli to uraziło uczciwych ludzi. Może to przez upał, a może przez zmęczenie tym problemem.

    Sondę wyeliminowałem z podejżanych - jest wymieniona na nową i sprawdzona przez diagnostę na komputerze.

    Pompa ? raczej nie te objawy bo samochód nie traci mocy nie przytyka się i równo pracuje i trzyma obroty.

    Wtryskiwacze ? no tego nie mam jak sprawdzić, ale świece są ładne i jednakowe z jasnym lekko beżowym nalotem.

    EVAP ? zawór odpowietrzania - "na sucho pięknie działa".

    No i ta magiczna liczba kilometrów około 25, a dzisiaj zrobiłem 160km z odkręconym korkiem i błędów nie było. Zastanawiam się czy błędy sie nie pokazują w momencie otwierania zaworu odpowietrzana ? Silnik wtedy dostaje dodatkową dawkę oparów i powietrza - może komuterek zbyt szybko rejestruje tą zmianę na sondzie ?
    Czy waszym zdaniem druga sonda ( tej nie ruszałem tylko sprawdzałem na mierniku i wygląda ok) może mieć wpływ ?
  • #23
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    manticore wrote:
    EVAP ? zawór odpowietrzania - "na sucho pięknie działa".

    a napięcie na wtyczkę dochodzi?
  • #24
    manticore
    Level 12  
    No właśnie tego jeszcze nie wiem bo komputer otwiera ten zawór w "jakiś warunkach" nie mam jak tego wymusić więc podłącze sobie leda i będę obserwował podczas jazdy na postoju się nie otwiera.
    Muszę także wejść pod samochód i sprawdzić czy po drodze do baku nie ma na przewodzie odpowietrzającym jakiegoś zaorka. Bo jak pisałem - mogę nim dmuchnąć powietrze do baku, ale wciągnąć już nie. Niestety nie działa mi EPC a Autodacie niewiele jest o Agili żeby podejżeć rysunki układu paliwowego.
  • #25
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    zawsze coś tam w autodacie się znajdzie
    P0170 Fuel trim malfunction (Bank 1) Opel Agila Z12XE
  • #26
    manticore
    Level 12  
    @goldwinger - dziękuję za poświęcony czas
    Napięcie 12V pojawia się po przekręceniu kluczyka zgodnie ze schematem miedzy nóżką a minusem akumulatora. Między dwoma stykami złączki jest jakieś szczątkowe. Widocznie komputer w momencie załączania zaworu zwiera masę przez tranzystor. Pozostaje sprawdzenie czy rzeczywiście to robi, ale to już jutro podczas jazdy.

    - Ponawiam pytanie może ktoś pamięta: Czy rurka odpowietrzająca ze zbiornika do filtra oparów powinna mieć przepływ w obie strony ? u mnie tylko do zbiornika.
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    manticore
    Level 12  
    no nie da się bo komuter nie podaje masy przy przekręceniu kluczyka tylko 12V - to nie jest masa samochodu ( minus aku ) tylko sterowana przez tranzystor komputera. Da się dmuchać w obie strony, ale po podaniu 12V z zasilacza
  • #29
    tzok
    Moderator of Cars
    manticore wrote:
    Przy odkręcaniu korka wlewu paliwa syczy. Sprawdziłem u siebie i rzeczywiście syczy i wciąga powietrze ( czyli podciśnienie ) Teraz nie dokręcam korka i błąd nie występuje.
    To dziwne, bo syczeć powinno ale powinny syczeć wylatujące pary paliwa (powinno wydmuchiwać korek a nie go zasysać). Zawór "EVAP" podaje te opary do kolektora dolotowego ("w sprzyjających warunkach").
  • #30
    manticore
    Level 12  
    Podłączyłem diodę pod EVAP i nic z tego nie rozumiem ( co to znaczy sprzyjające warunki )
    Dioda zaczyna pulsować po nagrzeniu silnika podczas jady przy łagodnym przyśpieszaniu.
    Przy gwałtownym przyśpieszaniu nie świeci.
    Przy jeździe ze stałą prędkością zapala się na stałe i po kilkunastu sekundach gaśnie. Po jakimś czasie mruga i znowu się zapala.
    Zapala się na stałe także przy obciążeniu np jazda pod górkę - i to jest dziwne bo silnik w takim momencie powinien mieć chyba lekko większą dawkę paliwa, a nie jakieś lewe powietrze z oparami.

    Wniosek jest taki że sterowanie EVAP działa i zbiornik powinien się odpowietrzać.

    Tylko że u mnie : rurka odpowietrzająca ze zbiornika do filtra oparów ma przepływ tylko do zbiornika.