logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

TV Orion 520DK - problem z obrazem i sterowaniem po naprawie przetwornicy

PiotreXxX 17 Kwi 2007 16:51 1088 3
REKLAMA
  • #1 3795530
    PiotreXxX
    Poziom 13  
    Ocena: 3
    Mam problem z w.w telewizorem. W telewizorze siadła przetwornica, po wymianie części (tzn. STR58041, kondensator 150uF 160V, rezystor 1 ohm /0125W 2 tranzystorów SD863 i diody R2M) telewizor normalnie startuje.
    Teraz wystąpił problem z sterowaniem odbiornika i obrazem. Mianowicie od góry na ekranie jest około 3 cm przerwy a później z jakieś 5 cm to załamanie obrazu w poziomie (paski). Na wyświetlaczu miga nr. kanału i nie moża nic zrobić oprócz wyłączenia odbiornika z zasilania.

Proszę o pomoc nie znam się tak na tym. Naprawą kierowałem się innymi postami na forum.

P.S. Nie zabierał bym się za to ale rodzice od 7 lat "obiecują" oddać TV do naprawy. W akcie desperacji postanowiłem zrobić to sam.

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 3795605
    LeDy
    Poziom 43  
    Ocena: 2930
    Jak miga to pewno masz włączone na klawiaturze lokalnej PRESET. Między dwoma tranzystorami ( na radiatorach)lub w pobliżu, blisko nich , trafopowielacza powinien być kondensator 4,7uF/160V- możesz dać 10uF/ np 250V. Poznasz go " na oko" bo jego " koszulka" jest obkurczona a góra jasna. Wymień go.
  • REKLAMA
  • #3 3796488
    PiotreXxX
    Poziom 13  
    Ok jutro kupie i go wymienie. Co do migania to faktycznie było wciśnięte :D. Zapomniałem o funkcjach tego telewizora. Mam pytanie, bo TV nie reaguje na zmiany kanałów itp ani z pilota ani z lokalnego panelu. Czy przyczyną tego może być ten kondensator ?

Pozdrawiam

Podłączyłem przed chwilą coś na wejście AV. Kanał jest ustawiony na antene ale mimo to przebija się obraz z AV. Cały obraz skacze przelatuje po przekątnej nie ma też dźwięku.
  • #4 3800139
    PiotreXxX
    Poziom 13