Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak mocy w Matizie

arturo098 26 Kwi 2007 18:48 5935 19
  • #1 26 Kwi 2007 18:48
    arturo098
    Poziom 9  

    Witam wszytkich serdecznie mam problem z Matizem '99. Od pewnego czasu jest coraz słabszy i wolniej mi się zbiera (zarówno na benzynie jak i na gazie), wszytko jest ok do momentu gdy nie przyśpieszam gwałtownie, gorzej jak wcisnę pedał gazu ponad 3/4, wtedy z komory silnika dochodzi taki dziwny dzwięk - jakby szum i autko reaguje co prawda ale z opóźnieniem i wolno. W ostatnim czasie wycięty został katalizator, wymienione świece, przewody, aparat zapłonowy. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł jak można pomóc mojemu Mietkowi bede zobowiązany.
    Pozdrawiam

  • #2 26 Kwi 2007 20:04
    hitek
    Poziom 16  

    Bardzo fajnie.Wyciołeś katalizator a co zrobiłeś z sondą lambda.Chyba zdajesz sobie sprawę z tego ,że tuning w Twoim aucie musi być przeprowadzony fachowo.Jeśli zaczniesz wycinać po kolei wszystko co Twoim zdaniem jest zbędne,to przestanie Ci wogóle palić
    Pozdr

  • #3 26 Kwi 2007 20:54
    procekkk
    Poziom 24  

    jesli jest instalacja gazowa to radzilbym sie jej na poczatek pozbyc bo generalnie ona jest przyczyna 90% problemow z autem

    a co zrobiles we wlasnym zakresie zeby odszukac przyczyna?

  • #4 26 Kwi 2007 21:21
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Może dobrze by było ustawić zawory.

  • #5 26 Kwi 2007 21:27
    .gonzo.
    Poziom 14  

    procekkk napisał:
    a co zrobiles we wlasnym zakresie zeby odszukac przyczyna?


    Właśnie. Lepiej czekac na gotowe.

    Jakieś błędy w komputerku?

  • #6 26 Kwi 2007 22:01
    arturo098
    Poziom 9  

    We własnym zakresie to odczytałem kody i wyszło mi: 0110 - czujnik temp. powietrza w kolektorze oraz 1500 - układ A/C, jutro mam zamiar wymienic czujnik temp. powietrza, ale martwi mnie jeszcze jedno mianowicie fakt, iż w skrzynce bezpieczników w komorze silnika często przepala mi sie bezpiecznik Ef-4 i nie wiem czy to wina jakiegoś zwarcia, które może mieć wpływ na pracę całego silnika.(ostatnio jak odwiedziłem elektromechanika to nic odkrywczego nie był w stanie mi powiedzieć w tym temacie)
    Jeżeli chodzi o wycięcie katalizatora to poradzili mi to gazownicy(oni tego tez dokonali), ale nie wiem co miałeś "hitek" na myśli z sondą lambda - co powinienem teraz zrobic??
    z góry dzięki za pomoc

    Dodano po 1 [minuty]:

    zawory miałem nie tak dawno regulowane i po regulacji nie zauważyłem poprawy w zachowaniu autka.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Ponadto w zeszłym tygodniu sprawdzałem ciśnienie na cylindrach i wyszło w normie.

    Dodano po 18 [minuty]:

    mam jeszcze jedno pytanie gdzie dokładnie znajduje się czujnik temperatury powietrza?? bo próbowałem go namierzyć i jak do tej pory porażka??

  • #7 26 Kwi 2007 22:12
    hitek
    Poziom 16  

    Mówiąc w sporym uproszczeniu - sonda lambda to czujnik temperatury spalin, wkręcony w kolektor wylotowy zwykle przed katalizatorem. Wysyła on sygnały dot. temperatury spalin w katalizatorze do komputera wtrysku, a ten na podstawie danych z sondy reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu i wtrysku.
    Rozruch powinieneś mieć na benzynie (nie na gazie), a brak sondy i katalizatora może mieć wpływ na nieprawidłową pracę silnika.
    Sam jeżdżę autem na gaz i nie kazano mi wycinać katalizatora. Sonda jest zainstalowana i działa poprawnie. Auto idzie jak "burza" i na jednym i na drugim paliwie.

  • #8 26 Kwi 2007 22:41
    arturo098
    Poziom 9  

    Przed wycięciem katalizatora auto tez się muliło ( to był podstawowy powód wycięcia kat.), sam fakt wycięcia katalizatora nie wpłynął dodatkowo negatywnie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    powiedz mi jak może somda lambda wskazywać temperaturę w katalizatorze skoro znajduje się w kolektorze wylotowym (od niego jakiś 1 metr)??

  • #9 27 Kwi 2007 08:00
    yaaro
    Poziom 33  

    Hitek zanim cos napiszesz poczytaj dokładnie, myślałem ze na tym forum maja być udzielane dosyć poprawne informacje. Sonda Lambda raczej w uproszczeniu to taki analizator spalin a nie czujnik temperatury. Proponuje zapoznać się z lekturą zanim napisze się cos nie na temat

    http://www.ngkntk.pl/Zasada_dzia3ania_sondy_lambda.1343.0.html


    hitek napisał:
    Mówiąc w sporym uproszczeniu - sonda lambda to czujnik temperatury spalin, wkręcony w kolektor wylotowy zwykle przed katalizatorem. Wysyła on sygnały dot. temperatury spalin w katalizatorze do komputera wtrysku, a ten na podstawie danych z sondy reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu i wtrysku.
    Rozruch powinieneś mieć na benzynie (nie na gazie), a brak sondy i katalizatora może mieć wpływ na nieprawidłową pracę silnika.
    Sam jeżdżę autem na gaz i nie kazano mi wycinać katalizatora. Sonda jest zainstalowana i działa poprawnie. Auto idzie jak "burza" i na jednym i na drugim paliwie.

  • #10 28 Kwi 2007 11:44
    arturo098
    Poziom 9  

    Co myślicie na temat zaworu EGR moze on jest za to wszystko odowiedzialny??? słyszałem ze można go zaślepić. Proszę o podpowiedz jak to zrobić i czy to ma jakiś sens??
    Wczoraj sprawdzałem czujnik temperatury powietrza dolotowego przedmuchałem go, skasowałem błędy na komputerze i wszystko było OK. już więcej nie pokazywał się ten błąd.

  • #11 29 Kwi 2007 11:51
    arturo098
    Poziom 9  

    nikt więcej nie ma pomysłu co może dolegać mojemu Mietkowi???

  • #12 29 Kwi 2007 22:31
    procekkk
    Poziom 24  

    moja dobra rada odstaw auto do serwisu, pracuje w ASO Deawoo i dobrze radze, bo czasem jak ludzie sami probuja cos robic to potem wiecej problemowi niz kozysci z takich manipulacji, i potem sie dziwia je koszty naprawy sa wysokie.
    Pozdr. Procekkk

  • #13 30 Kwi 2007 08:43
    arturo098
    Poziom 9  

    Tylko z tym serwisem ASO to jest tak, że oni nie są w stanie określić nawet przybliżonych kosztów naprawy, biora autko i nie pytają c o nic próbuja robić. Po wszystkim człowiek patrzy na rachunek i zdziwienie go bierze :(.

  • #14 30 Kwi 2007 09:00
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dlatego są też dobre warsztaty, które robią o wiele taniej a mają odpowiedni sprzęt.

  • #15 30 Kwi 2007 18:03
    procekkk
    Poziom 24  

    pracuje w malej miescowosci (male zarobki) i wszystki koszty sa ustalane z klientem, chyba ze klient nie liczy sie kosztami (np firmowe auta) i zalezy mu aby auto bylo w pelni sprawne.
    pozdr.

  • #16 30 Kwi 2007 18:50
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie.Sprawdż wentylator silnika.Miałem przypadek,ze padło ulożyskowanie i właśnie wtedy był błąd 1500.Dokładnie błąd czujnika temperatury.Pozdrawiam Witek

  • #17 01 Maj 2007 16:41
    Usunięty
  • #18 01 Maj 2007 17:08
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie.Nie wiem co ma ale paliła się kontrolka elektroniki i był ten błąd.Okazało się,że wentylator ma rozwalone łożyska.Po wymianie wentylatora i skasowaniu błędów przez odłączenie zasilania wszystko wróciło do normy.Może przypadek ale zadziałało.Pozdrawiam Witek.

  • #19 04 Mar 2008 14:00
    rootik
    Poziom 9  

    Witam moze wiecie jaka oporność powinien posiadać czujnik temteratury ?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME