Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vito

15 Paź 2003 11:30 11163 16
  • Poziom 11  
    Panowie
    autko jak w temacie rocznik 2002 ful wypas. Problem jest z centralnym zamkiem - objawy: przy próbie zamknięcia cisza, nic się nie dzieje; przy próbie otwarcia słychać przekaźniki ale nic poza tym. Dotyczy to zarówno zamykania z kluczyka(pilota) jak i przycisku sterowania z konsoli. nie mam schematu , a w necie jest problem z tym modelem.
    Język angielski jest mi prawie obcy, więc świat jest z lekka przysłonięty dla mnie z wiedzą.
    Moje pytanie brzmi: czy ma ktoś może schemat oraz więcej wiedzy ode mnie???
    czy może mi ktoś pomóc??
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 15  
    oprócz tych usterek wymienionych na priv sprawdz po prostu bezpieczniki
    nad kolanami pasażera (f1-f4)oraz pod siedzeniem kierowcy
    oraz punkty połączenia przewodów lub/i wyjscia z modułu pin 2,3 wtyku''2''-15pinowego oraz pinu 17,18 wtyku''1''-18pinowego
    kolorki kabelków w kolejności j/w niebiesko/czerwony, biało/czerwony,
    biało/niebieski, niebiesko/czarny są to wyjścia sterujące silnikami zamka
    w wariancie gdy z modułu wychodzi jedna wtyczka 18pin to...
    patrz pin 10-biało/czerwony i pin 11-niebiesko/czerwony..........
    aczkolwiek zdarzyło się mi iż przyjeżdzały samochódy , które miały wszystkie silniki upalone .przyczyna tkwiła w module i parametryzacji :gdy samochód przekraczał prędkość 15-20km/h zamykały się drzwi i jest to objaw normalny tylko ,że nie dostawał informacji zwrotnej ,że drzwi są już zamknięte i zasilał siłowniki non stop
    co prowadziło do awari.
    jeśli jest to vito/viano 2002r to jest on jeszcze na gwarancji i proponowałbym z niej skorzystać....w Łodz nie ma serwisu najbliższy jest w Częstochowie,Warszawie....no chyba że chcesz przyjechać do mnie ...
    to dam namiary mojego......(200km na południowy/zachód- Wrocław lub na południe Opole)
  • Poziom 11  
    Dziękuje za zainteresowanie..jutro sprawdze to co napisałeś. Wiem że wszystkie siłowniki są dobre..porozpinane i posprawdzane łącznie z wlewem paliwa..na priv podam Ci numer podwozia.Bezpieczniki sprawdzone..ale człowiek omylnym jest.Jeśli chodzi o gwarancje nie wiem czy jest ona wazna gdyz samochód był lekko uszkodzony i jest po naprawie blacharskiej.
    Poza tym jest jeszcze sprawa ambicjonalna i wiedzy.
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje.
  • Poziom 15  
    jeśli nie będziesz o tym mówił każdemu że samochód jest po dzwonie to gwarancja obejmuje to ......
    nie jest sprawą łatwą sprawdzić siłownik w środku jest przełącznik który zmienia polaryzację zasilania oraz pstryczek który rozpoznaje czy zamek jest otwarty/zamknięty/zaryglowany- a sprawdzisz to podłączając np stardiagnozę i w tzw. ''iswerte" zobaczysz w jakim stanie jest siłownik....
    poza tym jest coś o nazwie crashsensor- jest to taki bajerek który ma za zadanie otworzyć drzwi właśnie przy dzwonie....i jeśli właśnie on zadziałał to nie obejdzie się bez podłączenia co najmniej stardiagnozy....
  • Poziom 11  
    witam ponownie
    jeśli chodzi o schemat poczekam do poniedziałku
    Jesli chodzi diagnoze nie dysponuje niczym praktycznie do mercedesa..więc nie obejdzie się bez wizyty w serwisie.. oczywiscie jeśli sprawdze wszystko od strony elektrycznej.
    Jestem naprawde wdzięczny za informacje posprawdzam wszystko zgodnie z Twoimi wskazówkami.
    Pozdrawiam.
    Robert
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 15  
    W w/w samochodzie mam do zamontowania centralny zamek. Mam pytanie czy jest jakiś patent skoro orginalne cięgła bardzo ciężko pracują. Potrzebuje to zrobić na standardowych siłownikach.
    Pozdrowienia
  • Poziom 15  
    MAJSTEROS napisał:
    W w/w samochodzie mam do zamontowania centralny zamek. Mam pytanie czy jest jakiś patent skoro orginalne cięgła bardzo ciężko pracują. Potrzebuje to zrobić na standardowych siłownikach.
    Pozdrowienia

    odpowiedz brzmi żadnego patentu nie ma!!! jeśli cięgna ciężko się przesuwają to problemem jest zamek ,lub sama linka....
    poza tym nie montuje się siłowników do linki tylko do zamka....i najsłabszym punktem tego centralnego jest wiązka na zawiasie drzwi...
  • Poziom 15  
    Do drzwi przesuwnych chciałem zastosować pole stykowe np. z drzwi bagażnika Fiata Seicento. Ale co zrobić żeby zamek lżej pracował. Dziękuje za odpowiedź.
  • Poziom 15  
    MAJSTEROS -ty chcesz zamontować centralny w vito czy seicento??? bo jesli w tym pierwszym to są orginalne połączenia stykowe i nie trzeba kombinować ...nawet dziury są wycięte własnie pod takie zestawy...rano będę mógł podać nr.części jakie można zamówić i nie są to wielkie pieniądze....a jeśli chodzi jak zrobić aby zamek lżej pracował??
    ściągniesz tapicerkę ,zdemontujesz zamek: (3 -śróbki na torx30),odepniesz linkę i obok miejsca gdzie zaczepiona jest linka jest zagięty kawałek blachy...wyprostuj go i wywierć w wyprostowanej części (na końcu) dziurę 3mm przez nią przeprowadz cięgno od siłownika.....
    są to prawa fizyki ramie/dzwignia i przyłożona siła... im dalej od zamka tym lżej nim sterować....zrobię zdięcia to załączę..
  • Poziom 15  
    w vito/viano sprinter -drzwi przesuwne : połączenie stykowe A9018200154 oraz A9018200254 -są to dwa elementy które idealnie pasują i nie trzeba wiercić niepotrzebnych dziur tylko wystarczy wyciągnąć gumową zaślepkę i na drzwiach jest taka i na słupku...
  • Poziom 15  
    serdeczne dzięki za rzeczową i wiele pomagającą odpowiedź
    Pozdrowienia

  • Poziom 27  
    Miałem problem podobny w firmowym vito a dokladnie to v-clasa z 2001 roku. Sam sie otwierał, zamykał no cuda. Auto mialo 8 miesięcy i jakieś 10 tyś km przebiegu a serwis to lubi bardzo :D . Po 4 godzinach pracy 2 techników i rozbebeszeniu prawie całej tapicerki okazało się - że przetarła się wiązka przewodów sterujących w drzwiach kierowcy, prawie przy słupku. Podobno "czasami sie to zdarza" powiedzieli - sprawdz moze to coś podobnego.
  • Poziom 15  
    JACU626 napisał:
    Po 4 godzinach pracy 2 techników i rozbebeszeniu prawie całej tapicerki okazało się - że przetarła się wiązka przewodów sterujących w drzwiach kierowcy, prawie przy słupku. Podobno "czasami sie to zdarza" powiedzieli - sprawdz moze to coś podobnego.

    to jest przykład naciągania klienta i amatorszczyzny...(nie autora postu lecz ''serwisu''?)
    to jest standardowa usterka niedomagania centralnego...i zwłaszcza serwis powinien o tym wiedzieć...częściej zdarza się to w centralnych dokładanych aniżeli w fabrycznych......
    po to się uczymy,jeżdzimy na szkolenia aby taka naprawa stała się szybsza....i przez to tańsza...naprawdę czasami naprawa w serwisie jest tańsza i szybsza niż w ''stodole'' wynika to z pewnych procedur które są nam znane,specjalizowanych narzędzi itd
    ale standardową usterką są też połączenia stykowe (klapa,drzwi przesuwne) i mikrowłączniki w zamkach.....i następny przykład naciągania klienta...same włączniki występują jako część zamienna i stanowią niecałe 10% wartości zamka....więc po co wymienić włącznik skoro można wymienić cały zamek

  • Poziom 27  
    Moze nie do końca na temat ale powiem co się z v-clasą dzieje. Auto ma pneumatyczne zawieszenie. od początku coś w nim sie sypie. Siedem razy w serwisie, wymieniane jakieś zawory, regulacja ale nadal to samo. W październiku tak koło 20 zaprowadzone do servisu bo się samo opuszcza i podnosi. Odebrane 27 - wszystko w porządku zapewnia serwis, 21 listopada skończyła sie gwarancja. A tu 25 listopada auto podniosło sie na maxa, usztywnilo tak ze jechać strach przyjechał serwis zabrał i - - - - dziś telefon "zużyta i skorodowana pompa zawieszenia" przed komentażem powiem ze auto zrobiło przez ten miesiąc 1000 km bo kazdy boi sie nim jezdzic bo nie wiadomo czy jak się gdzies pojedzie to czy wróci normalnie czy na lawecie :D . A komentaż - co tu pisać ktoś powiedział że mercedes to sie skończył na w 123 i 124 i to prawda :( obecne to jezdzące złomy które nie przejezdzaja bez napraw 100 tyś km, W poprzednim v 112 cdi przy 90 tyś km padła turbina i wtrysk. Co do kolegi z wadliwym zamkiem - moja rada bież miernik i szukaj przyczyny bo serwis to ci raczej nie pomoże :D .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    zaoponuję! czy serwis nie pomoże???? w serwisie pracują ludzie..i też są omylni ,ale sa "serwisy" tylko z nazwy, kitóre nie mają żadnego przygotowania i żadnej wiedzy.....sa też ludzie bardzo zdolni ,którzy sie nawet marnuja w ASO.....a to że mercedesy są awaryjne ...nie zaprzeczę ! przez to mam pracę ......jest jeszcze jeden fakt na który należy zwrócić uwagę dla przykładu vito...składane w niemczech psująsię najmniej póżniej hiszpańskie a najczęściej składane w Jelczu-Laskowicach.....to o czymś świadczy...i potwierdza regułę , że najlepsze były 123/124...(niemiecka solidność i precyzja)

  • Poziom 27  
    Nio nie wiem czy nas do innego działu gelo555 nie przezucą ale może pospekulujemy. Moja mazdka ma 793 tyś km, do 700 nie było poważnych awari poza elementami które się zużywają el.zawieszenia tak co 200-300tyś cos do wymiany, przeguby, tarcze, bębny 300-600 tyś, przy 700 szlif góry silnika bo go zonka zagotowała i zezdzi dalej - kto ma wiecej????