Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MERCEDES VITO - poszukuje schematu elektrycznego zamka cenra

carrier 10 Mar 2006 11:04 16630 7
Metalwork
  • Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Metalwork
  • #2
    polo
    Level 14  
    Prawdopodobnie któryś zamek niedomyka bardzo często wystarczy wyczyścić i przesmarować cięgna
  • Metalwork
  • #3
    jaroslaw l.
    Level 13  
    witam- uszkodzony jest jeden z silownikow lub zamek zasniedzialy. jak ktorys szwankuje to calosc tez. pozdrawiam
  • #4
    Jacek79
    Level 37  
    kontrola zamkniecia są obiete wszystkie zamki prócz wlewu paliwa
  • #5
    carrier
    Car alarms specialist
    Dziś rozebraliśmy wszystkie zamki, wyczyściłem i przesmarowałem wszystko, co się dało i nadal usterka się zdarza. Kilka zamknięć nie poprawnych na 1 dobre.

    Czy jak odepnę jednego mastera to czy ma to wpływ na resztę układu?
  • Helpful post
    #6
    woker7
    Level 14  
    ja za to moge ci poradzic jedynie sprawdz czy przypadkiem ktorys z silownikow sie nieprzestawil a jesli nie to moge ci doradzic ktorys z silownikow moze miec popsuty mikrowlacznik ktory sie znajduje w silowniku a zeby to sprawdzic sprubuj odlaczyc po koleji silowniki i i zamknac i otworzyc przy kazdym odlaczaniu silownika moze to pomoze moim zdaniem to kazdy silownik jest sterujacym przeciez dochodzac do drzwi przekrecajac kluczykiem obojetnie ktöry zamek dzwi to otwieraja sie wszystkie.a wiec powodzenia sory za pismo
  • Helpful post
    #7
    Gerri
    Mercedes specialist
    1.Wielokrotne zamykanie i otwieranie jest sposobem sygnalizacji dla użytkownika, że coś jest nie w porządku.
    2.Pomocne dla diagnozy jest sprawdzenie, czy po takim wielokrotnym zamykaniu/otwieraniu wszystkie drzwi zostaną zamknięte.
    3.Wszystkie siłowniki (oprócz baku) są sterujące
    4.Jeżeli nastąpi opór mechaniczny któregoś z zamków, (siłownik jest zbyt słaby, aby "przerzucić" dany zamek) pomaga następujący test: Bierzemy kluczyk, i po kolei, każdą wkładkę obracamy (wspomagając w ten sposób działaniem klucza kolejne siłowniki) Jeżeli przy którejś próbie zamek nie odbije, to winowajcę mamy w garści.
    5.Zakłócenie ze strony elektrycznej: pola stykowe na drzwiach przesuwnych ulegają zabrudzeniu. Z czyszczeniem ostrożnie: kontakty są jedynie ulepszane warstwą przewodzącą, która szybko ulega zdrapaniu i wyłazi miedź. W Sprinterze miałem przypadek opadnięcia drzwi na rolkach prowadzących - styki również nie kontaktowały, pomimo że były czyste.
    6.Zakłócenie elektryczne: błąd konstrukcyjny przelotek kablowych (gumowych harmonijek) w drzwiach przednich. Oba otwory (w drzwiach oraz na słupku) są na jednej wysokości, co powoduje, że przy każdym otwarciu drzwi kable są przełamywane. Gdyby otwory były na różnej wysokości, wiązka poddawana byłaby jedynie skręcaniu, co znacznie wydłużyłoby jej żywotność. Tu jest właśnie problem: w Vitku używanym "średnio w mieście" uszkodzenia wiązki kablowej w przelotce drzwi kierowcy pojawiają się przy przebiegu ok. 60-70 kkm. Dochodzi do sytuacji, że (przykładowo) ulegnie przerwaniu kabel meldujący o zamknięciu. Drzwi fizycznie zostaną zaryglowane, ale sterownik o tym nie wie, i melduje błąd poprzez "stukanie" siłownikami.
    7.Zamki (siłowniki) nie mają możliwości regulacji - nie tędy droga
    8.Schemat mogę udostępnić, musiałbyś jednak podać jakiegoś maila akceptującego załączniki (jakoś przez forum nie zawsze się udaje) Jednak zastrzegam: pierwszą godzinę będziesz ten schemat analizował, dociekając "co autor miał na myśli" W drugiej godzinie (dalej nie mając planu dalszego działania) weźmiesz do ręki multimetr i przystąpisz do prób "na żywym organizmie". Pod koniec drugiej godziny podrzesz schemat, podepczesz multimetr, kopniesz "Vitka" i pójdziesz na piwo...:D
  • #8
    carrier
    Car alarms specialist
    Dziś podjąłem 2 próbę naprawy "przeciwnika" i okazało się, że przestawił się zaczep tylnej klapy o ok 1cm. Po regulacji zaczepu usterka ustąpiła. Dziękuję wszystkim i zamykam temat.