logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować generator 12V na działkę z silnikiem i alternatorem?

badboy23 28 Maj 2007 14:20 4130 4
REKLAMA
  • #1 3928748
    badboy23
    Poziom 27  
    Ocena: 49
    Witam wasz, potrzebuje zbudować mały generator 12V tak, aby moc używana na działce światło i jakąś lodówkę 12V mam oczywiście kilka pomysłów jednak zanim przystąpię do realizacji jakiegokolwiek chciałbym zaczerpnąć fachowych opinii, sam jestem amatorem w całym znaczeniu tego słowa, pojecie o temacie mam ze tak powiem dość mgliste; dysponuje silnikiem elektrycznym 12V, akumulator 12V, prądnica od malucha i alternatorem. Tera powiem jak kombinuje;

Zespawam kawałek ramy, na której zamocuje silnik i alternator lub prądnice połączę oba Kolami z paskiem klinowym, powinienem uzyskać dość spore obroty i w rezultacie około 14V na wyjściu(chyba trzeba będzie tez jakoś wykombinować żeby altek się wzbudzał).

Co wy na to??

Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #2 3929057
    emeryt2
    Poziom 42  
    Ocena: 2301
    Witam. Jeżeli jako napędu alternatora chcesz użyć silniczka elektrycznego<12V> i akumulatora, a z alternatora,chcesz pobierać prąd na żarówkę i chłodziarkę i jeszcze tym podładować akumulator, to będzie to <peripetium mobile>.Radzę zastosować jakiś mały silnik spalinowy. Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #3 3929072
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 3622
    W takim systemie chodzi chyba o to, by uzyskać energie elektryczną bez jej udziału w tworzeni tej energii. A skoro masz akumulator, to można z niego korzystać. A ja proponowałbym ci takie rozwiązanie: jakiś wiatrak, który będzie napędzał jakąś niewielką prądnicę i doładowywał stale baterię akumulatorów, z których będziesz mógł w czasie swojego pobytu na działce ciągnąc prąd. A jak zastosujesz jakąś przetwornicę 12/230., to nawet mieć napięcie sieciowe.