Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

agreagt z silnika spalinowego

finalcell 19 Mar 2007 20:03 2035 13
  • #1 19 Mar 2007 20:03
    finalcell
    Poziom 12  

jestem laikiem i proszę o poradę na działce potrzebuje prądu coś koło 1,2kW, chce wykorzystać silnik 25kM, do tego altek od stara podobno mają dużą moc i jakąś przetwornice na z allegro (chyba że łatwo można zrobić i tanio najlepiej o większej mocy) http://www.allegro.pl/item172968661__e%5D_przetwornica_12_230v_1000watt_importer_wawa.html
    coś takiego pewnie nie ma to szansy zadziałać no i pytanie jak z regulacją obrotów problemem nie jest wrzucenie silnika na 5000 ale co z nadmiarem prądu :( proszę o jakieś rady) osobiście wolał bym zrobić prądnice z jakiegoś schematu bo ta jest dojść droga
    licze na pomoc
    :D

0 13
  • #2 19 Mar 2007 20:15
    janek1815
    Poziom 38  

a czy nie lepiej podlaczyc silnik asynchroniczny razem z silnikiem i uzwojenia polaczyc przez kondensatory. Powinien sie wzbudzic silnik i pracowwac jako pradnica. Pozostanie kwestia regulacji obrotow wzgledem obciazenia

0
  • #3 19 Mar 2007 20:27
    harnasx
    Poziom 22  

moim zdaniem troche zły pomysł:
    1 -silnik 25KM (maluch??) jest troche za duży do twojej (1kW) mocy -czytaj paliwożerny
    2 - ta przetwornica raczej nie leżała nawet obok takiej z której możesz uzyskać 1kW ciągłej nominalnej mocy
    3 - zależy co bedziesz zasilał - bo wydaje mi się że "sinusa" z tej przetwornicy to nie uzyskasz

Jeśli chodzi o koszty zakupu i potem eksploatacji to wyjdzie taniej kupić agregat (z tym że i tu trzeba uważać) zwłaszcza rewelacje z allegro :)
    albo rozejrzeć się za generatorem z demobilu i podpiąc go do silnika z maluszka bo ichne silniki to dopiero "miały apetyt".

0
  • #4 19 Mar 2007 20:34
    finalcell
    Poziom 12