logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak napisać program w AVRGCC na Atmega do licznika rowerowego?

Pysiak 31 Maj 2007 21:19 4348 12
REKLAMA
  • #1 3940727
    Pysiak
    Poziom 11  
    Ocena: 6
    Witam.Jestem początkujący. Mam problem z napisaniem programu w AVRGCC który działał by a ten sposób że zlicza impulsy( np. z kontaktronu) i na lcd miała by sie pokazać prędkość w km/h oraz dystans przejechany w km. - na procku Atmega (8, 16 itp) Wydaje mi się że powinny być uzyte dwa liczniki - jeden zlicza impulsy z kontaktronu a drugi zajmuje się czasem...co zastosować ( jakie rejestry...itp) żeby to prosto skleić do kupy :]
  • REKLAMA
  • #2 3940773
    pubus
    Poziom 30  
    Ocena: 31
    Timer1 wykorzystujesz do zliczania impulsów (wejście T1) a timer2 w trybie asynchronicznym z kwarcem zegarkowym odlicza czas...
    Musisz znać obwód koła...
    Potem to już prosto...
    Przeliczasz ilość obrotów w danym czasie na drogę i wyliczasz prędkość...
    Rejestry konfiguracji poszczególnych timer'ów są opisane w dokumentacji...
  • REKLAMA
  • #3 3940812
    nojmi
    Poziom 20  
    Ocena: 18
    Możesz też zliczać czas między impulsami. Znasz czas i drogę (obwód koła) co daje Ci prędkość.
  • REKLAMA
  • #4 3941591
    Pysiak
    Poziom 11  
    a napisał by ktoś przykładowy kawałek programu ? :]
  • #5 3941600
    Ch.M.
    Poziom 27  
    Ocena: 15
    Kontaktron to raczej nienajlepszy pomysł (jest zbyt wolny) Lepiej jakiś czujnik magnetyczny zastosuj.
    Timer 0 zliczałby impulsy z czujnika, T1 mierzyłby czas. w sumie banalna sprawa, ale ci nie pomoge, chyba ze lubisz asm to moge pomyśleć nad tym programem
    Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #6 3943444
    Pysiak
    Poziom 11  
    Może znajdzie się ktoś kto pomoże w C... oczywiście za wynagrodzeniem :] jakby co to stukać na email.

pozdro
  • #7 3943538
    tmgofer
    Poziom 12  
    Ocena: 1