Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai accent problem z paleniem

01 Cze 2007 06:27 21358 32
  • Poziom 11  
    Witam. mam problem z accentem, na zimnym silniku pali ładnie jednak jak się nagrzeje do normalnej temperatury pracy nie można go ponownie uruchomić. Brak jest wtedy iskry na świecach. Pozatym jakie ma być napięcie zasilające czujnik połozenia wału, u mnie jest 3,2 V sadzę że to chyba mało. Proszę o pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    Ta strona jest do wersji sprzedawanych na Stany.

    Podaj więcej danych :silnik , rocznik.
  • Poziom 13  
    napisz VIN twojego samochodu to odpowiem Ci jak go sprawdzić. Jeśli jest to czujnik z trzema przewodami to powinien mieć ok 5,2V.
  • Poziom 11  
    Witam.
    Sorry ze długo się nie odzywałem chociaż ja zadałem pytanie w poście. Miałem przykry wypadek. A teraz do tematu.
    Hyundai accent 1.3 12V rocznik 1998. Z tego co się doczytałem na innych forach to jest tam silnik od mitschubishi colta.
    Czujnik położenia wału jest tam 3 przewodowy, grzebałem trochę w samochodzie i idzie on bezpośrednio do komputera.
    Po zagrzaniu się silnika do swojej temperatury nie ma napięcia sterującego cewkami zapłonowymi ani napiecia na wtryskach podczas pruby rozruchu, jedynie po przekręceniu stacyjki odzywa się na chwilę pompa i wtryski. Podczas kręcenia napięcie wzrasta mi z 3.2V do 3.26V
    Wymieniłem już cewkę zapłonową bo mi wygladało na to że to ona się przegrzewa, ale niestety nic nie pomogło. Nadal proszę o pomoc ||

    [size=9][color=#999999]Dodano po 4 [minuty]:[/color][/size]

    Jeszcze jedno na czujniku położenia wałka rozrzadu mam 5.2 V
    Czujnik położenia wału nie ma żadnej oporności po odpięciu wtyczki pomiędzy przewodami. :| :|
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 25  
    Czujnik powinien miec zawsze jakiś opór!! Czujniki Halla dobrze jest sprawdza oscylatorem.
  • Poziom 11  
    Nie jestem pewny czy to jest czujnik halla czy czujnik optyczny.
  • Poziom 12  
    Ani Halla ani optyczny . Jest tam czujnik indukcyjny.
    Trzeci przewód jest do ekranowania.
    Schemat mogę przesłać na e-mail , jeżeli jeszcze potrzebny.
  • Poziom 11  
    Jezeli indukcyjny w jaki sposób go sprawdzić. Nie ma on oporu między zadnymi końcówkami, i po co tam napięcie 3.2V skoro to indukcyjny.:|:|
  • Poziom 12  
    Nie pamiętam wartości rezystancji , sprawdzę jutro.
    A napięcie jest po to żeby sprawdzić ciągłość obwodu.
    Nie jest to zasilanie.
  • Poziom 11  
    Wyjąłem ten czujnik i żeczywiście jest to czujnik indukcyjny. Jak mniemam napięcie jest po to aby komputer widział ciągłość obwodu czyjnika.
    Po przyłożeniu magnesu do czujnika pojawia mi się około 100mV, czyli czujnik działa.
    Podczas rozruchu silnika napięcie jest na dwóch końcówkach czyli obwód czujnika jest, jadnakże samochód nie odpali, brak iskry, wtrysków, a to wszystko na ciepłym silniku. To gdzie przyczyna, czy któryś czujnik temperatury ma coś z tym wspólnego, czy komp wariuje?
    Pomału tracę orientacię czego się czepić. :cry::cry:
  • Poziom 12  
    W przypadku tej usterki komputer jest ostatnim podejrzanym.
    Widze że nie masz czym tego auta zdiagnozować , nic nie piszesz o kodach błędów, a bez tego nie będzie łatwo Ci pomóc.
    Przydałby się chociaż oscyloskop z rejestracją przebiegu. Jeżeli w momencie gaśnięcia sygnał z czujnika nagle się urywa , to czujnik do wymiany.
    Jeżeli odbywa się to płynnie , przyczyny należy szukac w innym miejscu.
  • Poziom 22  
    Mam podobny problem w lantrze 1.6 98r. jak jest zimny pali na dotyk a jak sie zagrzeje to musi ok 7-8 sekund kręcić zanim zapali .Czy winny jest jakiś czujnik temp? czy coś innego?
  • Poziom 28  
    Witam.Sprawdż przekażnik wtrysku (nazywają go też głównym)oraz napięcie na wyjściu ze stacyjki.Najlepiej na nagrzanym jak już nie zapala.Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Rezystancja czujnika CKP w Accencie 98r. to 870Ω.
    Pomiar pomiędzy końcówkami 1 i 2.
    Jeżeli masz przerwę to chyba wszystko jasne.
  • Poziom 11  
    Witam. Poradziłem sobie z autkiem.
    Duże Dzieki "ARTURARTUR" dużo pomogłeś.
    Rezystancja właściwa czujnika to 970 om. Żadne tam stykistacyjki czy masa niewłaściwa.
    Po wyciągnięciu czujnika po prostu wziąłem go i podrzałem go suszarką do włosów aż był bardzo gorący.
    Objaw był taki ze oporność czujnika w miarę podgrzewania rosła ąż do nieskończoności czyli do przerwy w czujniku
    Po wymianie czujnika położenia wału wszystko wruciło do normy po prostu trzeba trochę pogrzebać i pomyśleć a reszta sama przyjdzie.
    Dla "KMITKI" za wszystko odpowiedzialny jest czujnik położenia wału, tj. iskra, wtrysk, pompa paliwa. Najlepiej podłącz zaróweczkę pomiędzy minusem i sterowaniem cewki zapłonowej lub wtryskiem zobaczysz jaki jest objaw.
    Dzięki za pomoc :arrow::D:D:D:D
  • Poziom 10  
    Witam mam prozbe czy ktos mi cos podpowie i pomorze, chodzi o to ze ostatnio zapalila mi sie kontrolka check engine , wyczytalem zeby pierwsze co posprawdzac wszstkie wtyyczki pod macha zrobilem tak i teraz silnik pracuje nierówno , po odpaleniu obroty skacza , wyglada to jk b przygasal, a w czasie jazdy gdy dodaje gazy to sie dusi,próbowalem zczytac kody bledy , w zgadza sie ze kontyrolka mryga tylko problem jeszcze w tym ze niewiem jak ja odczytac.pomocy
  • Poziom 10  
    jest to accent 1994 1.3 12v znajomy powiedzial mi ze zrobilem gdzies zwarcie i siadł silnik krokowy bo auto sie strasznie dusilo i niedalo sie jechac po odlaczeniu silnika krokowego dusi sie ale mniej , czy jest jakas mozliwosc uszykowania tego silniczka czy tylko wymiana ??
  • Poziom 22  
    Można go spróbować rozebrać i przeczyścić, ale najbardziej prawdopodobne że nadaje się do wymiany.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    witam, kupilem nowy silniczek krokow od bmw bl taki sam i moj hultaj czuje sie prawie dobrze :)mam jeszcze tylko jedno pytanie kto mi powie jak odczytywac te kody , zmasowalem pin z masa kontrolka mryga ale nic z tegoy nie rozumiem co te mrygniecia oznaczaja . prosze o pomoc
  • Poziom 12  
    denver1988 napisał:
    witam, kupilem nowy silniczek krokow od bmw bl taki sam i moj hultaj czuje sie prawie dobrze :)

    To naprawdę dziwne ponieważ żaden Accent nie posiadał silnika krokowego.
    Sekwencję kodów mogę podać jutro jeżeli jesteś zainteresowany.
  • Poziom 10  
    tak jestem bardzo zainteresowany i bede bardzo wdzieczny poniewarz bardzo wzrosło spalanie i wydaje mi sie ze to lambda poniewarz jest cala bardzo obkopcona ale niemam pewnosci dlatego chcialem zczytac kody , a z tym silniczkem to bylo tak ze poszedlem na szroyt pokazalem mój stary silniczek a koles powiedzial ze takie sa w bmw , w astrze 2.0 na pełnum wtrychu i w colcie, i ten co mi dal to byl podomno z "bmw" zilniczek jest identyka taka sama nawet wtyczka tez boscha byl jedynie minimalnie mniejszy , zaledwie w milimetrach ale cala sylwetka ta sama


    Moderowany przez Błażej:

    Krótko: ostrzeżenie za pisownię.

  • Poziom 10  
    przepraszam , zgadza sie jest wiadomo, oto mój email: Marcin.pok16(malpa)wp.pl

    Dodano po 1 [minuty]:

    mam jeszcz jedno pytanie odnoscie podlaczenia accenta pod laptopa i diagnostyke czy ktos juz probówal i udalo sie kompus to ?znalazlem jeden schemat w sieci zmontowalem kabel podlaczalem i nic , niejestem pewien czy problem nietkwi i konfigóracji programu,
  • Poziom 10  
    mam jeszcze jedno pytanko u mnie dioda mrywa w taki rytm .. .. .. .. I .. .. .. .. I wydaje mi sie ze to kod 2222 jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi i wyczytalem ze to oznacza start of output tylko niebardzo wiem co to znaczy


    Moderowany przez Błażej:

    I kolejne ostrzeżenie. Tym razem za pisanie postu pod postem i nieużywanie funkcji EDYTUJ. Pisownia dalej na żenującym poziomie.

  • Poziom 1  
    Witam, posiadam hyundaia accenta '96 mam problem z zapalaniem, rozrusznik kręci a silnik nie pali. iskra na świecach jest, był wymieniany przekaźnik pompy i akumulator i dalej co jakiś czas problem się powtarza. Co to może być ?
  • Poziom 18  
    Witam
    od ostatniego posta trochę minęło ale... temat podobny do tego na początku postu - hyundai accelt taki sam i ten sam rocznik - nie pali jak jest ciepły - jedno co jest inaczej to da się zapalić na popych... przynajmniej casem a rozrusznikiem się nie da.... czy koledzy mieli taki sam efekt??
  • Poziom 24  
    Witam.
    Duże Dzięki Arturartur.Mnie też pomogłeś.W Accencie 1500/12V/1999r/90 tys. od dwóch lat miałem problem (czasem) z uruchomieniem zimnego silnika.Po kilku włączeniach zapalał. Po nagrzaniu,w czasie jazdy odczuwało się delikatne szarpnięcia (też czasem).
    Wymieniłem czujnik wału korbowego (CKP).Na zimno między 1 i 2 miał przerwę (pomiar omomierzem cyfrowym).Po przyłożeniu napięcia (np.omomierzem analogowym) przez ok.
    1 min. pokazywał 900-1200 ohm,a później znowu przerwę.Jest to czujnik indukcyjny
    (cewka na rdzeniu magnetycznym) nr kat.39180-22060 (dla 1300:22050),cena ok. 150-170 Pln,oporność między 1 i 2 musi być ok.900 ohm.Wymiana prosta:odkręcić kolektor dolotowy powietrza nad chłodnicą i siłownik sprzęgła (jeśli hydrauliczne),następnie kluczem rurkowym 10mm czujnik.Powodzenia.
    P.S. Do ASO nie jeździjcie,bo jeszcze co zepsują.Polecam nawet profilaktyczną wymianę
    tego czujnika po 100 tys. ze względu na zmiany magnetyczne rdzenia.
  • Poziom 18  
    Witam. Podepnę się do tematu. Accent 96. Brak iskry. Oporność na czujniku obrotu wału 465 ohmn na czujniku obrotów wałka rozrządu brak oporności.
    Czujnik obrotów wałka rozrządu działa, sprawdzone magnesem.
    Samochód w chwili przekręcenia stacyjki podaje napiecie na cewke, jednak w momencie kręcenia rozrusznikiem napięcie zanika.
  • Poziom 24  
    Jeżeli w Twoim Accencie 96 są czujniki indukcyjne (a tak prawdopodobnie Jest) to muszą mieć oporność.U mnie w Accencie 99 : CKP (czujnik wału korb.) ma około 900 ohm. między 1 i 2.Podgrzej go suszarką, jeśli zmieni oporność - to czujnik do wymiany,gdyż podana przez Ciebie oporność jest podejrzana. Powodzenia.