Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar prądu pracy silnika trójfazowego.

05 Cze 2007 17:51 5393 9
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich.
    Zwracam się do Użytkowników Forum z takim pytaniem: jak dokonać pomiaru prądu pracy silnika trójfazowego. Wiem jak go policzyć, chodzi mi o to jak go zmierzyć. Czy miernikiem cęgowym mierzyć prąd w każdej fazie, czy istnieje jakiś inny sposób ??
    Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
  • IGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Pomiar dorywczy - cęgami.
    Pomiar ciągły - przekładnik prądowy w każdej fazie połączony z miernikiem analogowym (lub cyfrowym).
  • IGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Przy małym silniku nie trzeba przekładnika wystarczy odpowiedni amperomierz.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Tak jak napisali poprzednicy: cegi , przekładnik lub tylko zwykły miernik. Wszystko zalezy od mocy silnika.
  • Poziom 10  
    Witam.
    Dziękuje za odpowiedzi. Silnik ma moc 3kW. Juz posiadam miernik cęgowy :) Będzie to pomiar dorywczy w celu sprawdzenia poprawności działania silnika. Dziękuje bardzo za podpowiedzi. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Koledzy, widzę że został tutaj poruszony temat pomiaru prądu trójfazowego. Aktualnie piszę pracę inżynierską i mam za zadanie zbadać prąd płynący w fazach podczas pracy silnika pod różnym obciążeniem.

    Czy mógłbym liczyć na Waszą pomoc w dorysowaniu do schematu elektrycznego mierników?? Posiadam 6 mierników cyfrowych DT- 9205. Silnik 5,5 kW

    Proszę o pomoc. schemat dołączam w załączniku.
  • Poziom 26  
    Witam. Sprawdź, czy "twój" miernik może zmierzyć prąd znamionowy silnika a także przez jaki czas ten prąd może płynąć przez mierniki. Jeśli jest to czas ograniczony, to i wytrzymałość gniazd miernika i przewodów mogą być do tego czasu przystosowane. Czyli; instrukcja miernika do ręki i tam masz odpowiedzi.
    A jak je włączyć, to najlepiej schemat; tak, by wyeliminować z pomiaru prąd hamulca. Jak się nie da, to pomiar w dwóch fazach będzie wyższy o prąd hamulca ( zakładam,że jest to silnik samohamowny)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Cytat:
    To taki pomiar nie niesie ze sobą praktycznie żadnych istotnych informacji. Nawet w przybliżeniu nie wyraża obciążenia silnika...


    Nie ma zależności między poborem prądu a obciążeniem silnika? Potrzebuję właśnie metody na pomiar obciążenia silnika, który w procesie technologicznym najpierw pracuje pod mniejszym obciążeniem a później skokowo obciążenie rośnie. Chodzi o wychwycenie (zarejestrowanie) momentu zmiany obciążenia aby dalej sterować procesem.
    Myślałem właśnie o ciągłym pomiarze prądu.
  • Specjalista Automatyk
    mmaxis napisał:
    Nie ma zależności między poborem prądu a obciążeniem silnika? Potrzebuję właśnie metody na pomiar obciążenia silnika, który w procesie technologicznym najpierw pracuje pod mniejszym obciążeniem a później skokowo obciążenie rośnie. Chodzi o wychwycenie (zarejestrowanie) momentu zmiany obciążenia aby dalej sterować procesem.
    Myślałem właśnie o ciągłym pomiarze prądu.

    Oczywiście jest zależność!
    Co do metody to np:
    Przekładnik prądowy plus przetwornik (najlepiej z optoizolacją) i sygnał np.4-20mA wykorzystujemy w procesie.
    Popatrz tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8956460#8956460