Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tyrystorowy regulator silników

enraged 09 Jun 2007 19:16 2490 6
  • #1
    enraged
    Level 17  
    Mam mały problem. W tytułowym urządzeniu (schemat nr 9 w warsztatowych) po podłączeniu Szlifierki 1500W coś strzeliło. Teraz układ zwalnia obroty minimalnie, prawie nie widać różnicy między maksymalnymi obrotami... Tyrystor użyty przeze mnie to TIC126M. nie wiem co jest przyczyną takiego "wypadku". Proszę o pomoc w lokalizacji usterki.
  • #5
    elek555
    Level 37  
    Jaki typ silnika szlifierki /komutatorowy czy indukcyjny/czy to nie jest przypadkiem szlifierka stołowa? ;) W każdym razie musisz pogodzić się że tyrystory padają nie tylko z powodu zbyt dużego prądu ale nawet częściej dzięki przekroczeniu dopuszczalnego di/dt lub du/dt
  • #6
    enraged
    Level 17  
    eeeeeeeee... Co to jest di/dt i du/dt?? Czyli co, padł tyrystor? Bo diody na schemacie są słabsze a powinny pociągnąć tyle samo prądu...
  • #7
    Mariusz Ch.
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Witam.

    dI/dt jest to stromość narastania prądu. Podłączając 1500W prawdopodobnie uszkodziłeś diody prostownicze. 401 w mostku mogą przewodzić maksymalnie 2A (prąd średni jest 1A). Dodatkowo trzeba zwiększyć napięcie przebicia diod do minimum 600V.

    Podsumowując: trzeba zastosować diody 6÷8A na 600÷1000V.


    Pzdr.