Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206,spalanie 10l/100km,drgania silnika

wolf1 25 Cze 2007 20:44 15559 15
  • #1 25 Cze 2007 20:44
    wolf1
    Poziom 15  

    Na początku przepraszam moderatora ,temat poprawiłem.Witam jak w temacie delikatnie szarpie silnikiem jak się rozgrzeje,na wolnych obrotach.Podpowiem że sprawdzany był silniczek krokowy,zmienione świece,filtr paliwa i powietrza.Ostatnio też zauważyłem spalanie 10L/100km.Dziś wymieniłem dwie sondy lambda i nadal delikatnie poszarpuje silnikiem na biegu jałowym,dodam że przy 2200obr/min jak jadę na 4biegu czuć delikatne szarpanie całym autem takie delikatne jakby brakło mu mocy przez chwilkę i dodawało ewidentnie od silnika.Dwa dni temu podłączony został pod komputer i wykazało na wolnym biegu mieszankę zbyt bogatą ,a jak nacisnęliśmy gaz do 2500obr/min komp pokazał mieszankę zbyt ubogą.Dziś niewiele myśląc zakupiłem dwie sondy lambda do 206 jedna marelli a drugą boscha.Po wymianie nadal drga silniczek i pytanie:

    1)Czy spalanie mi się zmniejszy?Czy powinienem jeszcze raz jechać na podłączenie komputera z związku z tym iż wymieniłem sondy lambda?

    2)Pytanie następne co z tym delikatnym szarpaniem silnika? czy to wtrysk?

    Co mogłem to wymieniłem poszło z 1000zł mam już dość jeżdzenia kupowania części ładowania kasy ,proszenia mechaników o podłączenie do kompa bo już zaprzepaszczam życie swoje prywatne przez peugeot-a 206 , co robić?Zbladłem i sie poddaję.Chłopaki pomóżcie bo trzech mechaniko-elektryków nie daje rady ja też już wysiadam.Kasy wtopiłem w wymianę części i nadal nic.Jeszcze obstawiam wtrysk ale na kompie wtryski ładnie pracują,nie mam już siły,pomocy.

    0 15
  • #2 26 Cze 2007 15:23
    manim
    Poziom 19  

    sprawdz wtryski cisnienie paliwa cisnienie cylindrów i zobaczymy

    0
  • #3 26 Cze 2007 15:42
    strzalaaa
    Poziom 17  

    Niech wyjmą wtryski i wyczyszczą. Jak nie mają urz. do czyszczenia to oddać do takiego warsztatu w którym owe urządzenie sie znajduje. Ten zabieg napewno pomorze

    1
  • #4 26 Cze 2007 21:25
    Jarząbek
    Poziom 13  

    Podkładaliście cewkę (chociaż w sumie skład mieszanki)? Skąd jesteś?

    0
  • #5 26 Cze 2007 22:18
    mario1982
    Poziom 15  

    stawiał bym na niedomykający śię wtryskiwacz.....i stąd bogata mieszanka skoro dostaje dużo więcej paliwa to i spalanie większe oraz szarpanie śilnikiem....................

    0
  • #6 27 Cze 2007 17:48
    wolf1
    Poziom 15  

    Ok jak stawiacie na wtryski,więc jak je się czyści.Wyciągnę je a potem jakim środkiem i czym je wyczyścić?

    0
  • #7 27 Cze 2007 21:37
    strzalaaa
    Poziom 17  

    ok. 30 min. "gotować" w myjce ultradźwiękowj, a później na stół probierczy... znajdź specjaliste co ma specjalny sprzęt do tego i lepiej oddaj to jemu. Koszt nie powinien przekroczyć 100zl

    0
  • #8 27 Cze 2007 21:40
    wolf1
    Poziom 15  

    Witam dziś byłem na sprawdzeniu w serwisie.Na komputerze stwierdzono znów bogatą mieszankę na biegu jałowym,i na wysokich obrotach też bogata jest mieszanka.Tylko czasami jak sie kilka razy przygazuje zmienia się na ubogą ale znów wskakuje na bogatą i dlatego tak pali 10L/100km .Dziwne jest to że jak się odpali go to na kompie widać normę cykli silniczka krokowego 45 ,potem spada do 28 i zaczyna mi szarpać delikatnie silnikiem ,oczywiście silniczek krokowy jest sprawny.Mechanik stwierdził po tym że ma gdzieś lewe powietrze.Co sadzicie o tym?Jaki element silnika mi nie funkcjonuje?Mechanik stwierdził że może gdzieś jest dziurka i bierze lewe powietrze,bo jak napisałem po odpaleniu silnika przez 20 sek jest jak malina a potem zmienia sie wartość silnika krokowego na 28cykli zmniejsza się i trzęsie silnikiem.A co z spalaniem?i bogatą mieszanką, bo na kompie wyszły bezbłędnie wszystkie czujniki.Zapytam się jeszcze o działanie sond lambda bo mam ich dwie ,jedna wskazuje wartość 300-450 może sie wachać a druga za katalizatorem pokazuje wynik 80-150 czy to nie za mało?Dodam że układ sąd zamyka się i otwiera czyli ok ale te wartości czy są ok?Doradzono mi sprawdzenie czy nie zasysa mi lewego powietrza przy przepustnicy,zalecono tez sprawdzenie naciągu paska rozrządu i czujki spalania stukowego(detonacyjnego),co jeszcze polecicie mi zbadać z zwiazku z delikatnym szarpaniem silnika na biegu jałowym,dużym spalaniem i zbyt bogatą mieszanką?

    0
  • #9 27 Cze 2007 22:09
    strzalaaa
    Poziom 17  

    to coś ten mechanik jest nie chalo. Gdyby łapał lewe powietrze to nie pokazywał by bogatej (tu by sie przydało sprawdzić jak pracuje MAP)mieszanki...Cięzko pomóc na odległość, Ale jeśli chodzi o rozrząd to warto to sprawdzić, ale chyba wiesz że do tego silnika trzeba mieć blokady? Bez nich nie dawaj mechanikowi sie do tego silnika dotykać!

    Dodano po 3 [minuty]:

    o kurcze sory to nie ten temat, jeszcze raz sorki(myślałem o fiat 1.6 16, pomyliło mi sie)

    0
  • #10 27 Cze 2007 23:01
    hybryda 2000
    Poziom 14  

    cos wiecej o aucie bo narazie wiemy ze to benzyna z norma spalania w produkcji po 2001 r.wartosci sond sa nie do przyjecia juz nie mowiac o tym ze druga jest uszkodzona albo sterowanie nia .jesli wymieniles sondy to sprawdz prawidlowosc ich podgrzewania i pewnie na maprawie w
    iazki sie skonczy-wysterowania krokowego na tym etapia bym jeszcze nie analizowal ,kalkulator probuje korygowac sondy. wiecej o aucie i z kad jestes
    powodzenia

    1
  • #11 28 Cze 2007 06:13
    wolf1
    Poziom 15  

    Witam samochodzik to Peugeot 206,1.1L benzyna,z roku 2001.Sondy lambda są nowe włożone,bodajże kilka dni temu wkładałem i powiem że wykres ich i parametry były takie same jak stare które tak mi sie wydaje były sprawne i niepotrzebnie je wymieniłem.A co chodzi do spalania 10L/100km,bogatej mieszanki prawie na wszystkich obrotach i delikatnego szarpania silnikiem to nadal nie wiem co to może być.Prosił bym o kilka propozycji jaki układ czy też czujkę czy jakiś punkt zaczepienia w celu sprawdzenia tych objawów,bo powiem szczerze opisałem wyżej co sie dzieje z samochodzikiem ale ani ja ani trzech mechaników nie wie co to może być.Powoli opadają mi ręce i naprawdę chłopaki zaczynam wierzyć że nie damy rady tego zrobić wierzcie mi.

    Ps:Jestem z Woj.podlaskiego.Apropo może ktoś jest blisko Wojewodzina,Szczuczyna(może być nawet Ełk,Białystok) lub okolic jest mechanikiem lub zna sie na tych sprawach bardzo chętnie podjadę i zapłacę aby wreszcie zlikwidować tą usterkę.

    0
  • #12 28 Cze 2007 08:37
    darry dooman
    Poziom 14  

    a jak droznosc wydechu i sprawnosc katalizatora?

    1
  • #13 28 Cze 2007 09:44
    wolf1
    Poziom 15  

    Witam masz racje,zaraz biorę sie z tatkiem za rozbieranie rury wylotowej i katalizatora.Chociaż jak by był wylot lub katalizator zapchany to nie miał by samochodzik mocy a u mnie jest odwrotnie jest żwawy i jest zrywny.Dam znać za 3godzinki po oględzinach.

    1
  • #14 28 Cze 2007 18:28
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie.Też to już przerabiałem.Miałem zapchany a przez to unieruchomiony regulator ciśnienia paliwa.Proponuję zdjąć przewód od powrotu paliwa i zobaczyć czy podczas pracy silnika wypływa stamtąd benzyna.Ciśnienie paliwa w szynie wtryskiwaczy wynosi nieco poniżej 3 atmosfer.Przy zapchanym regulatorze nie bedzie powrotu i wyższe ciśnienie co przy takim samym czasie otwarcia wtrysków daje dużo wieksze dawki paliwa.Stąd może być za bogata mieszanka.

    2
  • #15 28 Cze 2007 18:28
    wolf1
    Poziom 15  

    Sprawdziłem katalizator i jest ok.Ale odkręciłem silniczek krokowy z układu dolotowego powietrza,i zrobiłem test na sucho ,podłączyłem do niego kostkę i włączyłem zapłon silniczek powinien chociaż drgnąć i cisza.Zrobiłem następny test tak jak radzą na forum 206,czyli wcisnąłem delikatnie trzpień silniczka krokowego do końca i podpiąłem kostkę i silniczek ani drgnie,czyli mam zepsuty silniczek krokowy.Żeby nie być gołosłownym po prostu w środku zapiekł się i nie wysuwał trzpienia i dlatego na biegu jałowym falowały delikatnie obroty.Dodam też jeszcze od siebie że wcisnąłem trzpień jeszcze raz do środka i wsadziłem go do przepustnicy na swoje miejsce i włączyłem silnik i dosłownie zdziwienie ,silnik wszedł na 4500obr i tak cały czas trzymał ,czyli na 100% jest walnięty silniczek krokowy.Jutro zakładam już nowy zakupiony w sklepie i modle się że będzie ok,jak myślicie to on był winny za delikatne falowanie silnika na biegu jałowym?aha i czy spalanie mi wróci do normy?

    1
  • #16 29 Cze 2007 20:36
    wolf1
    Poziom 15  

    Witam znalazłem winowajcę,wina leży po stronie komputera,ponieważ ma pęknięty scalak.Nie wiem jak to sie stało po prostu kupiłem taki samochodzik z wadą komputera.Możliwe iż samochodzik miał wypadek i został też pokiereszowany komputer.Zdjęcia komputera mojego peugeot-a 206 są poniżej.Widać ewidentnie popękana obudowę i pęknięty na połowę scalak.Pytanie jest takie znalazłem aukcję na allegro na którym allegrowicz posiada kompa do 206 rok 2001 , 1.1benzyna,tylko czy immobilizer i inne urządzenia będą współpracować z nowym lecz używanym i sprawnym komputerem z allegro,czy po prostu kupić podłączyć kostki i już można jezdzić?

    0